29 frame's met versnellingen
Moderators:JJ, Beheerders
Welke 29ers hebben hebben ook gewoon versnellingen en mogelijkheid voor schijfremmen. De kula van kona ken ik al
- @sph@ltdude
- Contacteer:
MTBR.com heeft een 29 forum daar vindt je je antwoord
http://www.mtbr.com/reviews/29er/
en dan kun je nog met versnellingen (8/9 of 6?) achter op je ss 29er gaan rijden

en dan kun je nog met versnellingen (8/9 of 6?) achter op je ss 29er gaan rijden

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
6 achter is ideaal heb ik ook op mijn "smokkel" fietsott schreef:MTBR.com heeft een 29 forum daar vindt je je antwoord![]()

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dre slaat de spijker wederom op zijn kop:
Gary Fisher
Kona
Singular
OnOne
Niner
Surly
Salsa
Nishiki
Specialized
Cannondale
dat zijn de gangabre merken.
JJ
Gary Fisher
Kona
Singular
OnOne
Niner
Surly
Salsa
Nishiki
Specialized
Cannondale
dat zijn de gangabre merken.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Vandaag testdag, hoop dat je het op tijd leest
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 318595d305

http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... 318595d305
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Die rijdt dit weekend ook in Arnhem mee!George2 schreef:Imho mooier dan een GF Rig:
GF Ferrous 29-er
Staal, geared en ebb zodat je toch nog SS kunt
JJ
h
Helaas moest ik de 29 inch testdag van zaterdag missen omdat ik moest werken. En ja ik woon in Arnhem en rij veel in de omgeving van Velp, Daar ga je met een singlespeed af moeten stappen. Ook heuvel af heb je met een zwaar verzet meer snelheid...
Re: h
Afstappen? op een singlespeed? Dacht het niet. Gewoon doortrappen tot je boven bent, met 2:1 moet dat gewoon gaan lukken. Bij twijfels moet je gewoon een keer meegaan op de volgende DP/SS-meeting en dan kun je zelf zien hoe de SS'ers boven komen (vaak sneller dan de geariesde lynx schreef:...rij veel in de omgeving van Velp, Daar ga je met een singlespeed af moeten stappen...

de lynx schreef: En ja ik woon in Arnhem en rij veel in de omgeving van Velp, Daar ga je met een singlespeed af moeten stappen. Ook heuvel af heb je met een zwaar verzet meer snelheid...
Ik woon in Velp en ik kan je zeggen op de route ga je nergens moeten afstappen! Heuvelaf ben je geared waarschijnlijk wel sneller, maar ook alleen als je echt continue blijft doortrappen

Ik woon niet ik VelpMarinTi schreef:de lynx schreef: En ja ik woon in Arnhem en rij veel in de omgeving van Velp, Daar ga je met een singlespeed af moeten stappen. Ook heuvel af heb je met een zwaar verzet meer snelheid...
Ik woon in Velp en ik kan je zeggen op de route ga je nergens moeten afstappen! Heuvelaf ben je geared waarschijnlijk wel sneller, maar ook alleen als je echt continue blijft doortrappen

Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Een klein beetje gluren in dit forum moet overtuigend genoeg zijn. Ik ging puur voor looks en omdat er (toen) nog niet zoveel rondreden.
Laat het nu ook nog eens goed rijden!
O, ja. Er zijn ook geen (bijna) 29ers die alleen geschikt zijn voor velgremmen. 90% is tegenwoordig zelfs disc-only, nog een stuk of wat voor disc/velg.
Velgrem-only moet je custom laten maken toch?
Laat het nu ook nog eens goed rijden!
O, ja. Er zijn ook geen (bijna) 29ers die alleen geschikt zijn voor velgremmen. 90% is tegenwoordig zelfs disc-only, nog een stuk of wat voor disc/velg.
Velgrem-only moet je custom laten maken toch?
g
Ik ben lang 1,97, iemand vertelde me dat 29 inch dan juist perfect is. Maar een bijna net zo lange vriend van me vind 26 inch beter voor wendbaarheid en het betere gooi en smijt werk. Enne hoe springt zo een bike over boomwortels en dergelijke?
Re: g
Springen doe je met een downhill fiets, hard over de boomwortels rijden doe je met een 29er.de lynx schreef:Ik ben lang 1,97, iemand vertelde me dat 29 inch dan juist perfect is. Maar een bijna net zo lange vriend van me vind 26 inch beter voor wendbaarheid en het betere gooi en smijt werk. Enne hoe springt zo een bike over boomwortels en dergelijke?

Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re: g
Met een 29-er ben je qua wendbaarheid op de grond net zo snel of wel sneller, in de lucht vind ik nog steeds een 26" fijner. Bunny hoppen gaat makkelijker, spoortje wisselen ging met mijn 26" wat makkelijker, al vliegt mijn 29" wel makkelijk en stabiel bij een drop of sprong.de lynx schreef:Ik ben lang 1,97, iemand vertelde me dat 29 inch dan juist perfect is. Maar een bijna net zo lange vriend van me vind 26 inch beter voor wendbaarheid en het betere gooi en smijt werk. Enne hoe springt zo een bike over boomwortels en dergelijke?
De Trap in Klarenbeek is met een ongeveerde 29-er lekkerder dan met een ongeveerde 26", rolt gewoon mooier naar beneden.
Het heeft gewoon voor en nadelen (zowel 26 als 29 inch)
JJ