Freeride Alpencross FOTOVERSLAG

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Gène

Bericht door Gène » wo sep 19, 2007 5:57 pm

Nice! Je zou bijna gaan freeriden bij het zien van die fotokes.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Watje

Bericht door Watje » wo sep 19, 2007 7:46 pm

Raggertje,

'k denk dat Fritzz, Anne-Marie en ik een deel dezelfde paden/gebieden hebben gedaan.

Als je namen en trails wil weten moet je Fritzz maar eens kontakteren. Die weet bijna elke steen daar liggen.

Groeten,
Bart

Mongui

Bericht door Mongui » do sep 20, 2007 3:07 pm

wow......echt wel prachtige tocht!!!
Specialized Stumpjumper fsr 07/Specialized sx trail 08

k@tze

Bericht door k@tze » do sep 20, 2007 6:55 pm

jeemig wat een mooie omgeving, ik lig hier weg te dromen. nice trip!!

misschien vind je de volgende link ook interessant, het heeft in ieder geval met dezelfde streek te maken ;)

www.mtbclub-discovery.com > links in het menu bij foto's voor livigno kiezen.

dnuz

Bericht door dnuz » zo sep 23, 2007 1:04 pm

zoo. dat ziet er goed uit. Tof verslag en mooie fotos. Ben zelf ook van plan om volgend jaar een dergelijke trip te gaan doen. Dit boek http://www.traumtouren-transalp.de/ is ook een mooie inspiratiebron, maar ook daar miste ik al wat info over skiliften en treinen om wat van die achterlijk lange klimmen te kunnen skippen.. :)

Raggertje: toevallig de GPS data bewaard ? ;)

raggertje

Bericht door raggertje » ma sep 24, 2007 10:20 am

dnuz schreef:miste ik al wat info over skiliften en treinen om wat van die achterlijk lange klimmen te kunnen skippen.. :)

Raggertje: toevallig de GPS data bewaard ? ;)
Hier staat ook gratis GPS data:
http://home.arcor.de/alpcross/alpcross/ ... ss2006.htm

Wij hebben zelf het kaartenpakket en CD rom van bike-explorer aangeschaft... als je dezelfde tocht wilt gaan rijden zeker de moeite waard!

Beter heh.. die lange klimmen skippen 8) vond zo'n trip een super combi met lange downhills en toch flink wat afzien... als je alles moet klimmen hou je echt geen tijd meer over om zoveel downhill meters te maken.

@rest: thanks voor de leuke reacties!

Tbx

Bericht door Tbx » ma sep 24, 2007 6:00 pm

Echt VET!

Grtz
Tbx
Trailhunters.be

dnuz

Bericht door dnuz » ma sep 24, 2007 7:41 pm

ok. zat al te twijfelen of dat de moeite waard was inderdaad. Die GPS tracks zal ik wel ff bestellen dan. Is de cd ook wat ? De cd van de Duitse vrind van Traumtouren Transalp is dat in ieder geval niet, mocht iemand daar nog over twijfelen. :P

raggertje

Bericht door raggertje » di sep 25, 2007 8:36 am

Die tracks kan je ook dus los downe... via die link en de kaarten moet je zeker ook hebben hoewel ik de swiss singletrail maps van zwitsere gedeelte beter vind... wat cd-rom betreft niet echt een must... veel foto en wat videomateriaal maar dat ga je dan allemaal in het echt zien :o Wel grappig dat je dan onderweg veel herkenning hebt. Wat wel handig is de routebeschrijving... dnuz, pb me anders maar...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di sep 25, 2007 4:45 pm

Gaaf hoor, misschien iets voor volgend jaar ;)
Ich Heisse Super Fantastisch!

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » di sep 25, 2007 5:51 pm

kijk kijk kijk, dat heb je goed voor elkaar man, zorgt zeker voor inspiratie dit! als je volgend jaar gaat en je zoekt nog mededingers...

raggertje

Bericht door raggertje » wo sep 26, 2007 8:29 am

Sir Gonz Lays schreef:kijk kijk kijk, dat heb je goed voor elkaar man, zorgt zeker voor inspiratie dit! als je volgend jaar gaat en je zoekt nog mededingers...
wilde dit jaar met groepje van 4 gaan... maar 2 gingen er niet meer mee...
vlgnd jaar idd planning met grotere groep... dus wie weet... gezellig! maar groter groep dan 6 is ook nie fijn ivm hotels en het halen van de etappes...

maar lijkt me ook eens leuk met tentje erbij... ben je daar niet meer afhankelijk van... wel weer 2 kg erbij dan :(

Watje

Bericht door Watje » wo sep 26, 2007 7:38 pm

raggertje schreef:
Sir Gonz Lays schreef:kijk kijk kijk, dat heb je goed voor elkaar man, zorgt zeker voor inspiratie dit! als je volgend jaar gaat en je zoekt nog mededingers...
wilde dit jaar met groepje van 4 gaan... maar 2 gingen er niet meer mee...
vlgnd jaar idd planning met grotere groep... dus wie weet... gezellig! maar groter groep dan 6 is ook nie fijn ivm hotels en het halen van de etappes...

maar lijkt me ook eens leuk met tentje erbij... ben je daar niet meer afhankelijk van... wel weer 2 kg erbij dan :(
wij hebben daar rondgecrosst met een rugzak. Van berghut naar berghut/hotel. Het dient gezegd te worden dat tijdens een meerdaagse Alpentocht die rugzak na een tijdje begint tegen te spelen. Fritzz had alles goed uitgedoktert, maar ondanks een weloverwogen inhoud, bleek deze toch te zwaar te zijn.

