Frame met deuk glad maken
Moderator:Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik heb een frame met een deuk en die wil ik graag weer toonbaar maken. Het plan is om de deuk op te vullen met een vuller en het frame dan weer te laten coaten.
De vragen:
hoe behandel ik de deuk eerst, eerst laten stralen?
Daarna opvullen?
Waarmee vul ik de deuk op?
Of eerst plaatselijk bewerken en opvulen en dan laten stralen? Het lijkt me dat dat vulmiddel het stralen minder goed zal verdragen?
Graag jullie advies!
Thanks!
JJ
De vragen:
hoe behandel ik de deuk eerst, eerst laten stralen?
Daarna opvullen?
Waarmee vul ik de deuk op?
Of eerst plaatselijk bewerken en opvulen en dan laten stralen? Het lijkt me dat dat vulmiddel het stralen minder goed zal verdragen?
Graag jullie advies!
Thanks!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
1
Kan de deuk er niet uit gehaald worden? Bij auto schadeherstellers zitten echte kunstenaars maar misschien is jouw "plaatwerk" relatief dik en de deuk erg scherp.
Wel eens gezien dat ze een lasdraad op het plaatwerk "gloeide" en op die manier een handvat hadden om een deuk er uit te trekken.
2
Caspar vol laten solderen en glad vijlen. Misschien kan je alleen de te herstellen tube laten spuiten.
3
plamuren/vijlen/schuren en over de reparatie een soort van cockring
maken.
Of een mooi rvs dingetje eromheen in de stijl van hoe heet die frame-kunstenaar uit de usa ook al weer (Vanilla?).
Ik zou voor 3 gaan als de rest van het lakwerk nog mooi is....de deuk kan zelfs blijven zitten
Kan de deuk er niet uit gehaald worden? Bij auto schadeherstellers zitten echte kunstenaars maar misschien is jouw "plaatwerk" relatief dik en de deuk erg scherp.
Wel eens gezien dat ze een lasdraad op het plaatwerk "gloeide" en op die manier een handvat hadden om een deuk er uit te trekken.
2
Caspar vol laten solderen en glad vijlen. Misschien kan je alleen de te herstellen tube laten spuiten.
3
plamuren/vijlen/schuren en over de reparatie een soort van cockring

Of een mooi rvs dingetje eromheen in de stijl van hoe heet die frame-kunstenaar uit de usa ook al weer (Vanilla?).
Ik zou voor 3 gaan als de rest van het lakwerk nog mooi is....de deuk kan zelfs blijven zitten
- @sph@ltdude
- Contacteer:
De deuk opvullen is het goedkoopst en snelst en kan je makkelijk zelf doen.
Ik zou eerst je frame laten stralen, daarna de deuk in een primer zetten en de deuk opvullen met een Tweecomponenten polyesterplamuur, dit net zo lang schuren en aanbrengen totdat het glad is. Daarna je hele frame in de primer en kleurtje erop.
Ik zou eerst je frame laten stralen, daarna de deuk in een primer zetten en de deuk opvullen met een Tweecomponenten polyesterplamuur, dit net zo lang schuren en aanbrengen totdat het glad is. Daarna je hele frame in de primer en kleurtje erop.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dit is de deuk:

het is een stalen frame, en de lak is op de onderbuis niet echt goed meer, dus een heel nieuw (mat zwart natuurlijk) kleurtje komt er sowieso op.
Ik zal hem dus eerst maar eens laten stralen?
Stel dat ik hem laat poeder coaten, dan wil natuurlijk dat er geen coating aan de binnenkant van de EBB bracket pot komt. ook wil ik mijn EBB er niet aan laten ziten, die mag namelijk gewoon zilver blijven. Wat kan ik het beste in een overmaatse buis stoppen om te voorkomen dat ik na de tijd mijn EBB er niet meer in krijg?
Heeft iemand wel eens overtollig poeder coatsel op een nette manier verwijderd, dus zonder dat het ging brokkelen?
Thanks voor de input!
JJ

