Crank 'knik' 'bonk'

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jean-Pierre
Crank 'knik' 'bonk'

Bericht door Jean-Pierre » vr nov 23, 2007 6:00 pm

Op het moment als ik aan het trappen ben, en er een beetje kracht achter zet dan voel ik een 'knik' of 'bonk' aan de linker kant.. en als ik ga zitten en aan het trappen ben voel ik niks. Op mijn bmx heb ik het ook gehad en wist ook niet wat het was tot dat ik er een keertje andere trappers opzette en toen was het weg... daarna heb ik die oude er weer opgezet en toen was het er weer... Op mijn Specialized P1 08 heb ik dus dit probleem(pje) en hij is nieuw dus ik weet niet waar het aan ligt.. iemand suggesties ?
De crank die er in zit is een standaart crank : Fuse tubular heat treated Cr-Mo 3pc, 175mm

Ik hoor graag van jullie
Jean
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Sneeck

Bericht door Sneeck » vr nov 23, 2007 8:31 pm

Check of alles goed vast zit, is ingevet met montage pasta en alle lager's nog soepel draaien.

Reprox

Bericht door Reprox » za nov 24, 2007 12:02 pm

Crankarm demonteren, schoonmaken van de beide tandjes zowel de bb als de crankarm , dan nieuw montage vet ertussen.. en dan monteren...

Als het niet helpt is het mogelijk dat of je crank tandjes versleten zijn of je buttom bracket is naar de malle moere..

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

thomasmb
Contacteer:

Re: Crank 'knik' 'bonk'

Bericht door thomasmb » za nov 24, 2007 5:36 pm

Stillridingbmx schreef:Op het moment als ik aan het trappen ben, en er een beetje kracht achter zet dan voel ik een 'knik' of 'bonk' aan de linker kant.. en als ik ga zitten en aan het trappen ben voel ik niks. Op mijn bmx heb ik het ook gehad en wist ook niet wat het was tot dat ik er een keertje andere trappers opzette en toen was het weg... daarna heb ik die oude er weer opgezet en toen was het er weer... Op mijn Specialized P1 08 heb ik dus dit probleem(pje) en hij is nieuw dus ik weet niet waar het aan ligt.. iemand suggesties ?
De crank die er in zit is een standaart crank : Fuse tubular heat treated Cr-Mo 3pc, 175mm

Ik hoor graag van jullie
Jean
Heb hetzelfde gehad met mijn bmx !
Trappers afhalen , bouten invetten met montagepasta en GOED aandraaien en het probleem was weg ! ;)
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Plaats reactie