1/8" ketting op 3/32" kransje??
Moderators:JJ, Beheerders
Vermits ik op mijn trial met een sterke ketting moet rijden die ook nog goedkoop moet zijn, rij ik altijd met 1/8" BMX kettingen (KMC Z510HX of K710). Nu zijn de meeste casette tandwielen wel 3/32". Ik vraag me eigenlijk af of dit geen kwaad kan? Je kan de ketting immers zijdelings heen en weer bewegen op de tandwielen.
- didadunlop
denk niet dat het iets uitmaakt. Ikzelf moet wel zeggen dat ik KMC kettingen sneller verslijt als SRAM (beide 9 speed 3/32).
Discussies daarover verlopen voor zover mij bekend altijd uit op een ja/nee discussie.
Ik zou eerder de tech specs opvragen en kijken wat de breekkracht is van iedere ketting. Die gegevens zeggen volgens mij meer dan de breedte.
Discussies daarover verlopen voor zover mij bekend altijd uit op een ja/nee discussie.
Ik zou eerder de tech specs opvragen en kijken wat de breekkracht is van iedere ketting. Die gegevens zeggen volgens mij meer dan de breedte.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Die KMC kettingen zijn meestal sterker dan 8-9 speed kettingen.didadunlop schreef:denk niet dat het iets uitmaakt. Ikzelf moet wel zeggen dat ik KMC kettingen sneller verslijt als SRAM (beide 9 speed 3/32).
- @sph@ltdude
- Contacteer:
De KMC Z610HX is een 3/32" singlespeed ketting die ook redelijk beefy is.
JJ heeft m niet in t assortiment trouwens, mss een ideetje voor de toekomst?

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
Dat is net het probleem dus@sph@ltdude schreef:De KMC Z610HX is een 3/32" singlespeed ketting die ook redelijk beefy is.
Ik betaal voor de Z510HX 9 euro in mijn vaste LBS (ik krijg beetje korting omdat ik vaste klant ben)
Ik betaal 19 euro voor de Z610HX in de bikeshop hier in leuven.
Bij de KMC K710 en K810 is dit net hetzelde; 710 kost 12 euro, de 810 kost 18 euro.
Begrijpen wie begrijpen kan maar dit is nu eenmaal de trend.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
In NL is de adviesprijs € 13,95 geloof ik...Fry schreef: Ik betaal 19 euro voor de Z610HX in de bikeshop hier in leuven.

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Hartelijk bedankt voor de tip !!@sph@ltdude schreef:En op www.allesvoordefiets.nl voor € 9,95