Aanlopende voorderailleur

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Druuf
Aanlopende voorderailleur

Bericht door Druuf » ma dec 18, 2006 7:56 am

Ben bezig om een giant VT op te bouwen en stuit daarbij op een probleem met de voorderailleur. Als de ketting voor op het kleinste blad zit en achter op de kleinste (en de drie grotere) loopt de ketting over de onderkant van de kooi van de derailleur. Gaat hier om een low clamp deore waarbij de kabel van onder af komt.
Heb in de winkel bij een fabrieks VT gecheckt waarbij zelfde derailleur is gebruikt, ketting geeft hier zelfde probleem. lijkt me echter niet normaal.
Moet ik een andere derailleur met een langere kooi hebben ofzo???

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma dec 18, 2006 10:04 am

Het is niet echt de bedoeling om met je versnellingen in deze stand te rijden. Schuine kettinglijn wordt het niet beter van.
Als de ketting over de onderkant van de kooi aanloopt is het waarschijnlijk weg als je erop gaat zitten. De demper veert in waardoor het achterwiel in verhouding met het voorframe iets hoger komt te staan en dus de cassette ook. Je zou ook altijd nog kunnen proberen om je derailleur wat hoger te monteren op het frame.
nothing beats cubic inches

Druuf

Bericht door Druuf » ma dec 18, 2006 12:04 pm

Bedankt voor de snelle reactie. Inderdaad even niet bij stilgestaan dat achterkant nog inzakt tijdens het rijden. Leek me ook al zo gek omdat giant zelf dezelfde derailleur gebruikt.
Vanavond gelijk proberen!

Plaats reactie