BikeLight

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

didadunlop

Bericht door didadunlop » do mar 08, 2007 12:06 pm

Ja ik had gisteren een mail van die gassies gekregen. gewoon dezelfde.

Voordeel van de ronde is wel dat er twee gaten inzitten voor schroeven. Dan kan ik hem mooi vastschroeven in een behuizing (met plastig spacertjes welteverstaan). De vierkante heeft die gaten niet en ze raden af om er zelf iets in te boren.

Hopelijk snel ledjes en lensjes binnen. Dan kan er gebouwd worden. Driver wacht ik nog even mee tot ik weet hoe ik het ga doen.

Tevens mooie stekkers met bajonetsluiting gezien.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Brum.

Bericht door Brum. » do mar 08, 2007 1:14 pm

didadunlop schreef:Ja ik had gisteren een mail van die gassies gekregen. gewoon dezelfde.

Voordeel van de ronde is wel dat er twee gaten inzitten voor schroeven. Dan kan ik hem mooi vastschroeven in een behuizing (met plastig spacertjes welteverstaan). De vierkante heeft die gaten niet en ze raden af om er zelf iets in te boren.

Hopelijk snel ledjes en lensjes binnen. Dan kan er gebouwd worden. Driver wacht ik nog even mee tot ik weet hoe ik het ga doen.

Tevens mooie stekkers met bajonetsluiting gezien.
Ik heb de mijne er gewoon los inzitten, parralel aan de wanden is de bFlex te hoog. In mijn V2.0 helmlamp heb ik de bFlex gekrimpkous't en eromheen volgespoten met siliconenkit. Niet dat hij in V1.0 rammelde ofzo, maar beter zeker dan dat hij later nog kuren gaat vertonen (V1.0 had 20 uur zonder problemen, dus ook dat was niet echt nodig).

Ik heb ook schroefsluitingen (Hirschmann DIN) gehad in V1.0, maar dat was te zwaar (niet te zwaar, maar lichter = beter). Nu gewoon een rubber doorvoerthule en de stekker zit pas na 0,6 meter aan de draad.

Voor de drivers zou je ook bij de sandwich shoppe kunnen kijken, of naar de Buckpuck drivers, maar deze zijn allemaal maar een heel klein beetje goedkoper (of duurder zelfs) dan de bFlex, tegen 0,1% van de functies die de bFlex heeft.

Brum.

Bericht door Brum. » ma mar 12, 2007 4:04 pm

Lekker! Dat dubbelposten... :angelnot:

Afgelopen weken nog wat geknutseld.
Helmlamp was een geslaagde proto, daarom nu een nieuwe gebouwd met de volgende verbeteringen:

- P4 ipv P3 XR-E's
- Geen lompe DIN connectors maar een doorvoerthule
- Bredere voetjes voor wat meer stabiliteit
- Siliconenkit: de proto was waterdicht, maar beter is beter
- Omdat ik nu een stuurlamp voor het 'vullende' licht heb, kan ik de helmlamp wat meer 'throw' geven. Daarom nu 2x9 gr CRS-D en 1x7 gr CRS-SS lenzen.

Ook nog even een stuurlampje geknutseld:

- bFlex driver (met fietspecifieke firmware: oa knipperfunctie, ERG nuttig)
- 2x XR-E P4
- 1x 30gr LEDIL CRS-W & 1x 15gr CRS-M

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*Nog niet af dus, wacht nog op de lenzen en ledjes. Er komen 2 LEDjes en lenzen in...

Stuurlampje word aangedreven door een DIY Li-ion packje.
4x 1,8AH 18650 Li-ion cellen geeft een 14,8V 1800mAh pack (25WH).

Afbeelding

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mar 16, 2007 8:55 pm

whoaaa zonet eerste solo nachtrit... duidelijk vet. alhoewel ik nog niet de triple cree power had was het te doen en vet...

de ledjes liggen op het postkantoor... nu nog de lenzen...:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

didadunlop

Bericht door didadunlop » za mar 17, 2007 1:03 pm

Hmm zonet de led's opgehaald. Ik maak het pakketje open en ik zie dat er een vreemde lijm/gel achtige substantie op twee van de led-jes zit. Bij een is het zelfs zichtbaar op de emitter. Dus die gasten maar gelijk een mailtje gestuurd wat het is en of het veilig is...:D

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma mar 19, 2007 12:47 pm

Krijg ik een mailtje van de verzender dat er al een vervangingsorder op de post is gegaan. Dus zonder dat de verzender heeft gekeken of ik wel een valide claim doe krijg ik nieuwe ledjes. Volgens mij zit er dan wel een grote marge op dat produkt.

Maar goed, stel dat de vervangingsledjes allemaal goed zijn en de "misschien foute" ledjes ook (ik ga ze wel uitproberen) dan is het natuurlijk fantastisch. Kan ik gelijk een stuurlamp/zaklamp erbij maken..:D

Brum.

Bericht door Brum. » ma mar 19, 2007 12:58 pm

didadunlop schreef:Krijg ik een mailtje van de verzender dat er al een vervangingsorder op de post is gegaan. Dus zonder dat de verzender heeft gekeken of ik wel een valide claim doe krijg ik nieuwe ledjes. Volgens mij zit er dan wel een grote marge op dat produkt.

Maar goed, stel dat de vervangingsledjes allemaal goed zijn en de "misschien foute" ledjes ook (ik ga ze wel uitproberen) dan is het natuurlijk fantastisch. Kan ik gelijk een stuurlamp/zaklamp erbij maken..:D
Op de LEDjes zelf zit wel een grote marge ja, maar als je verzendkosten en uurloon mee gaat rekenen vind ik het nog arig dat ze uberhaubt winst maken. Maar ze hebben erg goeie CS ja, kunnen sommige duurdere webshops nog wat van leren.
Lenzen liggen klaar btw.

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma mar 19, 2007 5:09 pm

ah das mooi. Kan ik dan vrijdagmidag/avond langskomen om ze op te halen?

Dat regelen we wel verder via de PB's.

Nou de verzendkosten zullen ook wel meevallen denk ik want ik kreeg ze in een normale envelop thuisgestuurd.

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr jun 22, 2007 11:50 pm

we trekken dit topic maar weer eens omhoog

Zonet eerste echte nachtritmet de triple Cree P4..

VEEEELL licht. Nflex is ideaal om verschillende sterktes in te stellen. Voortdurend op halve kracht gereden en bij leuke passages op volle kracht.

Ik ga nog wel wat verbeteren in het ontwerp. Ik heb de lenshouder vastgemaakt aan de driver behuizing door middel van 90 graden gebogen draadeinden. Dan hoef je die KUT hoekjes er niet in te lijmen. Tevens ga ik iets verzinnen om de lenshouders aan elkaar tebevestigen op eenb mechanische wijze want lijmen is niet ideaal vind ik.

Maar het wordt idd tijd voor een nachtrit. Veel beesten gezien (oplichtende ogen dan) aangevallen door een vleermuis en veel mensen laten schrikken.

Plaats reactie