Als jij nog een tent zou willen meesleuren, zou jij
A) Superman kunnen zijn.
B) Batman kunnen zijn
C) George Bush kunnen zijn
D) Raggertje kunnen zijn

Groeten,
Bart

raggertje

Bericht door raggertje » do sep 27, 2007 8:35 am

Watje schreef:wij hebben daar rondgecrosst met een rugzak. Van berghut naar berghut/hotel. Het dient gezegd te worden dat tijdens een meerdaagse Alpentocht die rugzak na een tijdje begint tegen te spelen. Fritzz had alles goed uitgedoktert, maar ondanks een weloverwogen inhoud, bleek deze toch te zwaar te zijn.

Als jij nog een tent zou willen meesleuren, zou jij
A) Superman kunnen zijn.
B) Batman kunnen zijn
C) George Bush kunnen zijn
D) Raggertje kunnen zijn

Groeten,
Bart
antwoord: D) Raggertje :lol:
wij hebben vooral geslapen in in het dal... dus hotelletjes...
vond die rugzak alleen vervelend met klimmen, maar dat hebben wij dus zoveel mogelijk vermeden :D , met de downhills eigelijk geen last gehad... met flink vast aangesnoerd tegen je rug. 2 kg erbij zou dan misschien net kunnen... zit alleen met het weer in het gebergte... kan dan wel eens omslaan heh en dan zit je daar dan gezellig in je tentje...

goofy2
Contacteer:

Bericht door goofy2 » do sep 27, 2007 12:19 pm

Mocht je met meerdere personen zijn zou het mogelijk zijn om de beurt een auto te rijden naar iedere nieuwe lokatie. En dan kan het bankstel ook mee :-)

raggertje

Bericht door raggertje » do sep 27, 2007 1:19 pm

hmm.... geen slecht idee... met een vette truck dan, bankstel... biertap... :dj:.... :punk: en :drunk:... volgende dag met de truck bovenaan de berg afgezet worden....

BartGast

Bericht door BartGast » do sep 27, 2007 3:12 pm

als eerste , wat heb ik zitten genieten van die fotos man.
Dat ik dit allemaal heb gemist in me leven (ik ga dit zeker ook een keer doen ;))

als tweede , wat voor fietsen hebben jullie gebruikt want ik heb bv XC fiest maar heb begrepen dat jullie meer hebben afgedaald?

En als derde , jezus wat een geweldige fotos en tochten hebben jullie gemaakt!! :o

raggertje

Bericht door raggertje » do sep 27, 2007 3:18 pm

BartGast schreef:als eerste , wat heb ik zitten genieten van die fotos man.
Dat ik dit allemaal heb gemist in me leven (ik ga dit zeker ook een keer doen ;))

als tweede , wat voor fietsen hebben jullie gebruikt want ik heb bv XC fiest maar heb begrepen dat jullie meer hebben afgedaald?

En als derde , jezus wat een geweldige fotos en tochten hebben jullie gemaakt!! :o
Thanks gastbart
de fiets stond er ook bij... meer all mountain/enduro achtig is beter voor dit werk....
Afbeelding

jaspero

Bericht door jaspero » do sep 27, 2007 6:50 pm

Die maverick zadelpen is super handig daar zeker. Hij staat wel hoog ondanks dat die ingeduwd is, waarom is dat?
die witte Nduro velgen zijn ook vet mooi.

Sven

Bericht door Sven » ma okt 08, 2007 6:27 pm

Hmmm...
URL'tjes maken?

Edit:
Heb 't effe voor je gefixt!
Hoop foto's, maar wel mooi! Mooie omgevingen gezien!

J.BL

Bericht door J.BL » ma okt 08, 2007 6:59 pm

Wat een foto.... Super!

Afbeelding

Watje

Bericht door Watje » ma okt 08, 2007 7:03 pm

Zou het aan die adonis op z'n bike liggen of aan de kunsten van Fritzz die de foto genomen heeft :D

raggertje

Bericht door raggertje » ma okt 08, 2007 8:46 pm

wow Bart mooie foto's... als ik dat weer zie krijg alweer zin in een nieuwe trip... Zag ik ook foto's van die hoogteweg bij boven Davos?

Watje

Bericht door Watje » ma okt 08, 2007 8:53 pm

Ik denk dat je de singletrack bovenaan de Stelvio bedoelt. Deze begint een 100 tal meter hoger dan de Stelviopas zelf. Daarboven staat een soort van kasteeltje en daar begint het. Met momenten was het verdacht smal...maar toch lekker.

Plaats reactie