Axa sloten zijn waardeloos

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BLRacing
Axa sloten zijn waardeloos

Bericht door BLRacing » vr dec 07, 2007 9:55 pm

Daar opende een ochtendkrant mee. Wat is er aan de hand?
De sloten van Axa, en dan vooral de sl7, sl8 en de 583 serie, zijn kinderlijk eenvoudig te openen. En dat zonder dat de sloten beschadigd raken.

Punt is dat de politie niet al teveel los wil laten over hoe dat trucje werkt, maar erger nog is het feit dat Axa inmiddels een nieuw slot aan het propaganderen is in de kranten in plaats van dat ze een terugroepactie verzorgen voor de getroffen klanten.
Dit lijkt dus op één grote doofpot affaire door Axa en de politie. Dat dit op zijn zachts gezegd nogal opmerkelijk is mag wel duidelijk zijn. Het verhaal lijkt trouwens verdacht veel op de Kryptonite ballpen hack uit de Verenigde Staten.
Dit is de advertentie in de verschillende dagbladen:

Afbeelding

Hier een video die laat zien hoe de truc werkt. Elke dief weet allang hoe het trucje werkt en om Axa onder druk te zetten moet dit zoveel mogelijk verspreid worden. Als je een van deze sloten hebt zou ik zo gauw mogelijk een andere regelen en/of een tweede slot plaatsen. Dus hup, naar je dealert gaan en vragen om een vervangingsslot van Axa, gratis.

En op http://www.toool.nl/blackbag/?p=151 is een heel verhaal te lezen omtrent deze sloten en de gevolgen die het kan hebben (bron van de video).
En ook geenstijl bericht er over http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/11 ... l#comments.
Laatst gewijzigd door BLRacing op za dec 08, 2007 10:21 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Razor0
Contacteer:

Bericht door Razor0 » vr dec 07, 2007 10:19 pm

Gaat wel makkelijk dat jatten !!!:P en voor alle mensen die een mtb hebben en er een slot op willen en denken heee daar past geen normaal slot op koop een basta click!!Heel goed slot speciaal voor mtb dus past wel! :D

grtz
"Lets ride BITCHES'
:: FSD-Bikers | my pinkbike album ::

Rudie

Bericht door Rudie » za dec 08, 2007 9:42 am

Mijn fiets hangt in de garage vast met een giga dik slot, maar niet van Axa! Alleen m'n mums heeft wel net een nieuwe fiets en die heeft precies zo'n slot...fijn is dat :(

Pimiento

Bericht door Pimiento » zo dec 09, 2007 3:12 pm

Lijkt erop dat de directie van AXA wel een cursus crisis-management kan gebruiken! Wat slecht van ze zeg...
One-handed Pimpin'®

Plip

Bericht door Plip » zo dec 09, 2007 3:15 pm

'Daarom gebruik ik Axe inplaats van Axa; dan wordt die tenminste gejat door een mooie vrouw'

Pino

Bericht door Pino » zo dec 09, 2007 3:19 pm

Van Abus stond een soortgelijke advertentie in de Volkskrant van zaterdag.
Hun advies: koop een nieuw ABUS-slot. Van Axa hetzeldde advies.

Mijn tip: koop noch ABUS, noch AXA.

De spoeling wordt dan wel dun, maar Trelock en Kryptonite maken ook sloten.

Lacer

Bericht door Lacer » zo dec 09, 2007 4:30 pm

of cordo

DESL

Bericht door DESL » ma dec 10, 2007 10:49 am

Geweldig gewoon :o dat dat zo maar kan

:ban: AXA
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

mr.Monster

Bericht door mr.Monster » ma dec 10, 2007 7:11 pm

ik zeg lkkr boeiend..
na zo'n 5? jaar komt er een handige harry achter dat je met een loper/onbewerkte sleutel en wat prutsen zon slot openkrijgt..

sommige sloten van bmw/mercedes waren ook met de juiste software en een palmtop met infrarood open te jassen...dusss..

er is altijd wel een snugger persoon die iets voor elkaar weet te krijgen ,en dat zoiets in deze tijd veel sneller de ronde doet dmv internet.tsja

dat axa een matige reactie daarop heeft inderdaad.
maar ik denk niet dat er iemand blij is met dit bericht.

noch axa of de consument of de fietsenmaker.

Lacer

Bericht door Lacer » ma dec 10, 2007 8:34 pm

mr.Monster schreef: maar ik denk niet dat er iemand blij is met dit bericht.
wat dacht je van meneer de fietsendief..?

