XTR M-952 achteras
Moderator:Beheerders
Welke stukken gereedschap heb ik nodig om XTR M-952 achteras geheel te demonteren. Het lijkt op een grote Torx maar is dit zo.
De naaf zit niet meer in een wiel dus als iemand nog tips heeft om de naaf goed te fixeren graag! (zodat ik meer kracht kan zetten bij het demonteren.........bankschroef lijkt mij nl. geen optie)
Normaal gesproken zou ik zelf even gaan surfen, maar mijn internet ligt eruit en alles moet nu via een telefoonlijntje van 56kbps..........
alvast bedankt
dusssssss©
De naaf zit niet meer in een wiel dus als iemand nog tips heeft om de naaf goed te fixeren graag! (zodat ik meer kracht kan zetten bij het demonteren.........bankschroef lijkt mij nl. geen optie)
Normaal gesproken zou ik zelf even gaan surfen, maar mijn internet ligt eruit en alles moet nu via een telefoonlijntje van 56kbps..........
alvast bedankt
dusssssss©
http://www.paul-lange.de/produkte/shima ... 950_EV.pdf
Dat is de tekening van je naaf
Het is gewoon een heel grote inbusbout met meerdere mogelijkheden om de sleutel erin te passen als alle andere naven van shimano.
Fixeren lijkt me moeilijker... je kan wel de sleutel in de bankschroef klemmen. een cassette op de body zetten en met je chainwip aan de cassette draaien om hem los te krijgen (als de vrijloop niet in die richting gaat, maar volgens mij doet hij dat niet)
succes in ieder geval!
greetz
bettes
Dat is de tekening van je naaf
Het is gewoon een heel grote inbusbout met meerdere mogelijkheden om de sleutel erin te passen als alle andere naven van shimano.
Fixeren lijkt me moeilijker... je kan wel de sleutel in de bankschroef klemmen. een cassette op de body zetten en met je chainwip aan de cassette draaien om hem los te krijgen (als de vrijloop niet in die richting gaat, maar volgens mij doet hij dat niet)
succes in ieder geval!
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
- didadunlop
ik heb het toevallig dit weekend nog gedaan door de inbus in de bankschroef te zetten en de naaf daar op te zetten. Met een kettingzweep kan het als je de naaf tegen de klok in draait. Kostte heel erg weinig kracht. Vastzetten is lastig zonder wiel want met wiel kan je net wat strakker aandraaien. Ketting zweep werkt niet want die zit dan in zijn vrijloop.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
Ik weet niet wat er met die naaf gebeurd is(2dehandsje) maar er zat bruin vet in, van de roest. Zeer kleverig spulletje, ik hem dus in de ontvetter gemieterd en schoon gespoten met de compressor, maar ik heb nu het idee dat de cassettehouder wat ruw loopt, de vrijloop zeg maar.didadunlop schreef:waarom eigenlijk de cassettehouder eraf? Die dingen zijn bij mijn weten gemaakt om niet verwijderd te worden en pas te vervangen wanneer versleten.
vandaar
dusssssss©
Dat zal ook zo blijven als er iets uit een spuitbus in is gegaan.
Ik heb een tijdje terug hetzelfde gehad met een DuraAce STI shifter die moelijk deed na het inspuiten. De oplossing was dikker vet (groene Shimano smurrie) in een injectiespuit verwarmen (kokend water bleek voldoende) zodat het wat minder visceus was, en dan de boel gewoon door te spuiten. Misschien dat 't ook met een XTR body mogelijk is....
Ik heb een tijdje terug hetzelfde gehad met een DuraAce STI shifter die moelijk deed na het inspuiten. De oplossing was dikker vet (groene Shimano smurrie) in een injectiespuit verwarmen (kokend water bleek voldoende) zodat het wat minder visceus was, en dan de boel gewoon door te spuiten. Misschien dat 't ook met een XTR body mogelijk is....
- didadunlop