Internetwinkels vs LBS ?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo nov 19, 2006 6:39 pm

Luc schreef:
Fry schreef:Ik heb me vandaag laten vertellen dat er in Nederland een 4-5 tal echt goede shops zijn, waar ze veel verstand van mountain bike hebben en veel in stock. Dat zijn er dan 4-5 meer dan in belgie, veel verstand dat wel, maar weinig in stock.
Als ik mag kiezen heb ik dan toch liefst een shop met veel verstand en weinig stock dan andersom. Om er verstand van te hebben moet je er veel en met passie mee bezig zijn. Voor een grote stock heb je alleen veel geld nodig.
of je zorgt er voor dat je er zelf veel verstand van hebt :)

lazylad
Contacteer:

Bericht door lazylad » zo nov 19, 2006 9:16 pm

Ik koop bijna nooit een komplete bike (de laatste was m'n racefiets). Ik vind het namelijk veel te leuk om zelf iets samen te stellen. En losse onderdelen zijn nu eenmaal vaak goedkoper (incl. verzendkosten) bij een internetshop of ebay.
Voor die zaken die ik niet zelf kan/wil, zoals b.v. een balhoofd inpersen of schroefdraad nabewerken maak ik gebruik van een LBS. Dezelfde waar ik jaren terug m'n racerd kocht. Ik weet dat ik, doordat ik m'n bikes er niet koop, de arbeidsuren volledig betaal. Ik heb daar geen enkel probleem mee en vind dat redelijk.
Ik begrijp dan ook LBS'en niet zo goed die er moeite mee hebben spullen te monteren die niet in hun toko gekocht zijn. Niet iedereen wil een 'standaard' bike.
  • Specialzed Stumpjumper
  • Commencal VIP Nuts2
  • Rocky Mountain Element signature
  • Scott Cr1
  • Scott cross team

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo nov 19, 2006 10:28 pm

Het overgrote deel van de LBS klachten die hier gespuit worden ervaar ik bij mijn LBS niet. Niet dat ik zo'n bende geld bij ze uit geef, ik rij tegenwoordigm, als een echte DP'er, nog minder dan dat ik op internet zit.
Ik heb gister nog wat meuk bij ze gekocht/ besteld (1 ding was niet op voorraad) en heb net ff vergeleken wat Bike2build, ik ben zo'n 10% goedkoper uit... En nu krijg ik er ook tips, trucs en een gezellig kwartiertje lullen gratis bij...

De keuze lijkt me duidelijk...
Bikepark Groningen

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » ma nov 20, 2006 6:59 pm

legion schreef:Het overgrote deel van de LBS klachten die hier gespuit worden ervaar ik bij mijn LBS niet. Niet dat ik zo'n bende geld bij ze uit geef, ik rij tegenwoordigm, als een echte DP'er, nog minder dan dat ik op internet zit.
Ik heb gister nog wat meuk bij ze gekocht/ besteld (1 ding was niet op voorraad) en heb net ff vergeleken wat Bike2build, ik ben zo'n 10% goedkoper uit... En nu krijg ik er ook tips, trucs en een gezellig kwartiertje lullen gratis bij...

De keuze lijkt me duidelijk...
Jammer dat je die andere eikel tegen het lijf moest lopen 8)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

legion
Contacteer:

Bericht door legion » di nov 21, 2006 3:15 pm

Daar leer je mee leven...
Bikepark Groningen

Clackbietch

Bericht door Clackbietch » di nov 28, 2006 5:55 pm

mmm,

Heb absoluut geen opmerkingen over mijn LBS, want hij is in principe bezeten van zijn vak, doet alles wat ie kan om correcte prijzen aan te bieden (rekent kortingen die hij krijgt ook gewoon door enz.) en hij biedt daar bovenop nog een geweldige service.

Maare... Als ik dan zie dat ik Crossmax XL's bij mijn LBS € 150 meer zou betalen dan bij die ene internet of verzend-winkel, dan heb ik er toch stilaan moeite mee.. Voor service zou ik wel willen betalen, en over 50 euro zou ik niet moeilijk gedaan hebben, maar 150 euro? 25 à 30% duurder op een dergelijk artikel vin'k eerlijk gezegd nogal cru...

En die levertermijnen, daar kan ik al lang niet meer aan uit om eerlijk te zijn, daar ga ik dus geen uitspraak meer over doen.

Allé slu.
SATAN! Of zoiets

Plaats reactie