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma dec 10, 2007 9:16 pm

@ mr.Monster; Natuurlijk is uiteindelijk elk slot wel te kraken maar je mag van een slotenfabrikant toch wel een bepaalde mate van veiligheid verwachten. Zoals je ziet is de slotenhack zo kinderlijk eenvoudig dat je je mag afvragen of ze wel een bestaansrecht mogen hebben. Ook van de TNO had ik meer verwacht. Reputaties kunnen in één klap weggevaagd worden door dit soort grappen :D .

Overigens is dit onderwerp ook ter sprake gekomen bij Kassa zaterdagavond. Daar kwam de maker van het filpmje de hack nog eens dunnetjes overdoen. En de directeur van Axa(lent) had niets anders dan een standaard antwoord uiteraard.

mr.Monster

Bericht door mr.Monster » ma dec 10, 2007 10:03 pm

ik ben het zeer eens met het feit dat het slot te gemakkelijk te openen is.
maar er is nu na een aantal jaar zonder noemenswaardige gebreken/bijzonderheden toevallig iemand die dat uitvind.
niet alles hoeft ingewikkeld te zijn en degene die een slot ontwerpen om zoveel mogelijk te weerstaan zien ook wel eens wat over het hoofd.. :ban:

nee, het zou je taak maar zijn om in een programma als kassa op zon manier als directeur je verantwoording af te moeten leggen.
knaap -kijk eens als ik dit doe met dit sleuteltje.. 8)
directeur-uuhhh.. :oops:

DESL

Bericht door DESL » di dec 11, 2007 10:36 am

Lacer schreef:
mr.Monster schreef: maar ik denk niet dat er iemand blij is met dit bericht.
wat dacht je van meneer de fietsendief..?
En de fietsendief in spe gaat nu ook naarstig op zoek naar blanco sleutels
van allehande andere sloten om het kunstje elders toe te passen!

Voortaan lopen er s'avonds knakkers (als concierge) met hele bosse blanco sleutels
door buurten en langs stations te struinen.

Hoe bedoel je slapende honde wakker maken :lol:

Ik doe het voorlopig maar zo, dan is hij of zij er iig ff lekker zoet mee.

Afbeelding
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di dec 11, 2007 8:16 pm

http://vedm.net/edm/viewer.jsp?m=smYw&s=sp6hab

Extra slot met korting... een terugroepactie was netter geweest, maar goed...

Djamgils
Contacteer:

Bericht door Djamgils » di dec 11, 2007 9:55 pm

of dat extra sllot gratis geven. Dit is idd beetje lullig.
je koopt iets dat niet blijkt te werken maar gellukkig kun je dan met korting er iets bij kopen waardoor je het eerste in principe niet nodig had.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo dec 12, 2007 12:08 pm

Wat doe je als Axa zijnde in deze?
Je verkoopt de klant een nieuw slot en geeft voor het oog 50% korting. (de Axa marketing afdeling heeft natuurlijk al berekend dat als je zoveel % meer sloten verkoopt dan anders, je toch meer verdient ondanks de 50% korting, kassa)

Wat doet de doorsnee fietser? Die zet zijn fiets met enkel het ringslot op slot en niet met een extra slot (kijk maar om je heen).
Gevolg, er worden massaal meer fietsen gejat en dus massaal meer nieuwe fietsen verkocht. En inderdaad op die nieuwe fietsen zitten Axa sloten, wederom kassa.
;)

Ik neem Pino zijn advies over en koop ter vervanging van 2 Axa ringsloten een ander merk ringslot. (alhoewel de 2 geraadpleegde fietsenmakers niet overtuigd zijn van de kwalieteit van Trelock ringsloten)

Bartacus0001

Bericht door Bartacus0001 » zo dec 23, 2007 11:16 am

Leuk topic! Ik heb in een eerder leven fietssloten mee helpen ontwikkelen en weet dus vanaf de productie kant wat er allemaal meespeelt.

Een leuke vraag in dit geval zou kunnen zijn: hoe ziet het ideale slot er uit voor een biker?

Wat willen julie wel en wat willen jullie niet terugzien in een fietsslot. Neem daarbij even mee of je het onderweg tijdens een tocht/vakantie/achter op de auto wil gebruiken of dat je het voor je stadsfiets nodig hebt. Of dat juist de combinatie daarvan interessant is. En dat alles even los van wat je verzekering voorschrijft.

Ik heb nog wel wat contacten in die wereld. Zowel aan de productiekant, de test kant en de lobbykant.

Wie weet kunnen we een slot ontwikkelen vanuit het standpunt "vertraging" ipv aandeelhoudersbelangen.....

Plaats reactie