Welke 29-er SS, hier ben ik uit, nu nog de maat

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
menno916
Welke 29-er SS, hier ben ik uit, nu nog de maat

Bericht door menno916 » wo dec 19, 2007 9:26 pm

Hallo,

Ik sta op het punt om mijn cheap-ass SS-er om te bouwen als woon-werl fiets (Yep, met 9 versnellingen) Het Singlespeed MTB-en is me echter wel bevallen. Nu wil ik dan ook een 29-er SS gaan aanschaffen. Prijsklasse rond de 800-1000 euro.
Ik heb op singlespeed.nl de On-One Inbred gezien. Ik weet niet of JJ hier nog nieuwe (maten) van binnenkrijgt, maar dit is iig een optie.
Nu zie ik wel het een en ander aan 29-ers voorbijkomen, alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk geen flauw benul heb waar ze zijn aan te schaffen. Liefst koop ik in een keer een kant en klare bike.
Ik ken tot nu toe eigenlijk alleen:
www.jensonusa.com
www.on-one.co.uk
Laatst gewijzigd door menno916 op wo jan 02, 2008 9:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

George2

Bericht door George2 » do dec 20, 2007 2:17 am

Misschien een Gary Fisher Rig (€799) www.12gotrading.nl ? Ik denk niet dat je veel moet verwachten qua advies en service en ze hebben (nog?) maar één maat maar de prijzen zijn vrij scherp.

willem12

Bericht door willem12 » do dec 20, 2007 9:21 am

Doe het niet, doe het niet
Wordt lid van de Million-Dollar-Zion-Club.

Koop een frame van "Te Koop", zie sig 8) , en koop wielen bij JJ.
Losse onderdelen bij jenson, lekker goedkoop.
Net zo duur en veel leuker om te doen, hij is dan echt van jou.
Een 800 euro complete bike bevat altijd compromissen die je net niet wil..
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

ott

Bericht door ott » do dec 20, 2007 9:31 am

Hier hebben we het erover gehad:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=35918

SPAM: Ik neb nog wielen

Mijn favoriet Kona Unit 29 (888euro), ik heb nog wel een nummer van een vertegenwoordiger ;)

Voor mensen die in de buurt zijn:
Afbeelding
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

Brum.

Bericht door Brum. » do dec 20, 2007 5:12 pm

willem12 schreef:Doe het niet, doe het niet
Wordt lid van de Million-Dollar-Zion-Club.

Koop een frame van "Te Koop", zie sig 8) , en koop wielen bij JJ.
Losse onderdelen bij jenson, lekker goedkoop.
Net zo duur en veel leuker om te doen, hij is dan echt van jou.
Een 800 euro complete bike bevat altijd compromissen die je net niet wil..
Ik weet niet, maar 800 euro = 800 euro.
Goedkoper? Show me! Zal er iig om spannen.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » do dec 20, 2007 11:09 pm

Naar welke maat ben je op zoek?

Stuur me een mail op hubertvandam@hotmail.com als het rond de 21" is .......

Ik heb wellicht iets heel moois voor je .......

George2

Bericht door George2 » vr dec 21, 2007 11:00 am

ott schreef:Mijn favoriet Kona Unit 29 (888euro), ik heb nog wel een nummer van een vertegenwoordiger
Helaas behoord de Unit 29-er (mooie optie) niet tot de standaard testvloot van Kona en zal dus niet aanwezig zijn op de testdagen (da's mij althans verteld) de Kula 29-er wel, maar ja, die is geared en geveerd en dus geen vergelijk. Via een dealer zou een testrit wel geregeld moeten kunnen worden...

ott

Bericht door ott » vr dec 21, 2007 4:38 pm

George2 schreef:
ott schreef:Mijn favoriet Kona Unit 29 (888euro), ik heb nog wel een nummer van een vertegenwoordiger
Helaas behoord de Unit 29-er (mooie optie) niet tot de standaard testvloot van Kona en zal dus niet aanwezig zijn op de testdagen (da's mij althans verteld) de Kula 29-er wel, maar ja, die is geared en geveerd en dus geen vergelijk. Via een dealer zou een testrit wel geregeld moeten kunnen worden...
Ik wou en unit testrijden maar dat gaat helaas niet door :(
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

menno916

Bericht door menno916 » zo dec 23, 2007 4:06 pm

Hubert ! schreef:Naar welke maat ben je op zoek?

