P2 Cromo Vs. Trailstar

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
DmrBiker
Berichten:486
Lid geworden op:zo okt 30, 2005 6:14 pm
Locatie:Westerlo
P2 Cromo Vs. Trailstar

Bericht door DmrBiker » vr mar 09, 2007 9:19 pm

'k heb dus voor het moment een Dmr Trailstar,
maar ik zou mij een andere willen aanschaffen en mijn oog is op de specialized p2 cromo gevallen.
Nu is mijn vraag: is dit een voor- of eerder achteruitgang?
Is voor Dirt/Street gebruik uiteraard

De specs van mn trailstar:

* Frame: Dmr Trailstar
* Vork: Marzocchi Dirtjumper III
* Wielen: Mavic 321 (front & rear)
* Remmen: Avid Juicy Five
* Derraileur: xt
* Shifter: lx
* Chainguide: Truvativ Boxguide
* Banden: -Tioga factory dh (front)
* -Kenda K-rad (back)
* Stuur: RaceFace Diabolus
* Stuurpen: Truvativ Hussefelt
* Grips: Dmr Zipgrips
* Pedalen: Primo
* Zadel: Bontrager
* Zadelpen: Dmr
* Crankstel: Truvativ firex ss
* Kettingblad: 38T
foto

En de specialized:

Link

en weet iemand ook toevallig het gewicht van de specialized?

remmie_dirt
Berichten:1029
Lid geworden op:di sep 26, 2006 8:56 pm
Locatie:Gouda

Bericht door remmie_dirt » vr mar 09, 2007 9:31 pm

Moet je even aan reprox (daan) vragen. Die heeft er ook 1 dacht ik. Waarschijnlijk weet hij het gewicht wel ;)
live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/

DmrBiker
Berichten:486
Lid geworden op:zo okt 30, 2005 6:14 pm
Locatie:Westerlo

Bericht door DmrBiker » vr mar 09, 2007 10:40 pm

remmie_dirt schreef:Moet je even aan reprox (daan) vragen. Die heeft er ook 1 dacht ik. Waarschijnlijk weet hij het gewicht wel ;)
die van reprox is die van vorig jaar, die zal waarschijnlijk ook een ander gewicht hebben denk ik?

larzveenz
Berichten:861
Lid geworden op:zo okt 29, 2006 6:34 pm
Locatie:Beekbergen
Contacteer:

Bericht door larzveenz » vr mar 09, 2007 10:53 pm

Weet niet precies. Ik heb een '06 P2, die weegt ong. 15 kilo.
Ik gok dat je '07 P2 Cro-mo op 14 kilo uitkomt (13,5 als je 'm SS opbouwd)
Vindt ik ook zo @&#%* dat Speci niet ff het gewicht van de bikes op de site zet, zoveel moeite is dat toch niet? :argue:
http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com

Gebruikersavatar
xRemcox
Berichten:1886
Lid geworden op:do aug 24, 2006 6:02 pm

Bericht door xRemcox » za mar 10, 2007 9:39 am

de 2007 p2 cromo is wel wat zwaarder, zoals hij bij specialized wordt afgeleverd zit hij net boven de 16 kilo. Hij is voor een tijdje terug getest in de O2Bikers. Hierin kwam de p2 toch nog op een mooie 2e plek. Mooie eigenschappen waren volgens mij, dat hij stabiel bij het springen was en makkelijk de lucht in te gooien was. Mindere kanten waren dus het gewicht en iets met cancan's :P

Als je nog opzoek bent, zal ik het artikel nog weer even opzoeken.

Gebruikersavatar
BiKeRbOi
Berichten:3171
Lid geworden op:vr okt 21, 2005 12:20 pm
Locatie:Zoetoe
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » za mar 10, 2007 3:22 pm

remmie_dirt schreef:Moet je even aan reprox (daan) vragen. Die heeft er ook 1 dacht ik. Waarschijnlijk weet hij het gewicht wel ;)
hij heeft een p1

DmrBiker
Berichten:486
Lid geworden op:zo okt 30, 2005 6:14 pm
Locatie:Westerlo

Bericht door DmrBiker » za mar 10, 2007 5:53 pm

gewicht maakt toch eiglek niet zo veel uit denk ik, moest ik hem kopen wordt hij toch singlespeed, wat (denk ik) al een pak minder weegt dan.
Maar zou dit een voor-/of achteruitgang zijn op m'n trailstar?
De p2 heeft wel mechanische schijfremmen..

