Om de klappen voor mijn rug op te vangen met een canecreek
zadelpen.
Heeft iemand hier ervaring mee??
Grtz,Hans

Moderators:JJ, Beheerders
Dan heb jij nog nooit met een TI pen gereden blijkbaar, dat maakt wel degelijk verschil. Ik was ook altijd sceptisch totdat ik er 1 gekocht had.......de eerste 5 ritten wel 30 keer achterom gekeken of ik geen lekke band had.BLRacing schreef:Alsof een ti zadelpen dat verschil echt gaat maken. Ik denk het niet. En het comfortverschil tussen 1.95 en 2.25 is ook niet erg groot.
Al met al zou ik toch de fully behouden. Wat voor fully heb je eigenlijk? Laten we daar eens mee beginnen want misschien is de afstelling niet helemaal correct.
Dát vind ik persoonlijk dus niks, een rohloff-fully met zo'n kettingspanner, heb je nog steeds dreck tussen je wieltjes!!! (en dus extra weerstand)mateis schreef:.
Kijk ook eens naar de fiets van Boss (http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=32135).
Ik ben zelf heel erg tevreden over mijn rohloff-HTmateis schreef: Betreffende IDworx etc: in de Duitse Bike van oktober staat een test van Sorgloshardtails... Zou ik zeker lezen als je serieus zo'n fiets overweegt.
Als het je primair om de laagste weerstand ging, had je natuurlijk nooit aan de Rohloff moeten beginnen! Ik zou willen beweren dat je die extra weerstand in het terrein ook direct offset met de betere 'motricité' en andere voordelen van een fully.sneeuwpop schreef:heb je nog steeds dreck tussen je wieltjes!!! (en dus extra weerstand)
Ben ik het dus niet mee eens. OK, een compleet schoon XT-systeem loopt iets lichter, maar na een paar modderplassen loopt de rohloff nog als vanouds, dat kan niet gezegd worden van een derailleursysteem!!!mateis schreef: Als het je primair om de laagste weerstand ging, had je natuurlijk nooit aan de Rohloff moeten beginnen!
Nee, dat klopt. Waar een schoon derailleursysteem eerst een stukje beter is qua weerstand, liggen ze dan bijna gelijk.sneeuwpop schreef:Ben ik het dus niet mee eens. OK, een compleet schoon XT-systeem loopt iets lichter, maar na een paar modderplassen loopt de rohloff nog als vanouds, dat kan niet gezegd worden van een derailleursysteem!!!
bij een fully met rohloff heb je echt een kettingspanner en een kettinggeleider bij het voorblad nodig. Anders ligt je ketting bij de eerste de beste hobbelige afdaling op je BB. En ik spreek uit ervaring; Element + Rohloff.W3sebas schreef:Je kan goed genoeg met rohloff+Fully rijden die ketting kan je los zetten tot je hem tot redelijk in de richting van het frame kan duuwen. een Sinlgespeed crankstel met hoge tanden en je ketting loopt er nooit vanaf. Zo zei rohloff het zelf bij een fiets met Q-rings crankstel zonder ketting spanner.
maarja lees al dat er een keuze is gemaakt
Datzelfde had ik ook bij mijn Yeti Kokopelli FS met RohloffBOSS schreef:...bij een fully met rohloff heb je echt een kettingspanner en een kettinggeleider bij het voorblad nodig. Anders ligt je ketting bij de eerste de beste hobbelige afdaling op je BB. En ik spreek uit ervaring; Element + Rohloff.
Dusssssss©