Denk dat een 21 inch echt een slag te groot gaat worden. Ben zelf 1.84 lang. Zal op zoek moeten naar een kleinere fiets.

Moet zeggen dat die inbred me toch wel erg aanstaat qua uiterlijk, alleen jammer van de derailleurpat en kabelnokken, maar ja de prijs is wel weer erg aantrekkelijk.

Mijn favoriet blijft de Rocky Mountain Hammer 29-er. Deze is helaas een beetje behoorlijk boven budget.

Eerst mn Bad Boy Rohloff de deur uit en dan gaan we alles eens op n rijtje zetten.
Laatst gewijzigd door menno916 op wo jan 02, 2008 9:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » ma dec 24, 2007 12:42 pm

Hoi Menno,

hier op Dp staat nog een 19" paarse oer-Rig te koop voor een leuk prijsje! Ik pas er niet op, anders had ik hem wellicht gekocht :-(

menno916

Bericht door menno916 » wo jan 02, 2008 9:17 pm

menno916 schreef:
Hubert ! schreef:Naar welke maat ben je op zoek?

Denk dat een 21 inch echt een slag te groot gaat worden. Ben zelf 1.84 lang. Zal op zoek moeten naar een kleinere fiets

Moet zeggen dat die inbred me toch wel erg aanstaat qua uiterlijk, alleen jammer van de derailleurpat en kabelnokken, maar ja de prijs is wel weer erg aantrekkelijk.

Mijn favoriet blijft de Rocky Mountain Hammer 29-er. Deze is helaas een beetje behoorlijk boven budget.

Eerst mn Bad Boy Rohloff de deur uit en dan gaan we alles eens op n rijtje zetten.

menno916

Bericht door menno916 » wo jan 02, 2008 9:22 pm

Ben eruit, vind de inbred eigenlijk gewoon verreweg de mooiste fiets in deze prijsklasse, die zal het dan ook gaan worden.
Nu twijfel ik alleen nog over de maat.

Ik heb de geometrie bekeken en twijfel tussen 18" en 19.5". Ik ben zelf 1,84.
Welke maat moet ik nu hebben, neig zelf te zeggen dat het de 19,5" zou moeten zijn.
Ik begrijp uit diverse topics dat de TT lenght bij een SS best wat langer mag zijn als bij een geared fiets, klopt dit?

Verder zou ik graag willen weten wat front-centre inhoud, welke maat wordt hiermee bedoeld?

Brum.

Bericht door Brum. » wo jan 02, 2008 9:38 pm

menno916 schreef:Ben eruit, vind de inbred eigenlijk gewoon verreweg de mooiste fiets in deze prijsklasse, die zal het dan ook gaan worden.
Nu twijfel ik alleen nog over de maat.

Ik heb de geometrie bekeken en twijfel tussen 18" en 19.5". Ik ben zelf 1,84.
Welke maat moet ik nu hebben, neig zelf te zeggen dat het de 19,5" zou moeten zijn.
Ik begrijp uit diverse topics dat de TT lenght bij een SS best wat langer mag zijn als bij een geared fiets, klopt dit?

Verder zou ik graag willen weten wat front-centre inhoud, welke maat wordt hiermee bedoeld?
Afstand BB - as voorwiel. Samen met achterbruglengte dus de wielbasis.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » wo jan 02, 2008 11:52 pm

19.5".
Zadel verder naar voren monteren dan op je geared. Je niets aantrekken van stuurpenlengte voorschriften van On-One.
Komt helemaal goed.

Plaats reactie