Gebruikersavatar
BiKeRbOi
Berichten:3171
Lid geworden op:vr okt 21, 2005 12:20 pm
Locatie:Zoetoe
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » za mar 10, 2007 7:22 pm

Afbeelding
FRAME Specialized 100% Cr-Mo, double-butted HT/DT, externally relieved HT, disc mount, 6mm offset horizontal drop out for 26" wheel w/ replaceable der hanger adapter

ACHTERDEMPER N/A

ACHTERVERING N/A

VORK Marzocchi DJ 3.5, 100mm, 32mm Cro-Mo stanchions and 1 1/8" steerer, coil spring w/ air assist, rebound adjustment, magnesium lowers, standard axle dropout

BALHOOFDSTEL Tank FS, 1 1/8" threadless

STUURNOK Truvativ Hussefelt, forged alloy, 31.8mm, 0 degree rise

STUUR Alloy OS, 640mm wide, 45mm rise, 8 degree back, 6 degree up sweep

STUURLINT/HANDVATTEN Specialized Enduro, dual density, Kraton

VOORREM Avid BB5, mechanical disc, 6" G2 Clean Sweep rotor

ACHTERREM Avid BB5, mechanical disc, 6" G2 Clean Sweep rotor

REMHENDELS Avid FR-5, alloy "V"

VOORDERAILLEUR N/A

ACHTERDERAILLEUR SRAM SX-5, mid cage

SCHAKELHENDELS SRAM SX-5 8-speed trigger

CASSETTE / FREEWHEEL SRAM PG-830, 8-speed, 11-28t

KETTING Shimano HG-40, 1/2" x 3/32"

CRANKSTEL Truvativ Ruktion, 6061, 175mm, Howitzer spline w/ pedal thread inserts

TANDWIELEN 34S w/ poly bash guard and ISCG mounted TV box guide

TRAP-AS Truvativ Howitzer XR, sealed cartridge bearings, 73mm Shell for 52mm chainline

PEDALEN Specialized alloy platform, 9/16"

VELGEN Specialized/Alex HRD 26, double wall disc w/ eyelets

VOORNAAF Specialized P.Disc, CNC high flanges and disc mounts, 36h, nutted 3/8" axle

ACHTERNAAF Specialized P.Disc, cassette, CNC high flanges and disc mounts, 36h, nutted 3/8" axle

SPAKEN 2.0mm (14g) stainless

VOORBAND Specialized Rhythm, 26x2.3", 60TPI, wire bead

ACHTERBAND Specialized Compound, 26x2.2", 60TPI, wire bead

BINNENBANDEN Specialized schraeder valve

ZADEL Fuse 8 Jumping

ZADELPEN Alloy micro adjust, 30.9mm

ZADELPENKLEM CNC'd alloy, single bolt

OPMERKINGEN Chain stay protector, reflectors, owners manual
Size L
Seat Tube Length, Center to Top 373mm
Seat Tube Length, Center to Center 300mm
Top Tube Length (Horizontal) 567mm
Top Tube Length (Actual) 585mm
Bottom Bracket Drop 40mm
Bottom Bracket Height 295.3mm
Chainstay Length 401mm
Seat Tube Angle 71°
Head Tube Angle 69°
Rake 45mm
Trail 81mm
Front Center 641mm
Wheel Base 1042mm
Standover Height 713.3mm
Head Tube Length 110mm


sommige parts zijn beter, maar sommige ook weer slechter

als ik jou was zou ik liever het geld uitgeven aan upgrades, dan kan je meer besteden aan de parts die je wilt upgraden

en ik vind zelf samengestelde of geupgrade bikes veel vetter dan bikes die kompleet in de winkel te koop staan

Gebruikersavatar
Nami
Berichten:1163
Lid geworden op:wo nov 09, 2005 10:08 pm
Locatie:Delft

Bericht door Nami » zo mar 11, 2007 12:50 am

BiKeRbOi schreef:en ik vind zelf samengestelde of geupgrade bikes veel vetter dan bikes die kompleet in de winkel te koop staan
true

Gebruikersavatar
King Zeus @ DirtE19
Berichten:824
Lid geworden op:vr apr 04, 2003 5:09 pm

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » zo mar 11, 2007 8:53 pm

Nami schreef:
BiKeRbOi schreef:en ik vind zelf samengestelde of geupgrade bikes veel vetter dan bikes die kompleet in de winkel te koop staan
true
Moet een bike vet zijn of gewoon goed rijden? denk daar eens over na...

Gebruikersavatar
alain
Berichten:804
Lid geworden op:vr jul 28, 2006 2:08 pm

Bericht door alain » zo mar 11, 2007 9:12 pm

hij moet vet goed rijden ;)

Gebruikersavatar
Nami
Berichten:1163
Lid geworden op:wo nov 09, 2005 10:08 pm
Locatie:Delft

Bericht door Nami » zo mar 11, 2007 9:14 pm

Bikes die je zelf opbouwt rijden vaak beter dan bikes die je compleet koopt (afgezien van de heeele dure bikes die als complete een paar duizend kosten...).

dirtysam
Berichten:59
Lid geworden op:wo jan 31, 2007 10:11 pm
Locatie:diessen bij tilburg

Bericht door dirtysam » wo mar 28, 2007 6:32 pm

als je hem toch singel speed maakt kun je beter een p1 kopen is zelfd als p2 cromo alleen singel speed

en deze nog een beetje upgraden met het geld dat je bespaart

grtz sam

DmrBiker
Berichten:486
Lid geworden op:zo okt 30, 2005 6:14 pm
Locatie:Westerlo

Bericht door DmrBiker » wo mar 28, 2007 7:29 pm

heb al besloten toch maar m'n bike wat te upgraden ;)
mss later nieuw frame kopen

bedankt voor de (snelle) reacties
mag dus een slot op ..

Plaats reactie