Maar waar moet ik op letten als je wilt beginnen

Heeft er iemand tips, dingen die je wel, niet moet doen?
Ik heb nog geen bike maar ga er zeker een aanschaffen, heeft iemand nog tips, heb een budget van rond de 800 euro.
mvg Sander
Moderator:Beheerders
Wat de f*k! Misschien vraagt hij dit wel zodat hij aan de hand van een nuttig antwoord kan bepalen wat voor fiets hij wilt...mr. mean schreef:wat wel en niet doen, zonder fiets ga je iig niet veel kunnen doen...
grtzz carlos,
Dat zal wel aan jou liggen, want ik heb helemaal nog nergens last van gehad en de mensen die op mn fiets gereden hebben heb ik er ook niet over gehoord.Asphalt Licker schreef:Damn...!
De bottom van die Spesh sleept zowat over de grond..!
Ik heb er laatst heel even op zo een gereden en vond het echt verschrikkelijk, maar dat zal wel aan mij liggen......?
alu is ook vrij sterk hoor, de sterkte van je frame hangt gewoon af van de manier waarop je frame gemaakt is.thomasmb schreef:Wel ik heb men alu frame 2weken geleden gescheurd. Dat kader was zogezegt een van de sterkste HT alu frames op de markt. Ik heb nu ook een NS bitch genomen , deze is ook van staal.
Voordelen :
-Sterker dan alu
-Goedkoop
-Makkelijk te laten lassen bij een scheurtje of dergelijke
-Stijver
"Nadelen" :
-Zwaarder als een alu frame ( die 300g maakt het nu ook niet hé )
Alleen een achterrem is voor dirt en street wel beter : x-up en barspins gaan makkelijker , minder gewicht enzo .
Dat je 24" moet nemen voor te dirten is klare onzin. Dit hangt echt af van persoon tot persoon. Het is iets wendbaarder en dergelijke , maar als je af en toe ook wat gaat bikeparken /freeriden /4x zou ik toch 26" nemen.
Denk gewoon GOED na over de fiets die je gaat kopen en neem geen overhaaste beslissingen. Informeer goed , en als je eentje 2dehands koopt neem dan iemand mee die er veel van weet zodat je niet in het zak wordt gezet.
En ja overhalenom met de sport te beginnen ?
Tis de vetste sport die ik ooit heb gedaan en geloof me ik heb er al veel gedaan ( snowboarde , bmx , skateboarde , freestyle inline skate , etc. )
Maar vergis je niet ; tis ook best een dure sport , maarja je moet er iets voor over hebben.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
joddi schreef:Hij zal ze wel zwaar vinden, stug veren en de QR versie breekt eerder.
maar die nope janis heeft gewoon steekas dus is niks mis mee. het is toch een van de betere vorken voor een fiets van 650€ vind ik
Ik vind het onbegrijpelijk hoe iemand ook maar iets van een trick kan op zo'n fiets..xRemcox schreef:Dat zal wel aan jou liggen, want ik heb helemaal nog nergens last van gehad en de mensen die op mn fiets gereden hebben heb ik er ook niet over gehoord.Asphalt Licker schreef:Damn...!
Ik heb er laatst heel even op zo een gereden en vond het echt verschrikkelijk, maar dat zal wel aan mij liggen......?
beetje kort door de bocht om te zeggen dat het helemaal kut is. Zoals ik al zei heb ik er geen last van. Ik heb dan ook wel een p2 en geen p1, maar volgens mij maakt dat weinig verschil, manuallen wil goed op dit ding, en bunny hoppen ook... en we zijn natuurlijk niet allemaal zo pro als jijAsphalt Licker schreef:Ik vind het onbegrijpelijk hoe iemand ook maar iets van een trick kan op zo'n fiets..xRemcox schreef:Dat zal wel aan jou liggen, want ik heb helemaal nog nergens last van gehad en de mensen die op mn fiets gereden hebben heb ik er ook niet over gehoord.Asphalt Licker schreef:Damn...!
Als je bb zo laag hangt, rijdt 'ie misschien heel stabiel maar voor tricks is het echt helemaal kut..
Lage bb = lager zwaartepunt; meer stabiliteit, maar logge "feel" bij tricks
Hoge bb = hoger zwaartepunt; instabiel, meer "hefboom", dus veel meer "pull" voor bunny's en manuals..
Just my two cents...
thomasmb schreef:Voordelen :
-Sterker dan alu
-Goedkoop
-Makkelijk te laten lassen bij een scheurtje of dergelijke
-Stijver
"Nadelen" :
-Zwaarder als een alu frame ( die 300g maakt het nu ook niet hé )