Veldrijder eist aandacht

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie

Heeft Gerben de Knegt gelijk

ja
9
20%
nee
35
80%

Totaal aantal stemmen: 44

simon-ffc
Veldrijder eist aandacht

Bericht door simon-ffc » za dec 02, 2006 9:10 pm

De Knegt eist meer erkenning in eigen land

In het begin van de week werd de Nederlander Bart Brentjens in de verkiezing van ‘Nederlands wielrenner van het jaar’ verkozen tot 'off-roadrenner' van het jaar. Nederlands kampioen veldrijden Gerben de Knegt was niet echt opgezet met het feit dat hij die prijs aan zijn neus voorbij zag gaan. Volgens de Rabobank-renner wordt zijn sporttak in eigen land onderschat, en kon hij daardoor de prijs niet mee naar huis nemen.

"Ik vind het jammer en ben dan ook teleurgesteld voor de veldritsport in het algemeen. Eigenlijk vind ik het meer een miskenning van het veldrijden", zegt De Knegt op zijn website. "Het lijkt wel of onze sport door sommigen niet serieus genomen wordt. Wij spelen, ondanks de suprematie van Nys, toch nog wel degelijk mee in het veldrijden."

"Met alle respect voor het mountainbiken, maar als tak van het wielrennen krijgt het veldrijden nauwelijks media-aandacht", klaagt de winnaar van de GvA-veldrit in Hasselt. "Ik ga me maar weer richten op het verbeteren van mijn prestaties. Hoe beter de resultaten worden, hoe groter de aandacht en de waardering voor de prestaties. Toch?"
bron:http://www.wieleruitslagen.be/nieuws/ni ... om=&ucat=1&

Ik weet niet hoe het in nederland zit maar hier zie ik als ik op zondag al eens de tv opzet veldrijden. de laatste keer dat ik nog eens iets van mtb (xc uiteraard dh :evil: ) was denk ik met de olympische spelen.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » za dec 02, 2006 9:39 pm

was er maar zo veel freeride als veldrijden op tv (dan zou tv een stuk leuker zijn)

ik vind dat ze niet moeten zeiken, maar das mijn mening

Pino

Bericht door Pino » za dec 02, 2006 9:43 pm

Als je de hoeveelheid TV-minuten van MTB vergelijkt met die van CX, heeft hij gelijk.

Op mondiale schaal echter, bestaat het CX slechts bij de gratie van een paar Benelux-bobos en een paar freaks in de VS.
De aantallen zullen in absolute zin vergelijkbaarder zijn met die van andere freaks als 29"en SingleSpeed.

Zowel de Knegt als Brentjens helpen de sport door hun tongval niet van de regiobijlages naar de nationale sportbijlages.

(ondanks dat ik een CX in aanbouw heb en het liefst meer Supercross/BMX/4X op TV wil)

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za dec 02, 2006 10:22 pm

Ach, het is maar net welke draai zo'n journalist aan zo'n interview geeft of wil geven........in het stoken tussen 2 partijen zijn ze altijd erg bedreven weet ik uit ervaring.

CX krijgt m.i. meer media aandacht dan het MTBen, wat dat betreft heeft de Knegt ongelijk in mijn ogen.

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Pino

Bericht door Pino » za dec 02, 2006 10:50 pm

BOSS schreef:
CX krijgt m.i. meer media aandacht dan het MTBen, wat dat betreft heeft de Knegt ongelijk in mijn ogen.

dusssssss©
Zekers.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » za dec 02, 2006 11:39 pm

Een prijs die al een decenium lang naar dezelfde figuren gaat, daar zou ik niet zoveel waarde aan hechten...

Wat Gerben steekt is het feit dat hij van heel ver is gekomen en nu Neerlands beste CX-er is en hiermee bij de top 3 van de wereld behoord, maar dat een ander dan toch nog de voorkeur krijgt...

Fry

Bericht door Fry » zo dec 03, 2006 1:43 am

komt er in nederland dan zoveel mtb op TV? meer dan veldrijden??

Hier in Belgie zie je in de winter quasi elke zondag en soms zaterdag veldrijden op TV. Wel boeiend zo een wedstrijd vermits ze maar 1 uur duurt.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo dec 03, 2006 9:19 am

Ik vind dat Gerben een beetje aan het zuurpruimen is, hij komt nu over als een slechte verliezer. Accepteer het gewoon en maak er geen woorden aan vuil en ga verder met waar je goed in bent.
En wat stelt zo'n prijs nou eigenlijk voor?

En in NL is er veel meer CX op TV, MTB is er zelden eigenlijk alleen EPE en het NK.

