amateur framebouwers
Moderators:JJ, Beheerders
hier nog wat leesvoer voor amateur fietsenbouwers...
http://www.oobject.com/category/crazy-bicycles/
twistbike anybody?
http://www.oobject.com/category/crazy-bicycles/
twistbike anybody?
-
grote dank!!
Zo.... de laatste is de deur uit!! Nu nog de afwas. Niemand bood aan. Klootzakken.....
Ik heb me goed vermaakt en ik hoop de rest ook. Er zijn al plannen gesmeed voor de volgende meeting. Misschien moeten we gewoon een Biketech praatmiddag houden ergens in het land?
Ik zou nog even wat links spuien voor de diegene die hier waren:
www.bikeforest.com (bikecadpro)
www.framebuilding.com
www.novancycles.com
www.bikelugs.com (zie gallery)
www.anvilbikes.com (zieke tooling)
www.classicrendezvous.com (ouwe meuk)
Iedereen bedankt!!!

Ik heb me goed vermaakt en ik hoop de rest ook. Er zijn al plannen gesmeed voor de volgende meeting. Misschien moeten we gewoon een Biketech praatmiddag houden ergens in het land?
Ik zou nog even wat links spuien voor de diegene die hier waren:
www.bikeforest.com (bikecadpro)
www.framebuilding.com
www.novancycles.com
www.bikelugs.com (zie gallery)
www.anvilbikes.com (zieke tooling)
www.classicrendezvous.com (ouwe meuk)
Iedereen bedankt!!!
- didadunlop
Dankjewel voor de te gekke dag, alle info en natuurlijk het stukje padden braden in de schuur. Heb de cd-rom al even doorgekeken en manoman wat een plaatjes!
Ik ben al druk aan het neuzen op novacycles en zie dat ze daar onder hun eigen merk budget lugs, buizen en stays hebben. Door de lage dollar en door jou aangegeven snelle levertijd ga ik daar mijn eerste oefenset maar bestellen denk ik.
Heb er nu al zin in!
Nogmaals bedankt!
Ivo
Ik ben al druk aan het neuzen op novacycles en zie dat ze daar onder hun eigen merk budget lugs, buizen en stays hebben. Door de lage dollar en door jou aangegeven snelle levertijd ga ik daar mijn eerste oefenset maar bestellen denk ik.
Heb er nu al zin in!
Nogmaals bedankt!
Ivo
Hipstenger
"Fahrrad Rahmenbau" door Christian Smolik, uitgegeven door Delius Klasing.Burnhard schreef:Cas bedankt, het was een geweldige dag.
vraagje
er lag een geloof ik duits boek van een of ander gast die alles met zijn vijlen te lijf ging om het maar lichter te krijgen, top boek
wie was dat en hoe heet dat boek enzo
ISBN 3-89595-106-4
Of daar nog aan te komen is, is een tweede.
Die is ook van Smolik, maar Burnhard bedoelt:"Fahrrad Rahmenbau" door Christian Smolik, uitgegeven door Delius Klasing.
ISBN 3-89595-106-4
"Fahrradtuning, für Rennrad und Mountainbike", door Christian Smolik, uitgegeven door Delius Klasing Verlag.
ISBN 3-89595-001-7
Die wordt niet meer gedrukt maar op Ebay of de Smolik velotech website zijn ze wellicht tweedehands te bekomen.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Nog een paar plaatjes van de meeting.
De showcase was een stalen Scott van Walter die hij eigenlijk helemaal zelf heeft geconvert, van het opruimen vanhet frame tot het plaatsen van de dropouts (natuurlijk met wat hulp van Sacpar). Het resultaat gaat hij zelf thuis nog bijwerken en ik heb horen zeggen dat hij hem NIET wit gaat maken
Caspar en Marijse , bedankt voor de gastvrijheid, wederom super geregeld allemaal!
De ploatjes:
http://www.flickr.com/photos/jjatssdotn ... 382925129/
JJ
De showcase was een stalen Scott van Walter die hij eigenlijk helemaal zelf heeft geconvert, van het opruimen vanhet frame tot het plaatsen van de dropouts (natuurlijk met wat hulp van Sacpar). Het resultaat gaat hij zelf thuis nog bijwerken en ik heb horen zeggen dat hij hem NIET wit gaat maken

Caspar en Marijse , bedankt voor de gastvrijheid, wederom super geregeld allemaal!
De ploatjes:
http://www.flickr.com/photos/jjatssdotn ... 382925129/
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
sedatif schreef:De fiets die ik wil gaan laten maken wil ik met een EBB (gewoon een road/baan geometrie met MTB padden), maar het frame wil ik met lugs hebben. Nu kan ik geen EBB's vinden met lugs, weet iemand of die toevallig stiekem wel verkocht worden ergens? en zo ja, waar?
Als ze er al zijn, zit je vervolgens nog eens vast aan bepaalde hoeken en buisdiameters.
Ik zou desnoods een standaard EBB huis 'voorzien' van stukjes buis in de vorm van een lug om in elk geval de looks uniform te houden. Is wel wat werk, maar niet ondoenlijk.
zat ik ook aan te denken inderdaad, dus dan wordt het toch koud solderen op de EBB... Wel minder stevig, of ik moet toch voor baanpadden kiezen... hm...DeKerf's schreef:sedatif schreef:De fiets die ik wil gaan laten maken wil ik met een EBB (gewoon een road/baan geometrie met MTB padden), maar het frame wil ik met lugs hebben. Nu kan ik geen EBB's vinden met lugs, weet iemand of die toevallig stiekem wel verkocht worden ergens? en zo ja, waar?
Als ze er al zijn, zit je vervolgens nog eens vast aan bepaalde hoeken en buisdiameters.
Ik zou desnoods een standaard EBB huis 'voorzien' van stukjes buis in de vorm van een lug om in elk geval de looks uniform te houden. Is wel wat werk, maar niet ondoenlijk.