reetfiets
Moderator:Beheerders
Re: reetfiets
lijkt mij een beetje aan de krappe kant, alhoewel ik (nog)niet echt veel sjoege van reesers heb.dader schreef:Kan iemand mij vertellen of het veel uitmaakt als ik met mijn 1.98m een tweedehands reetfiets koop die 60 of 62 framehoogte heeft?
Ik ben zelf ook op zoek, als merk je niet veel uitmaakt, en afmontage wel, kijk dan eens op: http://www.canyon.com/
Ik zie nu net dat ze een nieuwe website hebben, is er niet beter op geworden en ook de decalls zijn weer "erg modern" helaas.......
Verhouding prijs/kwaliteit lijkt ook wel iets minder gunstig dan vorig jaar(lees 2 weken geleden)
dussssssss©
Cannondale fietsen/frames gaan tot 63cm en"vallen relatief groot uit"trek schreef:Als je 1:98 bent moet je zeeeeker groter als een 60.
Ik ben zelf 1:90 en rijd een 60 (past perfect). Op de mtb heb ik 19''
Als je zo lang bent lijkt het me verstandig jezelf op te laten meten. Je hebt ene groot frame nodig (maybe 64 zlfs) en niet elke fietsenbuilder doet in XXXXL frames.
en als je gewoon zeker wilt zijn, misschien eerst eens laten opmeten

... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Hoe lang zijn je benen?
Ik ben 196, heb benen van 99cm (binnenbeen) en heb een 21-21.5 inch mtb.
Mijn Gazellles zijn 62 cm, en dat past.
Mijn Cannondale is 66cm, wat langer en dat past voor mijn gevoel perfect, wel met een vrij korte stuurpen 80 of 100. Maar een 66cm frame vinden is lastig, ik zou op een standaard 63 frame ook goed passen, met een stuur en zadelpen is veel aan te passen.
Dus kom eens langs, kun je passen
JJ
Ik ben 196, heb benen van 99cm (binnenbeen) en heb een 21-21.5 inch mtb.
Mijn Gazellles zijn 62 cm, en dat past.
Mijn Cannondale is 66cm, wat langer en dat past voor mijn gevoel perfect, wel met een vrij korte stuurpen 80 of 100. Maar een 66cm frame vinden is lastig, ik zou op een standaard 63 frame ook goed passen, met een stuur en zadelpen is veel aan te passen.
Dus kom eens langs, kun je passen

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
60 cm. is echt te klein voor je.
Probeer idd minimaal rond de 63 cm. te zoeken. Ik ben 1.95m, mijn fixie is 62cm, maar echt aan de korte kant. Als ik nog een keer mocht kiezen zou ik groter gaan. (tenzij slooping frame uiteraard)
Watvoor racer kijk je naar? Een 'gewone' met versnellingen enzo. Of meer iets in de alto-stijl van je On One?
Probeer idd minimaal rond de 63 cm. te zoeken. Ik ben 1.95m, mijn fixie is 62cm, maar echt aan de korte kant. Als ik nog een keer mocht kiezen zou ik groter gaan. (tenzij slooping frame uiteraard)
Watvoor racer kijk je naar? Een 'gewone' met versnellingen enzo. Of meer iets in de alto-stijl van je On One?