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo dec 03, 2006 1:02 pm

Achja er zijn meer lieden in het land die 10 achter elkaar een prijs in ontvangst mogen nemen, toch Marco Borsato :roll: . Wat dat betreft is er niks nieuws onder de zon :o Die Knegt moet niet zeiken en gewoon doen waar die goed in is, fietsen. En vergeet die stomme verkiezingen gewoon.

tist

Bericht door tist » zo dec 03, 2006 1:11 pm

Tis nen bleiter, net als Mario Declerck :)

Mvg

legion
Contacteer:

Bericht door legion » zo dec 03, 2006 2:32 pm

De Knegt is wel erg licht geraakt, toont zich een slecht verliezer, dat zou de winnaar van een dergelijk prijs niet waardig zijn.
Aan de andere kant gaat de waarde van zo'n prijs ook een beetje verloren als 1 man er een abonnement op heeft. Ik was niet ontevreden geweest als Gerben de prijs had gekregen, maar hij moet niet denken dat de prijs nog naar een ander toe kan gaan als hij eenmaal uitgereikt is, het is de Tour niet!
Vwb media-aandacht, cyclocross krijgt relatief véél aandacht, als mountainbiken in al zijn disciplines ook maar half zo veel aandacht kreeg was ik al dolgelukkig, maar daar hoeven we eerst niet op te rekenen.
Bikepark Groningen

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo dec 03, 2006 3:20 pm

Ik vind het een beetje bullshit, CX krijgt op de NOS in de wintermaanden véél meer aandacht als het MTBen in een heel jaar tijd. En dat is best vreemd, want er zijn veel meer mountainbikers in Nederland dan ers.

Tip voor de Knegt: Blijf trainen, blijf presteren en dan krijg je die prijs van zelf.
Ich Heisse Super Fantastisch!

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » zo dec 03, 2006 4:57 pm

Ik vind dit inderdaad een klein beetje zeuren.

De frustratie van baanrenner Bos tegenover Boogerd die voor de zoveelste keer vorige week een prijs kreeg kan ik me wel voorstellen. Boogerd zelf was het niet eens eens :angelnot: met zijn prijs
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!

ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70

Z-Blocker

Bericht door Z-Blocker » zo dec 03, 2006 10:51 pm

Pino schreef:Als je de hoeveelheid TV-minuten van MTB vergelijkt met die van CX, heeft hij gelijk.
Amai, ik heb toch de indruk dat het net het omgekeerde is. (in dan Belgie toch).

Z.

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » ma dec 04, 2006 10:25 am

zielige wanker, en slechte verliezer.

Ik kan er kwaad van worden hoe weinig volk er bezig is met veldrijden in vergelijking met de TV en Radio aandacht die het krijgt. En dat voor een sport die in geen honderd jaar gevolueerd is. Ipv een live verslag kan je gewoon een bandje van 15 jaar geleden opzetten, geen hond heeft t door.
En mountainbikers? die blijven qua aandacht in de kou staan.

Maar das bijzaak. Iemand die een sport doet voor de aandacht is al fout bij stap 1. Dat is dan een egotripper die zich op de plee afrukt bij een foto van zichzelf. Had t nu nog een foto van Plons gweest.....
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Z-Blocker

Bericht door Z-Blocker » ma dec 04, 2006 11:16 am

Een akker met hier en daar een boomstam is ook makkelijker te filmen (goedkoper) dan bevoorbeeld een parcour in Houffalize. Daar kom je niet toe met 20 camera's en een helikopter.

Z.

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma dec 04, 2006 11:26 am

Ach, kijk eens hoeveel volk er op de gemiddelde cross afkomt... dat is gewoon enorm

Kijk ook eens naar de mountainbikers die vanwege het financiele plaatje zijn overgestapt naar CX of race (De Knegt, Thijs Al, Tjallinji, Cadel Evans, Miquel Martinez, etc)

wictor

Bericht door wictor » ma dec 04, 2006 12:41 pm

Tja.... wat wil je?

Aan de ene kant is CX makkelijk in beeld te brengen, en komen er legio mensen op af. Aan de andere kant: het is momenteel de grote Sven Nys show (nog steeds leuk om te kijken, daar niet van!), dus tot de Knegt eens in Nys' wiel zit moet hij niet zo klagen.

Dhr. Brentjens, daarentegen, is ondanks zijn leeftijd ( :D ) nog steeds z'n stempel op de binnen- en buitenlandse MTB wereld scene aan 't drukken. Hij wint nog steeds (of komt verrekte dichtbij) en is steeds meer betrokken bij de organisatorische kant van het wedstrijdgebeuren.

Als we dan de twee seizoenen naast elkaar leggen, wie heeft dan 't prijsje verdiend, Brentjens of de Knegt?

Plaats reactie