TRansition VS. SPecialized p2!
Moderator:Beheerders
jongens ik heb 650 euro en ik moet ff goed gaan kiezen bij de aankoop tussen 2 fietsen:
een transition trail en park(800) of een specialized p2 (600)
ik heb het geld eigenlijk niet voor de eerste maar met onderdelen eraf kunnen we er miss komen:) Post please je keuze en suggesties voor de trail&park !
ik wil de fiets gebruiken voor een klein beetje street.. wat dirt jump en veel in de bossen rijden bultjes op en af) en downhill lijkt me ook wel wat:)
een transition trail en park(800) of een specialized p2 (600)
ik heb het geld eigenlijk niet voor de eerste maar met onderdelen eraf kunnen we er miss komen:) Post please je keuze en suggesties voor de trail&park !
ik wil de fiets gebruiken voor een klein beetje street.. wat dirt jump en veel in de bossen rijden bultjes op en af) en downhill lijkt me ook wel wat:)
Laatst gewijzigd door jakob S. op zo dec 09, 2007 9:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ik rij zelf 26 " inch en dat is als je street tog wat lomp dus ik denk dat ik duidelijk voor de transiton zou gaan vriend van me (jordi) heeft er 1 en die is egt briljant dat is tog die fiets die ik ook ga kopen als ik weer wat geld heb
maar ja het komt er op neer dat je voor street het best 24" inch kunt hebben en voor dirten is dat ook perfect dus TRAIL OR PARK
gr robin
maar ja het komt er op neer dat je voor street het best 24" inch kunt hebben en voor dirten is dat ook perfect dus TRAIL OR PARK

gr robin
fietse maar :P
24" / 26" is persoonlijke keuze, ik heb allebei gereden, maar ik ben teruggeswitched naar 26" omdat ik dat echt veeeel beter vond rijdenrace eend schreef:ik rij zelf 26 " inch en dat is als je street tog wat lomp dus ik denk dat ik duidelijk voor de transiton zou gaan vriend van me (jordi) heeft er 1 en die is egt briljant dat is tog die fiets die ik ook ga kopen als ik weer wat geld heb
gr robin
sommige mensen beweren dat 24" wendbaarder is, maar daar heb ik niks van gemerkt (waarschijnlijk zijn dat mensen die geen spins kunnen en maar wat lullen)
- driezzz_dirter
ik zou ook zeggen da trail or park
echt zalige fiets met goede stukken en goede geo
behalve als je in de bossen gaat rijden en berg naar boven(singlespeed) zal wel trappen worden maarja dat moet je erbij nemen maar ik heb nu wel een vraag welke stukken ga je er af doen anders als het interesante zijn ben ik mss wel koper
echt zalige fiets met goede stukken en goede geo
behalve als je in de bossen gaat rijden en berg naar boven(singlespeed) zal wel trappen worden maarja dat moet je erbij nemen maar ik heb nu wel een vraag welke stukken ga je er af doen anders als het interesante zijn ben ik mss wel koper
ride and have fun
- driezzz_dirter
ik klonk mss een beetje negatief over de top maar om duidelijk te zijn neem de top
ride and have fun
-
Waarom vind je 26" zoveel beter dan? Kan je zo beter 180's/360's? Of een andere reden? Want het valt me op dat veel mensen gewoon zo een soort statement maken zonder enig argument. (Niet dat ik zeg dat jij dat doet natuurlijk)Razor0 schreef:Ik zou wel voor de TOP gaan ,maar 26" blijft het lekkerst in mijn ogen
-
Waar zeg ik dat ik voor street 24" beter vind?...Dat zie ik namelijk nergens staan...ik rijd zelf ook met 26"....Razor0 schreef:Nee ,maar ik street haast nooit vandaar he ik Dirt eigenlijk alleen ,maar ik ben het zeker met je eens dat je voor street beter 24 kan hebben ,maar als je alleen maar dirt beter 26 ,want 24 in bijvoorbeeld winterberg ofzo kan je toch wat minder doen
De T.O.P. is zeker ook mijn keuze. Geo vindt ik idd ook beter. En de looks ook. Ik heb op beide meerdere malen gefietst, maar op een P2 heb ik me nooit zo thuis gevoeld, op een T.O.P. ga je gelijk je ding proberen..
En wat betreft je wielmaat. Dat is naar mijn mening puur persoonlijk, ik ben wel fan van 24", maar alles is mogelijk met beide maten, het is maar net waar je je lekkerder bij voelt. Ik vindt ook wel dat 24" wat wendbaarder is, ze zijn tenslotte een stukje kleiner, maar dit kun je ook opvatten als zenuwachtig. "spins" kun je ook met allebei, ik kan een 360 met mijn 24"bike, maar na een paar pogingen lukt me dit ook heus wel op mijn maat zijn 26" T.O.P.
Ik moet wel zeggen dat de T.O.P. meer een frame is voor 26" wielen, 24"s gaan er ook wel in, maar met 26" komt hij wel net wat lekkerder uit, bijv. door de hoogte van je bracket, en de verhoudingen. Zo vindt ik dit met meer frame's, sommige ligt een bepaalde wielmaat net wat beter..
Misschien kan ook het aanbod van velgen/banden/spaken in je maat wiel nog invloed hebben op je keuze??
Succes
Gideon
En wat betreft je wielmaat. Dat is naar mijn mening puur persoonlijk, ik ben wel fan van 24", maar alles is mogelijk met beide maten, het is maar net waar je je lekkerder bij voelt. Ik vindt ook wel dat 24" wat wendbaarder is, ze zijn tenslotte een stukje kleiner, maar dit kun je ook opvatten als zenuwachtig. "spins" kun je ook met allebei, ik kan een 360 met mijn 24"bike, maar na een paar pogingen lukt me dit ook heus wel op mijn maat zijn 26" T.O.P.
Ik moet wel zeggen dat de T.O.P. meer een frame is voor 26" wielen, 24"s gaan er ook wel in, maar met 26" komt hij wel net wat lekkerder uit, bijv. door de hoogte van je bracket, en de verhoudingen. Zo vindt ik dit met meer frame's, sommige ligt een bepaalde wielmaat net wat beter..
Misschien kan ook het aanbod van velgen/banden/spaken in je maat wiel nog invloed hebben op je keuze??
Succes
Gideon