Nieuw Bike Park in nederland....

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Plons
Nieuw Bike Park in nederland....

Bericht door Plons » wo dec 05, 2007 7:20 pm

en dat moet ik lezen op een belgische website ?

eerste MTB-park in de Benelux is geopend Afbeelding

In het Nederlandse Westdorpe in Zeeuws-Vlaanderen, is het eerste mountainbikepark van de Benelux geopend. Gelegen op slechts 10 km van Zelzate vindt je er bepijlde routes voor beginners, half-gevorderden, gevorderden en experts. Alvast voldoende mogelijkheden om je technische niveau bij te schaven. Op 26 december vindt er in dit nieuwe park een wedstrijd plaats waarbij er op zoek gegaan wordt naar de meest komplete mountainbiker.

Dit nieuwe MTB-park is tot stand gekomen in samenwerking met het Finlandcircuit in Westdorpe. Diverse aangelegde mountainbike-specials, waarin north-shore en trialelementen verweven zitten, zijn the place to be voor beginners tot experts die van gevarieerd biken houden en hun stuurvaardigheid willen upgraden. Buiten de 2 oefendagen voor de Kerst Country MTB Superbiker is het park alle dagen geopend op aanvraag. Er is steeds technische begeleiding aanwezig.

Kerst Country MTB Superbiker:
Met het gloednieuwe mountainbike-park als locatie vindt er op woensdag 26 december een wedstrijd plaats waarbij men op zoek gaat naar de meest complete mountainbiker. Technische specials zullen die dag worden afgewisseld met fysische uitdagingen. Een unieke wedstrijd, onderverdeeld in 2 categorieën: beginners en half gevorderden (zij een degelijke conditie hebben en geregeld een technisch stukje met succes overwinnen) en gevorderden en experts (zij die een goede conditie hebben en de meeste technische obstakels moeiteloos overwinnen).

Met het oog op de 'MTB Superbiker dag' zal het mountainbikepark geopend zijn op zaterdagen 8 en 15 december van 13.00 tot en met 17.00 uur voor trainingen. Op 26 december meld je je tussen 9.00 en 9.30 uur aan de balie op het Finlandcircuit te Westdorpe. Bij voorinschrijving betaal je 10 €, inschrijving de dag zelf kost 15 €. Kom je verkennen op 8 of 15 december dan betaal je eveneens 10 €. Deelnemen kan vanaf de leeftijd van 14 jaar, toelating door ouders of voogd is wel noodzakelijk. Voorinschrijven kan t.e.m. 16 december, het aantal plaatsen is echter beperkt.

Afbeelding

Afbeelding

Meer info : http://www.singletrack.be/index.html
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com

Gène

Bericht door Gène » wo dec 05, 2007 8:38 pm

10 euro om op drie pallets te rijden?? Het moet niet veel gekker worden :shock:

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Trekrules

Bericht door Trekrules » wo dec 05, 2007 8:55 pm

Het MTB park is alle dagen open op afspraak
individueel of stel zelf uw groep samen

* vanaf 6 bikers 15 € / persoon 3,0 € / persoon / extra uur

5 bikers 17 € / persoon 3,5 € / persoon / extra uur

4 bikers 20 € / persoon 4,5 € / persoon / extra uur

3 bikers 25 € / persoon 6,0 € / persoon / extra uur

2 bikers 35 € / persoon 9,0 € / persoon / extra uur

3 uur training, begeleiding inbegrepen

* individueel 45 € 9 € / extra half uur

2 uur training, persoonlijke begeleiding inbegrepen
personelijk vindt ik het aan de dure kant.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

RR

Bericht door RR » do dec 06, 2007 7:09 am

Initiatief moet je natuurlijk steunen, maar keus blijft voor mij makkelijk, 2 uur naar Zeeuws-Vlaanderen of 2 uur de andere kant op en dan in Winterberg zijn.

Freundliche Grüsse, zou ik dan maar zeggen.
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)

DESL

Bericht door DESL » do dec 06, 2007 11:11 am

Ik sluit me aan bij RR,
XC bikepark, prijs, afstand .............geef mijn portie maar aan fikkie!
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

kevinv10

Bericht door kevinv10 » do dec 06, 2007 11:38 am

"bikepark"
SlapHappy

Sneeck

Bericht door Sneeck » do dec 06, 2007 4:52 pm

Tjsa voor de doorsnee-diehard xc'er is dit al helemaal extreem natuurlijk. Vindt het daarentegen wél knap dat ze legaal nortshore mogen neerleggen. De meeste gemeentes vinden die dingen levensgevaarlijk(wat wil je als diegene die het besluit nemen de hele dag op hun luie reet achter een pc bivakeren) en wat er illegaal ligt zal nooit lang blijven staan.

