Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
thomasmb - Berichten:2007
-
Contacteer:
Potjandorie: gecrashed
Bericht
door thomasmb » ma jun 25, 2007 8:26 pm
Achja de vakantie begint en :
Vanmorge ff met men sx bike in de locale groeve en crash ik toch wel best hard...
Ging de roadgap doen maar er brokkelde een stuk van de afzet af waardoor ik men men voorwiel op de "road" lande en over men stuur werd gekatapulteert.
Gevolg : lag 4M lager met een gebarste elleboog en een gekneusde rib
Heeft iemand ervaring met een barst in de elleboog ? De dokter zij me dat het wss in enkele weken vanzelf zou genezen ... Geen gips of niks.
De bike is niets aan , fieuw :p
De eerst weke van de vakantie zullen dus bikeloos zijn :p
MOD EDIT: Ik heb de titel even aangepast... Dan snappen we ook dat je het vervelend vind. Beterschap ermee!
Gr Roel
-
I_nick - Berichten:148
Bericht
door I_nick » ma jun 25, 2007 8:29 pm
heb tijdje gelden me hand gebroken was na 2 weken gips weer genezen
staat alleen een botje vanme pink een beetje scheef, de dokter zei trekt wel weer recht
neit seiken maar
biken
-
Mrtnrider - Berichten:3271
Bericht
door Mrtnrider » ma jun 25, 2007 8:54 pm
Ik heb vandaag andersom meegemaakt...
Fiets kapot, maar ik niet.
Ja was wel droog, ik was al de hele tijd lekker aant fietsen. En we ginge frietje pakken bij de frituur, draai de weg op en ga op me pens...
-
Segunda3
Bericht
door Segunda3 » di jun 26, 2007 6:49 am
Meld zich: je hebt hopelijk wel foto's laten maken van die elleboog ? Een gescheurd bot kan best zonder gips helen, maar kan ook heel naar krom 'trekken'. Ben zelf trotse eigenaar van een pink met extra bochtje

-
jojo
Bericht
door jojo » di jun 26, 2007 8:59 am
Beter je bike kapot dan je zelf, na 2 keer sleutelbeenbreuk had ik toch liever dat ik me frame kapot had gereden.....
Succes met herstel!
keybone collector!!!
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » di jun 26, 2007 11:22 am
gebroken elleboog gehad, stukje van de buitenkant af.
Is toen wel gezet met 2 pennen en een "zuckertung", een draadje.(zie avatar......)
Op zich wel goed genezen , maar ik heb nu wel een strekbeperking in mijn arm. Valt wel mee te leven.
Als het echt niet goed teruggroeit kun je er hele nare beperkingen, zowel in strekking als in buiging, en pijnen aan overhouden.
dusssssss©
-
Lynx
Bericht
door Lynx » di jun 26, 2007 2:14 pm
thomasmb schreef:
Heeft iemand ervaring met een barst in de elleboog ? De dokter zij me dat het wss in enkele weken vanzelf zou genezen ... Geen gips of niks.
Raar dat je elleboog niet in het gips moet, ik heb voor mijn gebarsten pols en duim wel 4 of 5 weken met een gips rondgelopen.
Maar voor mijn gebarsten dikke teen heb dan weer geen gips gehad.
Ik kan je aanraden om het rustig aan te doen zolang je elleboog nog pijn doet, ook al is het maar een
lichte zeurende pijn.
Anders ga je dubbel zolang sukkelen, zoals ik met mijn teen aan de hand had.
gooi je imago weg
-
Lacer - Berichten:723
Bericht
door Lacer » di jun 26, 2007 3:13 pm
ik ben 2 weken geleden ook op ongeveer dezelfde manier gevallen
resultaat: gescheurde pols, 2 hechtingen in mn kin en schavinge

-
Bastiaan - Berichten:238
Bericht
door Bastiaan » di jun 26, 2007 4:41 pm
Ik heb ook een x een duikeling gemaakt met de nodige breukjes tot gevolg, waaronder ook een scheur in mijn elleboog. Ook bij mij kon er idd geen gips omheen en zou het vanzelf weer helen. Heb de eerste 1,5 week bijna geen gevoel gehad in mijn hand dat kwam op een gegeven moment weer terug. Heb ook een tijd mijn arm niet helemaal kunnen strekken maar dat is ook allemaal weer terug. Na 6-7 weken was ik weer volledig operationeel. Wel een iets dunner armpje dan de andere kant. Had namelijk aan die arm ook mijn hand en pols gebroken dus daar zat wel gips omheen.
Komt wel goed

Maar bij mij werd wel degelijk een foto gemaakt, zowel van me elleboog als me arm en mijn hand (allemaal stuk).
Grtz Bas
-
Reprox
Bericht
door Reprox » di jun 26, 2007 5:20 pm
Bot breuken ken ik niet.. Maar mijn rechterarm wil nog wel eens deels uit de kom vliegen.
Of dat je van je bike springs in de lucht en keihard op je hak land zodat je de eerste 2 weken niet fatsoenlijk kunt lopen. Of ben ik de enige met deze problemen?
Zeker voor het begin van de vakantie kun je het allemaal slecht gebruiken.
Succes ermee! Zorg dat je zorgvuldig revalideert

(stap dus niet té snel op je bike!)
Groeten,
Daan
-
ELVIS - Berichten:1593
Bericht
door ELVIS » wo jun 27, 2007 2:00 pm
BOSS schreef:gebroken elleboog gehad, stukje van de buitenkant af.
Is toen wel gezet met 2 pennen en een "zuckertung", een draadje.(zie avatar......)
Op zich wel goed genezen , maar ik heb nu wel een strekbeperking in mijn arm. Valt wel mee te leven.
Als het echt niet goed teruggroeit kun je er hele nare beperkingen, zowel in strekking als in buiging, en pijnen aan overhouden.
dusssssss©
Yeah, ik heb mijn elleboog dus zwaar in de beperking zitten, gaat absoluut niet meer gestrekt worden. Heb er trouwens erg lang pijn aan gehad. Is verkeerd gezet in het Ziekenhuis.
Was gevallen met basketbal, foto en een gipsie, gipsie eraf en ik sta paf. Fysio mocht niet meer baten.
Laat er dus goed naar kijken

-
bettes
Bericht
door bettes » do jun 28, 2007 1:26 pm
Lynx schreef:
blablabla... zoals ik met mijn teen aan de hand had.
Ja dat kan niet de bedoeling zijn. Aan een hand horen vingers en aan een voet tenen! Simpel toch en veel makkelijker om te biken!
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » do jun 28, 2007 3:09 pm
bettes schreef:Lynx schreef:
blablabla... zoals ik met mijn teen aan de hand had.
Ja dat kan niet de bedoeling zijn. Aan een hand horen vingers en aan een voet tenen! Simpel toch en veel makkelijker om te biken!
greetz
bettes
Scherp hoor

Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
b-dirt
Bericht
door b-dirt » do jun 28, 2007 7:15 pm
beter bij de hand dan bij de voet want bij de voet moet je bukken

-
woodbimbo
Bericht
door woodbimbo » za jun 30, 2007 3:31 pm
Als je een scheurtje in je elleboog hebt (wat dan wel moet zijn gezien op een foto), kan dat met en paar weken rust genezen zijn. Vaak hoor ik dat mensen die een scheurtje of een breuk in de elleboog hebben, er nog wel een lange tijd last van blijven houden.
Maarja, ik wens je er beterschap mee!
Groet, radiodiagnostisch laborant (in opleiding).
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..