Complete Beginner --> is dit een goed fietsje? - Slotje P
Moderator:Beheerders
- kornomaniac
Hallo allemaal !
Ik zal me dan maar ook ineens even voorstellen ^^
K'ben Dominic van Lievenoogen uit Maaseik, België.
Ik ben sind skort geïntreseerd in het hele mountainbike gebeuren. Ik zouw nu ook zelf graag eens een fietsje aanschaffen om de sport een beetje te gaan oefenen.
Dirt is het gene dat ik graag zou gaan willen doen. Nu, ik wil er in het begin niet onmiddelijk een grote smak geld aan geven. Liever een simpeler fietsje kopen en indien het mij aanstaat dan de onderdelen stillekes aan vervangen indien het nodig is.
Ik werk in een fietsenwinkel en kan daar het volgend fietsje krijgen voor 400 € ( Mss zelfs nog ietsje minder )
de Bottechia FX 550 Jumping.
http://www.bottecchia.com/popup_foto.asp?ID=354
Ik heb geprobeerd om te kijken welke onderdelen er allemaal opzitten en zal het ff proberen neer te schrijven ( beperkte kennis van onderdelen hier :p )
Frame: alu Jumping
Fork: RST Gila Plus - SL
Rear derailleur: Shimano Alivio
Front Derailleur: Shimano Stef 50 ( SIS )
Freewheel: Shimano 8V
Chainwheel: Shimano FC 341
B.B. set: VP sealed
Brakes: shimano disk 415 front + rear, Mechanisch schijfremmen setje dus
Rims: BTC hi profile HLQ
Tyres: CST 26x2.35
Hubs: Shimano Disk rm65 center lock
Handlebar: Alu BTC rised
Stem: BTC Forged alu
In ieder geval weet ik al van onderzoek/reviews dat de RST vork als eerste gaat vervangen moeten worden. Het klopt dat deze vorken inderdaad wel slecht zijn?
Ook de wielen zijn van slechte kwaliteit heb ik me in de winkel laten zeggen.
Denken jullie dat dit prijs / kwaliteit gezien een leuk aanbod is voor een absoluut beginnertje?
Ik ga er dus vooral gewoon mee rond rijden in het bos met hier en daar kleine sprongetjes in het begin.
Alvast bedankt voor de hulp
Dominic !
Ik zal me dan maar ook ineens even voorstellen ^^
K'ben Dominic van Lievenoogen uit Maaseik, België.
Ik ben sind skort geïntreseerd in het hele mountainbike gebeuren. Ik zouw nu ook zelf graag eens een fietsje aanschaffen om de sport een beetje te gaan oefenen.
Dirt is het gene dat ik graag zou gaan willen doen. Nu, ik wil er in het begin niet onmiddelijk een grote smak geld aan geven. Liever een simpeler fietsje kopen en indien het mij aanstaat dan de onderdelen stillekes aan vervangen indien het nodig is.
Ik werk in een fietsenwinkel en kan daar het volgend fietsje krijgen voor 400 € ( Mss zelfs nog ietsje minder )
de Bottechia FX 550 Jumping.
http://www.bottecchia.com/popup_foto.asp?ID=354
Ik heb geprobeerd om te kijken welke onderdelen er allemaal opzitten en zal het ff proberen neer te schrijven ( beperkte kennis van onderdelen hier :p )
Frame: alu Jumping
Fork: RST Gila Plus - SL
Rear derailleur: Shimano Alivio
Front Derailleur: Shimano Stef 50 ( SIS )
Freewheel: Shimano 8V
Chainwheel: Shimano FC 341
B.B. set: VP sealed
Brakes: shimano disk 415 front + rear, Mechanisch schijfremmen setje dus
Rims: BTC hi profile HLQ
Tyres: CST 26x2.35
Hubs: Shimano Disk rm65 center lock
Handlebar: Alu BTC rised
Stem: BTC Forged alu
In ieder geval weet ik al van onderzoek/reviews dat de RST vork als eerste gaat vervangen moeten worden. Het klopt dat deze vorken inderdaad wel slecht zijn?
Ook de wielen zijn van slechte kwaliteit heb ik me in de winkel laten zeggen.
Denken jullie dat dit prijs / kwaliteit gezien een leuk aanbod is voor een absoluut beginnertje?
Ik ga er dus vooral gewoon mee rond rijden in het bos met hier en daar kleine sprongetjes in het begin.
Alvast bedankt voor de hulp
Dominic !
Laatst gewijzigd door kornomaniac op vr apr 04, 2008 11:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.
k zou er nog geen 300 euro voor geven!
kijk hier is http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=33125
kijk hier is http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=33125
smash the system
- Apocalypse
Je vraag staat in de Dirt/Street topic dus ga ik er maar even van uit dat dat is wat je zoekt.
Als ik je een tip mag geven....spaar even door en ga terwijl je aan het sparen bent dit forum (en evt. andere sites) eens even goed doorkijken om te weten te komen wat wat is en wat je voor jezelf graag wilt.
Verder ben ik het met Nathan eens....begin eens te kijken in de topic waar hij een link van heeft geplaatst en koop de fiets die je hier laat zien niet....ga je alleen maar spijt van krijgen....ook als beginner.
My 2 cents
Als ik je een tip mag geven....spaar even door en ga terwijl je aan het sparen bent dit forum (en evt. andere sites) eens even goed doorkijken om te weten te komen wat wat is en wat je voor jezelf graag wilt.
Verder ben ik het met Nathan eens....begin eens te kijken in de topic waar hij een link van heeft geplaatst en koop de fiets die je hier laat zien niet....ga je alleen maar spijt van krijgen....ook als beginner.
My 2 cents
Laatst gewijzigd door Apocalypse op ma dec 17, 2007 10:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- kornomaniac
Als beginner kan je misschien beter eerst een leuke 2e hands kopen. Hiermee heb je vaak voor weinig geld (=/- 500euro) al een best wel aardige bike.
Als je in een fietswinkel werkt kunnen ze je daar ook wel helpen met het onderhoud/reparaties van de bike.
Succes
Ps: Wat doe je trouwens voor die fietswinkel, aangezien je zelf geen verstand van fietsen hebt???
Als je in een fietswinkel werkt kunnen ze je daar ook wel helpen met het onderhoud/reparaties van de bike.
Succes
Ps: Wat doe je trouwens voor die fietswinkel, aangezien je zelf geen verstand van fietsen hebt???
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
- kornomaniac
Wat wil je ermee doen dan? Voor bijv. dirten volstaat een DK General Lee 24" ook, en die kost ~ 300 € nieuw.kornomaniac schreef:Beter een goed 2de hands fietsje kopen in het begin. Vaak veel beter waar voor uw geld ^^
En dan nog heb je MTB's en MTB's; durf voor de (goed aangeschreven) LBS hier in de omgeving de stelling wel aan dat ze alleen verstand van XC hebben...Ik ben verkoper. Maar de mountainbikes laat ik altijd over aan de verkopers in de winkel die het zelf ook doen. Die kennen van mountainbiken gewoon meer
- kornomaniac
- Jean-Pierre
Gast kun je niet lezen ? ''Van mij kan er een slotje op =)''mc13 schreef:ik heb zelf ook een 2e hands gekocht voor een prikkie en ik heb er zkr geen spijt van.
dus ik zou zeggen: veel succes met je zoektocht
En oude topics uit de grond stampen heeft ook vrij weinig zin.

Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
-
- kornomaniac