Alu/Staal voor dirt/street?

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
freek-073
Alu/Staal voor dirt/street?

Bericht door freek-073 » vr okt 12, 2007 5:02 pm

wat vinden jullie van dirt/street fietsen qua matteriaal van het frame, is nou voor dirt staal of alu beter of is bij street staal of alu beter vertel hier je mening ;)
gr

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » vr okt 12, 2007 5:08 pm

Steel is the only way to go.. Heb je echt teveel geld ga dan voor een Titanium frame..

Waarom het beter is? Ik vindt persoonlijk een staal frame fijner rijden dan een allu. Doordat staal de eigenschap heeft om enigzins mee te flexen rijdt het wat smoother. Ook dacht ik dat staal beter omgaat met de piekbelastingen en deze vaker kan hebben in vergelijking met Alluminium.

Tegenwoordig worden er zulke fijne staal soorten gemaakt, dat er niet meer echt sprake is van veel gewichts verschil. Dus als je de keuze hebt ga voor staal!

Cheers S.

Razor0
Contacteer:

alu of staal

Bericht door Razor0 » vr okt 12, 2007 5:23 pm

Je kan ook nog een frame nemen met alu en staal dat heb ik zelf ook deels staal en deels allu ik vind het erg lekker rijden en sterk is het ook want hij gaat al bijna 5 jaar mee en als je kijkt wat er al mee gedaan is :lol: 8)
"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » vr okt 12, 2007 5:42 pm

alu/staal maakt geen verschil, het enige is dat alu frames meestal 4x zijn, en stalen frames meestal street/dirt, dus stalen frames hebben over het algemeen een betere geo voor street

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » vr okt 12, 2007 6:48 pm

A!B mr. flow lijkt me toch echt een streetframe ;)
live to ride, ride to live...
http://remmiedirt.pinkbike.com/

groen

Bericht door groen » vr okt 12, 2007 6:49 pm

Bomber schreef:Steel is the only way to go.. Heb je echt teveel geld ga dan voor een Titanium frame..

Waarom het beter is? Ik vindt persoonlijk een staal frame fijner rijden dan een allu. Doordat staal de eigenschap heeft om enigzins mee te flexen rijdt het wat smoother. Ook dacht ik dat staal beter omgaat met de piekbelastingen en deze vaker kan hebben in vergelijking met Alluminium.

Tegenwoordig worden er zulke fijne staal soorten gemaakt, dat er niet meer echt sprake is van veel gewichts verschil. Dus als je de keuze hebt ga voor staal!

Cheers S.
yep steel is the real deal :bandana:
Loud, mean, fast & dirty

Plaats reactie