noob derailleur vraag

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Fry
noob derailleur vraag

Bericht door Fry » za jul 07, 2007 3:55 pm

Bij mijn derailleur zit een wieltje met een stalen ring in het midden en eentje volledig uit kunststof. Welk hoort beneden en welk boven in de derailleurkooi? (neen het is niet het stalen tonnetje in het midden waar de vijs door moet, ik heb het echt over het wieltje zelf)

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jul 07, 2007 4:01 pm

bij mijn weten moet het bovenste wieltje nog wat zijdelings kunnen bewegen aangezien deze de ketting begeleidt naar een ander kransje. De onderste hoeft alleen te draaien. Degene met de meeste zijdelingse bewegingsvrijheid moet bij mijn weten boven.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Loeky

Bericht door Loeky » za jul 14, 2007 4:19 pm

mss een domme en voordehandliggende oplossing, maar heb je al naar een plaatje van je derailleur gezocht op internet? Daar valt vast op te zien welk wieltje boven of onder moet.

Fry

Bericht door Fry » za jul 14, 2007 5:33 pm

Loeky schreef:mss een domme en voordehandliggende oplossing, maar heb je al naar een plaatje van je derailleur gezocht op internet? Daar valt vast op te zien welk wieltje boven of onder moet.
Welnee, daar zie je toch de binnenkant van die wieltjes niet

Plaats reactie