dirt newbie wil dirtbaantje in z'n tuin

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Qprs
dirt newbie wil dirtbaantje in z'n tuin

Bericht door Qprs » di jul 10, 2007 7:13 am

Greetings people! Ben nieuw hierzo en heb wat vraagjes:

Ik ben een aantal maandjes geleden geïnteresseerd geraakt in dirt/street fietsen. Heb me dan ook een bike aangeschaft (Cube Drop Zone) en ik ga hiermee regelmatig naar het local bmx-baantje.
Dit baantje is echter kleine 10km. fietsen, en dat vind ik niet echt ideaal (ben race- en xc-fietsen gewend :angelnot:). Nu heb ik van me ouwe een stukje grond ter beschikking gekregen, en ik mag hier een baantje maken (mag helaas geen extreme makeover doen ivm. vergunningen).

Dit is de grond ongeveer:
Afbeelding

De belangrijkste vraag: (en als deze positief beantwoord wordt volgen er waarschijnlijk meer ;))
- Is dit stuk grond groot genoeg om één of meerdere mooie lijnen te maken?

Ohja.. als dit topic op de verkeerde plek staat, dan feel free om ‘m te verplaatsen. Ben nieuw op dit forum en weet nog niet precies wat waar wanneer waarom moet… Zoekfunctie heb ik al wat geprobeerd, maar kon zogauw geen antwoord vinden op me vraag..

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di jul 10, 2007 8:41 am

Heey
Welkom :arms: !

Daar kun je zeker iets op maken.
Maar waar ligt het veldje? In de achtertuin of ergens midden in het veld?
Gr. Maarten

Qprs

Bericht door Qprs » di jul 10, 2007 9:13 am

Danku voor het hartelijke welkom :arms: de smileys hier zijn wel lache trouwes :D

Â’t ligt midden in een veld in de achtertuin. We hebben 5 hectare tuin/veld, maar me ouwe hebben meer dan de helft verpacht en op de andere stukken staan paardjes. Ik heb dus maar een klein stukje gekregen, maar ja, is nog altijd beter dan 10km fietsen (en iets met zo'n paard wat je niet in de bek mag kijken).
Het is een beetje een vage driehoek, dit stukje grond. Het ligt tussen twee andere stukken land in.

De bedoeling van dit baantje is dat ik leer dirten (learn to fly) zodat het de moeite is om naar betere dirt-spots te gaan. Een paar mooie jumps is al goed dus, maar een perfect baantje is natuurlijk nog beter.

Aangezien dat ik nog maar weinig (lees: geen) ervaring heb met dirten, leek het me wel slim eerst hier te vragen hoe ik het beste zoÂ’n baantje kan maken.
Ik wil voorkomen dat ik straks de blaren op mÂ’n handen graaf, om er achter te komen dat de jumps veel te dicht op elkaar staan bijv. Zoiets stoms krijg ik altijd wel voor elkaar dus...

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » di jul 10, 2007 9:23 am

Heey
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=33580
Zoiets hebben wij ok gebouwd...
gr. Maarten

hallobike
Contacteer:

Bericht door hallobike » di jul 10, 2007 4:34 pm

als je geen "extreme makeover" :lol: mag doen kun je altijd nog de ramp's ingraven. dus gewoon een kuil graven en daar (als je naar boven gaat) een ronding inmaken. ;)

Qprs

Bericht door Qprs » di jul 10, 2007 6:00 pm

Klopt, daar zat ik ook al aan te denken.

Grondwatertechnisch kan ik 1mtr diep graven, maar me broer zegt dat ik maar een halve meter diep mag, omdat ik anders de hele grondsamenstelling verkloot :?.

Dus heb ik het volgende compromis voorgesteld thuis: halve meter diep, en halve meter hoog. Het resultaat zou dan ramps van een meter hoog zijn, lijkt me genoeg ofniet (zeker voor een beginner)??

bozzzzz

Bericht door bozzzzz » za jul 14, 2007 8:49 pm

weet je mss ook hoe ik van die stevige jumps maak?

Qprs

Bericht door Qprs » zo jul 15, 2007 10:39 am

Nog niet, schapen moeten 't land nog eerst kaalvreten ;)

bozzzzz

Bericht door bozzzzz » zo jul 15, 2007 11:30 am

en mrtn of zo?ik heb dat topic gelezen

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » zo jul 15, 2007 11:34 am

nou wij hebben het zo gedaan

met de hand:
kruiwagen zand strorten en kei hard aanslaan met de schep, daarna met de voeten. En daarna nog met de voeten aanstampen.

met de bulldozer:
basis van een jump gewoon zand neer gooien en de laadschep op de berg zetten en de voorwielen van de grond duwen. Daarna met de hand doe je dan de berg gewoon goed maken voor te springen.

als je afval hout hebt of dergelijke, kun je dat ook tussen de berg duwen en dan daar zand op storten, dat is ook heel stevig.

Veel succes!

bozzzzz

Bericht door bozzzzz » zo jul 15, 2007 12:07 pm

[quote="Mrtnrider"]nou wij hebben het zo gedaan

met de hand:
kruiwagen zand strorten en kei hard aanslaan met de schep, daarna met de voeten. En daarna nog met de voeten aanstampen.
zo hebben wij ook ongv gedaan
int bos maar daar is NIET ECHT VEEL plaats :(

Baelus

Bericht door Baelus » ma jul 16, 2007 1:28 pm

eey

hoe bevalt je de cube drop zone ik heb hem ook een en het is een pareltje
ik zou de jumps ongeveer een drie meter uit elkaar
maar je kan het beter blijven springen en kijken wat u ideaal uitkomt
zie ook dat je een stevige afrit maakt voor snelheid want in een wei is dat niet altijd handig om snelheid te halen
btw waar ligt dat parcourtje ergens
----> www.dirte19.be <----

----> NS Suburban <----

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » ma jul 16, 2007 1:48 pm

- Is dit stuk grond groot genoeg om één of meerdere mooie lijnen te maken?
zeker

en dirts van 1m hoog zijn gewoon goed (en beter voor je skills dan grote dirts)

voor de rest is het gewoon een beetje op gevoel de bulten plaatsen, en dan zo shapen dat je steeds precies uit komt

als je de landing niet al te vlak maakt dan kunnen de dirts ook snel achter elkaar komen (1,5 tot 2m tussen het einde vd landing en het begin van de volgende dirt) omdat je dan niet hoeft te trappen maar de snelheid uit de "flow" kan halen

Plaats reactie