Service manual Marzocchi Drop-off 2005 gezocht (OEM)
Moderator:Beheerders
Wil graag mijn vork zelf servicen. Dus vandaar. Andere info ook welkom.
Gewoon downloaden van de 'Zocchi website is te moeilijk voor je? Dan zou ik ook maar niet zelf aan die vork gaan prutsen ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Dat is toch de 'user manual' i.p.v. de 'service manual'. Althans ik neem aan dat er nog een manual is waar iets meer informatie in staat dan in die dingen die je bij Marzocchi op de site kan vinden (doch toereikend voor olie verversen). Tot Bj. 2003 hebben ze volgens mij in het verleden wel de 'service manual' ter beschikking gesteld.Luc schreef:Gewoon downloaden van de 'Zocchi website is te moeilijk voor je? Dan zou ik ook maar niet zelf aan die vork gaan prutsen ...
Ik heb inderdaad wat snel gereageerd. Een beetje teveel 'luie' mensen gezien op de diverse fora denk ik, want ze zijn er wel degelijk, en het zijn er nogal wat.
In elk geval, wat je vraag betreft, een beetje meewerkende LBS moet je vrij makkelijk aan meer technische info zoals exploded views kunnen helpen.
In elk geval, wat je vraag betreft, een beetje meewerkende LBS moet je vrij makkelijk aan meer technische info zoals exploded views kunnen helpen.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Helemaal niet moeilijk. Ik heb het zelf al gedaan. Het enige wat je specifiek nodig hebt is een smalle pijpsleutel, een gewone raakt niet rond de bout aan de reboundknop. Verder kan je alle gereedschap improviseren met buizen ed.
't is simpel:
vijs de reboundknop af
los de bouten onderaan de onderpoten
laat de olie eruit
haal de onderpoten los
haal de circlips uit de bovenschachten
de dempingscartouche komt er nu uit
kan je alles checken, dichtingen vervangen,...
nadien gooi je alles weer ineen, maar voor je ze toe doet onderaan, zet je ze op haar kop en duwt de vorkbenen helemaal in
Dan giet je ze vol olie (of net wat minder voor meer lineaire veer, of een combinatie zodat je met de luchtdruk kan tunen in de twee verschillende benen)
en je doet ze toe.
olie verversen kan je ook gewoon door de ventielen bovenaan uit te halen, vork om te keren en weer op dezelfde manier als ondersteboven in te kappen.
Je kan eigenlijk weinig mis doen...
Eigenlijk komt het erg overeen met het onderhoud van een mx comp. Daarvan heb ik de service manual in pdf staan. Als je'm wil hebben, PM maar even
't is simpel:
vijs de reboundknop af
los de bouten onderaan de onderpoten
laat de olie eruit
haal de onderpoten los
haal de circlips uit de bovenschachten
de dempingscartouche komt er nu uit
kan je alles checken, dichtingen vervangen,...
nadien gooi je alles weer ineen, maar voor je ze toe doet onderaan, zet je ze op haar kop en duwt de vorkbenen helemaal in
Dan giet je ze vol olie (of net wat minder voor meer lineaire veer, of een combinatie zodat je met de luchtdruk kan tunen in de twee verschillende benen)
en je doet ze toe.
olie verversen kan je ook gewoon door de ventielen bovenaan uit te halen, vork om te keren en weer op dezelfde manier als ondersteboven in te kappen.
Je kan eigenlijk weinig mis doen...
Eigenlijk komt het erg overeen met het onderhoud van een mx comp. Daarvan heb ik de service manual in pdf staan. Als je'm wil hebben, PM maar even