Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.
Moderator:Beheerders
-
remmie_dirt - Berichten:1029
speling op balhoofd
Bericht
door remmie_dirt » vr nov 10, 2006 6:10 pm
ik heb speling op mn balhoofd en ik krijg het er maar niet uit. Ik heb al geprobeerd met: schroefjes stem los, bovenste crown los van stuurbuis, en topcap aandraaien. maar dat werkt niet en de speling is er ook niet minder op geworden. Heeft iemand nog andere tips hoe ik het er wel uit zou kunnen krijgen of is mn balhoofd gewoon versleten? kom maar op met die tips
greatz
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » vr nov 10, 2006 6:28 pm
Welk balhoofd heb je?
---www.cjmedia.nl---
-
Sven
Bericht
door Sven » za nov 11, 2006 10:39 am
Weet je zeker dat je speling op het balhoofd zit en niet in de bushings van je vork?
Ff checken door je voorrem in te houden, 1 hand op de overgang vorkkroon-veerpoten te leggen en heen en weer duwen. Voel je een beweging tussen vorkkroon en vorkpoten, dan is het waarschijnlijk dat je vorkbushings versleten zijn.
Kan zijn!
-
Bericht
door remmie_dirt » za nov 11, 2006 10:44 am
nee dat is het niet, je kunt echt zien en voelen bij het bovenste balhoofd dat er speling zit tussen het plastic afdichtkapje en het ijzeren cupje. (zeg ik dat nou goed?) maarja, dus er zit echt speling in mn balhoofd en niet in mn vork zelf.
-
Faxmulder
Bericht
door Faxmulder » za nov 11, 2006 12:22 pm
waar heb je je bovenste kroon los gemaakt?
Als je die alleen onder de stuurpen losmaakt kan ie nog geen kant op! Hij moet dus ook kunnen schuiven op de binnenpoten he... Of je moet je onderstee ook ff losmaken.
Anders maak je alles ff helemaal los, trek je je voorvork eruit, controleer je je ballehoofd en monteer je alles weer met nieuw vet en stel je t af.
-
mixer - Berichten:348
Bericht
door mixer » za nov 11, 2006 1:53 pm
Misschien verschuift je ster in je stuurbuis naar boven...
-
Bericht
door remmie_dirt » za nov 11, 2006 2:18 pm
ik denk dat ik maar eens gewoon alles uit elkaar ga halen en helemaal schoonmaken enzo en met nieuw vet erin. Als dat niet werkt ga ik gewoon kijken voor een nieuw balhoofd en een nieuwe balhoofdklem ( of hoe dat ook mag heten: topcap ofzo)
-
Bericht
door remmie_dirt » zo nov 12, 2006 3:15 pm
eey,
het is al gelukt met die speling, ik had nog geen topcap erop zitten en die heb ik van een andere fiets gehaald en op mn stuurpen met de bout erdoorheen gemonteerd en de speling was weg!
cheers, remco
-
Le Mark
Bericht
door Le Mark » zo nov 12, 2006 9:39 pm
remmie_dirt schreef:ik heb speling op mn balhoofd en ik krijg het er maar niet uit. Ik heb al geprobeerd met: schroefjes stem los, bovenste crown los van stuurbuis,
en topcap aandraaien. maar dat werkt niet en de speling is er ook niet minder op geworden. Heeft iemand nog andere tips hoe ik het er wel uit zou kunnen krijgen of is mn balhoofd gewoon versleten? kom maar op met die tips
greatz
Hoe kom je daaraan in je eerste post dan?
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"
-
Bericht
door remmie_dirt » ma nov 13, 2006 3:46 pm
toen was het gewoon een schroefje met wat zwart ijzer eromheen en ik d8 toen nog dat dat zo hoorde bij dit balhoofd maar later heb ik het gewoon geprobeert met een "echte" topcap in mijn ogen, en dat werkte prima.
wat een verhaal zeg