Slotje aub
Moderator:Beheerders
-
Yuu,
Ik wil binnenkort een p1 of een p2 gaan kopen, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke het zal worden.
Wat vinden jullie ervan?
grtz, alex
Ik wil binnenkort een p1 of een p2 gaan kopen, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke het zal worden.
Wat vinden jullie ervan?
grtz, alex
Laatst gewijzigd door AlexxFreeride op vr jan 04, 2008 7:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Woulex
-
-
De p2 is zo goed omdat jij hem lekker vind rijden..dirty sanchez schreef:ik zou voor de p2 gaanik heb hem namelijk ook en hij rijd zalig
grts..........

Ik zeg, kijk eens eerst wat je wilt:
Singlespeed/Gears
24''/26'' inch
Wat is je butget?
Stel ook eens zelf een fiets samen.
Hydro/Mechanische remmen.
Gewicht
etc..
Owjah en probeer zoveel mogelijk fietsjes te testen!
Groeten,
Daan
Laatst gewijzigd door Reprox op do jan 03, 2008 12:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Normal people worry me.
Beide fout. P2 heeft Hayes Stroker remmen, deze zijn toch echt hydraulisch. En aangezien de P2 ook horizontale dropouts heeft (met een ingenieus ingebouwd systeem waarmee je de as naar achter drukt en vast zet) heb je geen kettingspanner nodig. Ik rijd mijn P2 ook singlespeed zonder kettingspanner.Mrtnrider schreef:p1 heb je mechanische schijfremmen, p2 ook.
p1 heeft geen kettinggeleider nodig, p2 wel.

Uhm.. ook de vork is een stuk beter en het is een ander frame, gemaakt van ander materiaal.AlexxFreeride schreef:Wat is er dan beter, dat de p2 een derailleur en een kettingspanner heeft?
Want dat is ook het enige verschil ertussen..
En het verhaal van singlespeed of versnellingen gaat ook niet altijd op vind ik. Ga je streeten of dirten, dan issie waarschijnlijk singlespeed met alleen een achterrem. Ga je een 4x-wedstijd doen, dan leg je er andere banden op, een chainguide, ee cassette, versnellingen en een voorrem. Althans dat doe ik.

Zoek gewoon naar een 2de hands P2, dan ben je beter uit. Of bouw zelf een bike op, geheel naar eigen keuze. Vergt meer tijd en montageskills (ik weet niet of je die hebt), maar met dit laatste is er vast iemand die je wil helpen.

Succes!

http://larsveenstra.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
Specialized Enduro 29 Expert Carbon / P.Slope / Globe Roll 8 SE Ltd Edition // stappenbelt.com
daar heb ik dan overheen gekeken, over die remmen.larzveenz schreef:Beide fout. P2 heeft Hayes Stroker remmen, deze zijn toch echt hydraulisch. En aangezien de P2 ook horizontale dropouts heeft (met een ingenieus ingebouwd systeem waarmee je de as naar achter drukt en vast zet) heb je geen kettingspanner nodig. Ik rijd mijn P2 ook singlespeed zonder kettingspanner.Mrtnrider schreef:p1 heb je mechanische schijfremmen, p2 ook.
p1 heeft geen kettinggeleider nodig, p2 wel.
Uhm.. ook de vork is een stuk beter en het is een ander frame, gemaakt van ander materiaal.AlexxFreeride schreef:Wat is er dan beter, dat de p2 een derailleur en een kettingspanner heeft?
Want dat is ook het enige verschil ertussen..
En het verhaal van singlespeed of versnellingen gaat ook niet altijd op vind ik. Ga je streeten of dirten, dan issie waarschijnlijk singlespeed met alleen een achterrem. Ga je een 4x-wedstijd doen, dan leg je er andere banden op, een chainguide, ee cassette, versnellingen en een voorrem. Althans dat doe ik.Ik vind niet dat het óf dit óf dat is, maar én dit én dat, afhankelijk van de situatie en je doel.
Zoek gewoon naar een 2de hands P2, dan ben je beter uit. Of bouw zelf een bike op, geheel naar eigen keuze. Vergt meer tijd en montageskills (ik weet niet of je die hebt), maar met dit laatste is er vast iemand die je wil helpen.![]()
Succes!
Maar ik heb het over een kettinggeleider en niet over een kettingspanner.
- Jean-Pierre
-