Probleem 1. - Mijn singlespeeder in opbouw
Moderators:JJ, Beheerders
Heel wat onderdelen liggen, dus maar is een singlespeeder bouwen en is uitproberen hoe zoiets voelt:
Visie achter de bike
- lichter = beter
- zo betrouwbaar mogelijk
- ik investeer geen 100€
- woon-werkverkeer
Heb ik voorlopig
Frame: Excluziv carbon
Vork: Vaste alu
Stuur: Maxm carbon
Stuurpen: ?
Balhoofd: cheap integrated
zadelpen : Extralite
zadel : Tune speedneedle
Crank : FSA carbon
Trapas : semi-rotte crisis FSA
Kettingbladen : Wat ga ik nemen om te beginnen, 44 - 22?
Pedalen : Eggbeater
Cassette: Ta kheops alu kroontjes in alle maten (weet wel niet of het lukt?)
Chain :KMC X9 gold
Wielen : Botranger Revolt
Remhendel : Avid 7
Remmen : Froglegs (lukt zoiets?)
Spanner : Rotte dura ace
Banden : Allerlei
Ik dacht enkel vooraan een rem te nemen en kijken hoe dat bevalt. Of is zoiets niet te doen? Ik heb nog een aantal gewone FSA bladen liggen en TA alu kransjes. Of dit lukt met die kransjes is me ook een vraag...
Visie achter de bike
- lichter = beter
- zo betrouwbaar mogelijk
- ik investeer geen 100€
- woon-werkverkeer
Heb ik voorlopig
Frame: Excluziv carbon
Vork: Vaste alu
Stuur: Maxm carbon
Stuurpen: ?
Balhoofd: cheap integrated
zadelpen : Extralite
zadel : Tune speedneedle
Crank : FSA carbon
Trapas : semi-rotte crisis FSA
Kettingbladen : Wat ga ik nemen om te beginnen, 44 - 22?
Pedalen : Eggbeater
Cassette: Ta kheops alu kroontjes in alle maten (weet wel niet of het lukt?)
Chain :KMC X9 gold
Wielen : Botranger Revolt
Remhendel : Avid 7
Remmen : Froglegs (lukt zoiets?)
Spanner : Rotte dura ace
Banden : Allerlei
Ik dacht enkel vooraan een rem te nemen en kijken hoe dat bevalt. Of is zoiets niet te doen? Ik heb nog een aantal gewone FSA bladen liggen en TA alu kransjes. Of dit lukt met die kransjes is me ook een vraag...
Laatst gewijzigd door janman op ma jan 15, 2007 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Gewoon allemaal proberen, of het lukt merk je zelf.
Voor woon werk zou ik groter gaan dan 44-22, dan eerder 44-18/17/16, tenzij het nartuurlijk helemaal off road is of in de Nederlandse bergen van Limburg.
Wat voor frame is dat?
Ben benieuwd naar het resultaat.,
JJ
Voor woon werk zou ik groter gaan dan 44-22, dan eerder 44-18/17/16, tenzij het nartuurlijk helemaal off road is of in de Nederlandse bergen van Limburg.
Wat voor frame is dat?
Ben benieuwd naar het resultaat.,
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
JJ schreef: Wat voor frame is dat?
JJ

Full carbon monocoque, Dedacciai (Italy)
Weight: 1,45 Kg., (Med )
www.xcluziv.net
- didadunlop
zijn die AVID 7 geen v-brake hendels? Die werken niet zo prettig met canti's. Dan heb je echt het gevoel alsof je met je vingers de chinese muur aan het omtrekken bent.
Froglegs zelf werken hilarisch lekker alhoewel het instellen "zoals bij alle canti's" een ramp is.
Froglegs zelf werken hilarisch lekker alhoewel het instellen "zoals bij alle canti's" een ramp is.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Mag ik een Zoom trekking stuurtje (267g) adviseren en een langere langere stuurpen? Voor woon/werk onverslaanbaar, de beste 150g die je ooit aan een fiets toevoegde. Betere polshouding (je zit verder vrij star op je fiets, dus goed), demping (back sweep en langere stuurpen), en de opties lekker gek te doen met stuurlint (andere aanrader).
Thank me later.
Thank me later.
JanMan schreef:De situatie is als volgt:
- carbon frame (27.2mm pen)
- carbon zadelpen (shannon, 27.2, 15cm boven de kader
- vet tussen de twee: niks, noppes, nul, ...
- verdorie eh #-o
Probleem:
Ik zou graag op dat frameke rijden, maar ik ben iets groter dan mijn vader. Dus de pen moet er uit maar wil er niet uit!
Oplossing:
1. Wringen: geen beweging
2. Kruipolie (overal waar het door kan)
3. Colabad
4. Opwarmen
5. ...
Stap 1 is al gebeurt.
Morgen overgaan naar stap 2.
Iemand nog tips?
Ik zag laatst dat iemand 2 stukken beton ijzer in zijn zadelpen had geklemt (1 cm diameter ijzer) en die gebruikt als hefboom.
Of je zadelpen in de bankschroef klemmen en je frame draaien wil ook nog wel een lukken.
Hou er maar wel rekening mee dat die pen er dan niet meer mooi uit ziet... maar gaat erom dat ie eruit komt he!
Veel succes
Of je zadelpen in de bankschroef klemmen en je frame draaien wil ook nog wel een lukken.
Hou er maar wel rekening mee dat die pen er dan niet meer mooi uit ziet... maar gaat erom dat ie eruit komt he!
Veel succes