Freeride Alpencross FOTOVERSLAG

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

BartGast

Bericht door BartGast » di okt 09, 2007 12:10 pm

... :o

Geen woorden voor zo mooi is die omgeving .. , ben je ook nog hobbits tegengekomen?

Fritzz

Bericht door Fritzz » di okt 09, 2007 3:19 pm

Zou het aan die adonis op z'n bike liggen of aan de kunsten van Fritzz die de foto genomen heeft
Wie verdient het meest? Naomi of haar fotograaf?
Een supermodel als "Muscles from Lier"is quasi onbetaalbaar!

ben je ook nog hobbits tegengekomen?
Nee, maar "the Force" was wel met ons!
Ja, het decor past bij heel wat scenario's.

-Ivm kaarten: Ik vond die Zwitserse Singletrail kaarten niet zo goed: slecht leesbaar(kleurgebruik, kontrasten, dwaze Fisher-Price-icoontjes die belangrijkere informatie verbergen) en behoorlijk onbetrouwbare quoteringen van de moeilijkheidsgraad van de trails.
-Ik geloof vast dat de Kompass-kaarten beter zijn en een meer logische indeling van de kaartbladen bieden.
-Ere wie ere toekomt, de singletrail kaarten zijn op tyvek gedrukt en zijn dus water- en scheurvast én ook nog eens super lichtgewicht-dat laatste klink dwaas-maniakaal maar op onze 5-daagse tocht hadden we toch vier kaartbladen bij- stel dat die goed vochtig worden dan voel je dat wel zitten. Zeker op het einde van de dag... van de eerste dag, maar ook vanaf de eerste kilometers van de tweede dag , de eerste meter van de derde, en vanaf dan nog voor je 's morgens bij je fiets bent.

Die reis was echt zo mooi dat ik een klein jaar ga toekomen met nagenieten.

Ik denk idd dat we enkele kilometers identiek dezelfde trail hebben gereden.
Zoals het traject tussen St Maria en de Umbrail pass ;~), Val Mora,...

raggertje

Bericht door raggertje » di okt 09, 2007 4:17 pm

Fritzz schreef: Ik denk idd dat we enkele kilometers identiek dezelfde trail hebben gereden.
Zoals het traject tussen St Maria en de Umbrail pass ;~), Val Mora,...
Afbeelding

ok... maar wij hebben de Uinaschlucht niet gereden en daar ben ik wel errrrugg jaloers op :frusty:

Fritzz

Bericht door Fritzz » wo okt 10, 2007 3:37 pm

Vergis je niet, deze foto is de eigenlijke Uina-kloof; die is NIET berijdbaar.
De aan- en uitloop zijn dat wel. Vanaf de Sesvenna-hut en tot bij Sur-en.
Het is natuurlijk wel zó mooi dat je het te voet gaan er graag bij neemt.(Hoe lang in tijd is niet te zeggen, dat hangt er van af hoe kijklustig je bent, laat het me heel ruw schatten op een tweetal kilometer)
Als je de kloof afdaalt is het makkelijk. Gewoon een beetje opletten en ietwat zien waar je je voeten zet. Tot onze grote verbazing zagen we hele horden de andere kant op gaan; je hebt dan 1000m gestegen; het mooie stuk is ook nog flink te klimmen en dan heb je nog wat te stijgen voor je op de pashoogte bent. Ik vraag me af of je dan wel ten volle geniet van de omgeving.

Het stuk onder de kloof en tot bij Sur-en is een snelle afdaling waar ook wel wat wandelaars rondstruinen...onvoorspelbare bochten, soms steil, soms dicht bos,... heb je beeld?
Ik had er eentje bijna op m'n stuur geschept. Shame on me. Die mens is echt in paniek de kant ingedoken- ik zie het nog zo voor me. En dat op mijn leeftijd!

Plaats reactie