Misschien dat ze na verloop van tijd feedback krijgen voor meer uitdagende shore's. For now, welcome flowshore :arms:

Gène

Bericht door Gène » do dec 06, 2007 9:40 pm

Sneeck schreef:Tjsa voor de doorsnee-diehard xc'er is dit al helemaal extreem natuurlijk. Vindt het daarentegen wél knap dat ze legaal nortshore mogen neerleggen. De meeste gemeentes vinden die dingen levensgevaarlijk(wat wil je als diegene die het besluit nemen de hele dag op hun luie reet achter een pc bivakeren) en wat er illegaal ligt zal nooit lang blijven staan.

Misschien dat ze na verloop van tijd feedback krijgen voor meer uitdagende shore's. For now, welcome flowshore :arms:
Wat ik op de foto's zie, kan ik er niets extreems aan vinden. Daarom vind ik het juist schandalig dat ze daar zoveel geld voor durven te vragen. Volgens mij is het ook nog eens zo dat je niet op eigen initiatief gebruik mag maken van het park. Je moet altijd iemand bij je hebben van de organisatie.

Overigens heb ik wel wat "extremere" dingen gedaan op mijn XC hardtail.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » do dec 06, 2007 9:52 pm

Voor zover ik het begrijp is dit niet een bikepark zoals jullie het graag willen, en daarom is de naam denkik verkeerd gekozen. Lees hun visie:

Mountainbiken is meer dan zomaar off-road rijden.
Velen zouden intenser van de sport kunnen genieten mits een degelijke technische bagage.
Daarom biedt Single Track naast zijn georganiseerde tochten unieke trainingen aan.
Deze gaan van cross country tot downhill & freeride.
Veiligheid eerst, daarom vermelden al onze programmaÂ’s het vereiste niveau.

Het is een prive 'park' dat gebruikt wordt om mensen wat meer vaardigheid op de fiets bij te brengen, je krijgt dus een training van een, waarschijnlijk gediplomeerd, begeleider die je leert hoe te handelen onder wat extremere situaties.

Voor alle DP-ers is dit natuurlijk niet nodig, maar naar mijn mening zijn er toch een hoop toertocht rijders die van zo'n clinic een hoop op kunnen steken, en die paar Euro dus meer dan waard...

Denk ik..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

07bighit

Bericht door 07bighit » vr dec 07, 2007 7:30 pm

hahaah ik denk niet dat daar veel riders naartoe zulle komen
ga dan naar the filthy trail daar hebbe ze teminste een echte kick ass shore
Born To Fly High

http://www.mtb-fun.tk/

BLRacing

Bericht door BLRacing » vr dec 07, 2007 9:19 pm

Is een bolus in de prijs inbegrepen?
+1 voor de lef die ze hebben dit soort bedragen te vragen.
-2 ziet er vrij kansloos uit deze bedoeling.

Lacer

Bericht door Lacer » vr dec 07, 2007 9:24 pm

BLRacing schreef:Is een bolus in de prijs inbegrepen?
+1 voor de lef die ze hebben dit soort bedragen te vragen.
-2 ziet er vrij kansloos uit deze bedoeling.
agree.

legion
Contacteer:

Bericht door legion » do dec 13, 2007 4:04 pm

Ik denk dat JJ een punt heeft, de meerderheid hier valt waarschijnlijk niet binnen de doelgroep van dit "bikepark". Eerder iets voor beginners, clinics, bedrijfsuitjes etc.
Dit soort initiatieven draagt ondertussen wel bij aan de groei van de sport en daarmee de groei van faciliteiten en mogelijkheden in de meest brede zin van het woord.

Dus, goed dat ze het doen, maar zelf zou ik er het geld niet voor neerleggen.
Bikepark Groningen

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » wo dec 19, 2007 9:08 pm

eneh.....eerste Bikepark in de Benelux?

ik dacht dat we begin 2006 al een bikepark hadden?

GRATIS!

stel holbewoners...

Cheeta

Bericht door Cheeta » wo dec 19, 2007 10:30 pm

Arnetteman schreef:eneh.....eerste Bikepark in de Benelux?

ik dacht dat we begin 2006 al een bikepark hadden?
Een bikepark hadden we misschien al*, maar hier is in het artikel tenminste toch echt sprake van een MTB-park / mountainbikepark. :angelnot:

Bergschenhoek had naar verluid destijds een soortgelijke accomodatie als Groningen (afgezien van de slopestyle van aug-2007, maar die was er begin 2006 nog niet), hadden we dan al niet een kleine 10 jaar geleden het eerste bikepark in de Benelux?
Zou je een XC-parcours, afgesloten wielrenparcours, wielerbaan, BMX baan eigenlijk ook geen bikepark kunnen noemen? En die waren er nog veel eerder...

Eigenlijk is heel fundamenteel: wat is de definitie van een bikepark, ofwel wat maakt een bikepark een bikepark?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do dec 20, 2007 9:55 am

In feite gaat dan voor jou, voor mij en voor die lui daar in Zeeland de vlieger niet op om over een Bikepark te spreken zolang er nog geen conrete definitie van bikepark is.

in dat geval :shutup:

Plaats reactie