Gène schreef:Verkoop de demper en brain en koop een nieuwe. Ik denk dat de twee op elkaar afgestemd zijn. Als het rebound gedeelte extern is, dan heb je geen rebound in de demper (toch?). Dus even een bout erin draaien wil nog niet zeggen dat je dan de rebound weer terug in de demper stopt.
Maar waarom koop je dan een fiets met die demping. Dat weet je op voorhand toch al, misschien de volgende keer toch maar ff een testritje maken..
mzzl
Gène
kijk, normaal zit er in een gewone float ook een rebound gedeelte....
in deze dus ook, en ik neem aan dat ze aan het oorspronkelijke rebound gedeelte IN de shock niks veranderd hebben. ze leiden alleen de oliestroom om door de brain, die zodoende de oliestroom door de shock en door het reboundgedeelte IN de shock regelt...
Oftewel, er zit denk ik geen verschil in... en volgens mij is de brain dus alleen maar een verlenging van t oliereservoir met een ventiel erin, om de oliestroom van en naar t reservoir te dempen. zodoende kan er in de demper zelf meer of minder olie verplaatst worden waardoor deze dus langzamer of sneller uitveert.
En het waarom van dit alles:
ik heb zelf geen fiets met deze demping.... maak je maar geen zorgen Gene....
hoewel ik er wel op gereden heb..(en ook testritten) maar ik vind t geen gezicht die brain, en de specsz zonder brain rijdt ook goed! (lees "anders")
Maar een vriend van me heeft voor belachelijk weinig wel zon fiets,
En dan kom je wel s op t idee om ipv de demper te verkopen gewoon de brain eraf te schroeven... (als t zou kunnen)
Daarnaast twijfel ik zwaar of je een braindemper wel verkoopt...
Iemand die er meer verstand van heeft misschien..?