Singular Cycles
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Van de man zelf:
We're really still in the prototyping stage with the Peregrines
I have to say it's looking like they'll be disc equipped, that's certainly most people's preference so far. It will definitely have full braze ons for racks and mudguards though.
Ben benieuwd naar de oplossing daarvoor idd. We zullen het beleven.
JJ
We're really still in the prototyping stage with the Peregrines
I have to say it's looking like they'll be disc equipped, that's certainly most people's preference so far. It will definitely have full braze ons for racks and mudguards though.
Ben benieuwd naar de oplossing daarvoor idd. We zullen het beleven.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Many thanks for your mail. I’m afraid to say I’m a total convert to disc brakes – just so much easier to deal with, pads last longer, braking is better (particularly in the wet which is important in England…) and rims last longer. I really don’t see us doing a rim braked mountain bike in the future. .....
Best regards,
Sam

Best regards,
Sam

... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!
Dank je! Pic gaat nog niet lukken (moet e.e.a. nog onder de knie krijgen) maar hier zijn specs:
On One Midge met Diacompe racegrepen, Brooks leer "lint", zwart;
Thomson Elite voorbouw, zilver;
Chris King Nothr. balhoofd, zilver;
Thomson Elite zadelpen, zilver;
Brooks Swallow, zwart;
Salsa Lip-lock, zilver;
Avid BB7 160mm achter, 185 mm voor;
Phil Wood relieved ebb;
Syncros Ti bb;
White Ind. ENO cranks 180 mm, blad, freewheel, disc-naven 36g.;
KMC 710sl ketting;
Salsa Delgado velgen, zwart;
WTB Weirwolves.
Bijna dezelfde afmontage als Sam.
Trouwens, zijn G2 Clean Sweep schijven compatible met BB7's?
On One Midge met Diacompe racegrepen, Brooks leer "lint", zwart;
Thomson Elite voorbouw, zilver;
Chris King Nothr. balhoofd, zilver;
Thomson Elite zadelpen, zilver;
Brooks Swallow, zwart;
Salsa Lip-lock, zilver;
Avid BB7 160mm achter, 185 mm voor;
Phil Wood relieved ebb;
Syncros Ti bb;
White Ind. ENO cranks 180 mm, blad, freewheel, disc-naven 36g.;
KMC 710sl ketting;
Salsa Delgado velgen, zwart;
WTB Weirwolves.
Bijna dezelfde afmontage als Sam.
Trouwens, zijn G2 Clean Sweep schijven compatible met BB7's?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Het is hilarisch simpel:didadunlop schreef:hmmzzz ze zijn aan het denken aan disc nokken maar met complete set eyelets voor dragers en spatborden. Ik zal eens mailen hoe ze dat willen doen met plaatsing. Als dta een beetje netjes kan vindt ik discs niet zo erg. Ik dacht alleen dat de locatie van je discmount altijd in de weg zat voor drager en spatborden. Misschien hebben ze wel een hilarisch simpele oplossing gevonden.
'basically the attachment point for the rack will be above the disc mount. This is good for two reasons. One the rack doesn’t interfere with the disc calliper or vice versa, and two because most racks are too short to clear a 29”er tyre, this will still give enough room to run a full blown 29” tyre or a big touring tyre (38mm) and mudguards with still enough room for the rack over the tyre.'

JJ
- didadunlop
- didadunlop
er zit volgens mij wel een foutje in de tekening. Kijk maar eens goed naar de drop-out en het derailleur oog. Zoals het nu getekend is is het derailleuroog gespiegeld gemaakt en gelast aan de non driveside kant. Het zijn toch breezer style dropouts?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Voor de liefhebbers, als het goed is is in Arnhem een rijdende proto van de Peregrine te zien en te berijden. Steekwoorden:
- 29"
- staal
- lugs
- disc
- korte(re) bovenbuis
- eyelets all over
JJ
- 29"
- staal
- lugs
- disc
- korte(re) bovenbuis
- eyelets all over
JJ
-
- didadunlop
inderdaad.. Ik ben zeer geintresseerd... Zijn er al teasertjes te posten?
edit:
teasertje van de singular site:

kijk onder "news"
Ziet er flex uit. Lijkt mij een heerlijke long distance tourer. Ik ben aan het kijken naar een Long Haul Trucker. Maar deze is ook sehr schon..
edit:
teasertje van de singular site:

kijk onder "news"
Ziet er flex uit. Lijkt mij een heerlijke long distance tourer. Ik ben aan het kijken naar een Long Haul Trucker. Maar deze is ook sehr schon..
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
-
JJ schreef:Voor de liefhebbers, als het goed is is in Arnhem een rijdende proto van de Peregrine te zien en te berijden. Steekwoorden:
- 29"
- staal
- lugs
- disc
- korte(re) bovenbuis
- eyelets all over
JJ

Kun je een 2.1" 29" buiten band gebruiken of max 1.8"? Dat is een Bonti XR 2.25 voor toch? Niet al te veel clearance tussen band en vork kroon. Het lijkt mij fijn om Schwalbe big appels te kunnen gebruiken. Als je max 1.8" kan gebruiken dan is hij een stuk minder interessant.
Laatst gewijzigd door English Bob op wo mei 30, 2007 11:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik ga het als het goed is eind deze week bekijken. Er zijn nu 4 proto's, waarvan ik er 1 ga opbouwen. Hij zal in Arnhem te zien en te berijden zijn. Ik zal het 1 en ander gaan experimenterenmet banden en wielen (geared en ss). Fotoos en een verslag volgen.
JJ
JJ
- didadunlop