het is een stalen frame, en de lak is op de onderbuis niet echt goed meer, dus een heel nieuw (mat zwart natuurlijk) kleurtje komt er sowieso op.
Ik zal hem dus eerst maar eens laten stralen?
Stel dat ik hem laat poeder coaten, dan wil natuurlijk dat er geen coating aan de binnenkant van de EBB bracket pot komt. ook wil ik mijn EBB er niet aan laten ziten, die mag namelijk gewoon zilver blijven. Wat kan ik het beste in een overmaatse buis stoppen om te voorkomen dat ik na de tijd mijn EBB er niet meer in krijg?
Heeft iemand wel eens overtollig poeder coatsel op een nette manier verwijderd, dus zonder dat het ging brokkelen?
Thanks voor de input!
JJ
zou aan coater navragen of plamuur heel blijft tijdens het ovenproces.
ik heb destijds 2 grote ringen aan de zijkanten van de bracket vastgeschroefd met een bout door-en-door. Na het coaten losmaken en klaar. Zelfde gedaan met het balhoofd.
Als de coater meewerkt kan je misschien gewoon afplakken, voor het bakken tape er af
ik heb destijds 2 grote ringen aan de zijkanten van de bracket vastgeschroefd met een bout door-en-door. Na het coaten losmaken en klaar. Zelfde gedaan met het balhoofd.
Als de coater meewerkt kan je misschien gewoon afplakken, voor het bakken tape er af
Ik heb bij de automat. zaak 2 comp. polyesther vuller gehaald om vorken mee af te werken, welke allemaal gepoedercoat zijn. Dat houdt dus in de regel wel. Navragen bij de coater én bij de zaak waar je je primer haalt, verdient echter wel de aanbeveling. Beetje coater zal in regel ook wel de nodige ervaring hebben met dat spul en ook wel e.e.a. hebben liggen.
Afplakken het zelfde verhaal; een beetje spuiter kan dat voor je doen of in elk geval tips in geven.
Informeer anders eens bij Bikepaint in Noordwijkerhout of een Brady van Dalen in Hoek van Holland (dacht ik).
Afplakken het zelfde verhaal; een beetje spuiter kan dat voor je doen of in elk geval tips in geven.
Informeer anders eens bij Bikepaint in Noordwijkerhout of een Brady van Dalen in Hoek van Holland (dacht ik).
Volgens mij kan je alleen metaal poedercoaten, het poeder wordt dor een elektrische lading op het frame aangetrokken, en daarna vastgebakken.
Kunstof vuller houdt het poeder denk ik niet vast en misschien smelt het ook nog tijdens bakproces.
Misschien is de deuk vollassen en dan netjes bijslijpen een idee? Dan is je frame wel 50 gram zwaarder denk ik...
Kunstof vuller houdt het poeder denk ik niet vast en misschien smelt het ook nog tijdens bakproces.
Misschien is de deuk vollassen en dan netjes bijslijpen een idee? Dan is je frame wel 50 gram zwaarder denk ik...
verklaar dan maar eens waarom de poederlak op mijn vorken zo goed blijft zitten?geertjes schreef:Volgens mij kan je alleen metaal poedercoaten, het poeder wordt dor een elektrische lading op het frame aangetrokken, en daarna vastgebakken.
volgens motip: http://www.motip.com/?page=23&id=934geertjes schreef:Volgens mij kan je alleen metaal poedercoaten, het poeder wordt dor een elektrische lading op het frame aangetrokken, en daarna vastgebakken.
Is hun polyester plamuur overspuitbaar met alle verfsystemen.
- didadunlop
het is in het midden van de buis (in de lengte gezien) het zal zodoende geen tot verschrikkelijk weinig structurele problemen geven.
Ik zou er weinig aan doen. alleen opnieuw coaten oid om roesten te voorkomen. Battlescars roeleren.
Ik zou er weinig aan doen. alleen opnieuw coaten oid om roesten te voorkomen. Battlescars roeleren.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Dat lijkt me een goede, makkelijke en snelle oplossing. Dit zorgt er bovendien voor dat als het stuur NOG een keer de bovenbuis een kusje wilt geven, deze netjes beschermd is!!!dré schreef:... een mooi rvs dingetje eromheen in de stijl van hoe heet die frame-kunstenaar uit de usa ook al weer (Vanilla?)...
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Is inderdaad de Phil Wood (of Sycip, zoals onder de lak te zien is) die na een frans vliegavontuur zijn berijder heel behendig van zich af schudde toen deze een ongewilde superman seatgrap niet to een goed einde wist te brengen..
Laten repareren als in een neuwe buis erin laten zetten bij Sycip is geen optie, voor dat geld kan ik weer een nieuw frame voor laten maken bijna. Nieuw frame is ook geen optie.
En laten zitten is ook geen optie. battlerscars ok, maar deze doet elke keer als ik hem zie weer pijn
Frame blijft, maar wel in een ander kleurtje, dus die deuk moet gecamoufleerd worden. Morgen maar even langs de poedercoater gaan en eerst maar laten stralen!
JJ
Laten repareren als in een neuwe buis erin laten zetten bij Sycip is geen optie, voor dat geld kan ik weer een nieuw frame voor laten maken bijna. Nieuw frame is ook geen optie.
En laten zitten is ook geen optie. battlerscars ok, maar deze doet elke keer als ik hem zie weer pijn

Frame blijft, maar wel in een ander kleurtje, dus die deuk moet gecamoufleerd worden. Morgen maar even langs de poedercoater gaan en eerst maar laten stralen!
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Dat zeg je goed, 'lijken'b-dirt schreef:lijken wel scheurtjes in de buis te zitten![]()
dus gewoon nieuw frame kopen

JJ
Deze ? Staat wel chique.dré schreef:Of een mooi rvs dingetje eromheen in de stijl van hoe heet die frame-kunstenaar uit de usa ook al weer (Vanilla?).

Maar voor de rest i.d.d. behandelen als autoschade. Schuren, stralen, vullen, schuren (9x), primer, lakken.
Maar jij weet altijd dat die deuk er zit. Altijd

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Ja de deuk blijft wel maar ik zou hem iig ook uit het zicht willen hebben. Je erger je kapot
Vullen en een ander kleurtje is de beste manier om jezelf voor de gek te houden.
Zo,n vanilla-style ringetje is toch ook niet gek. Zou je dat er een beetje mooi om heen krijgen? Open zagen dan dan weer terug buigen (en lijmen of solderen), naadje aan onderkant. Lijkt me echt een vraag voor Caspar
Vullen en een ander kleurtje is de beste manier om jezelf voor de gek te houden.
Zo,n vanilla-style ringetje is toch ook niet gek. Zou je dat er een beetje mooi om heen krijgen? Open zagen dan dan weer terug buigen (en lijmen of solderen), naadje aan onderkant. Lijkt me echt een vraag voor Caspar