dhx 4.0 pro pedal knop moervast
Moderator:Beheerders
eey mensen,
vandaag men coiler binnengekregen. heel leuk allemaal, maar klein probleem...
De propedal adjuster knop zit moervast. Er zat eerst geen lucht in de demper, dus lucht toegevoegd. Geen resultaat. De knop iets losser gemaakt. werkt ook niet.
Iemand bekend met dit probleem?
ps. het is trouwens een dhx4.0 uit 2005
vandaag men coiler binnengekregen. heel leuk allemaal, maar klein probleem...
De propedal adjuster knop zit moervast. Er zat eerst geen lucht in de demper, dus lucht toegevoegd. Geen resultaat. De knop iets losser gemaakt. werkt ook niet.
Iemand bekend met dit probleem?
ps. het is trouwens een dhx4.0 uit 2005
misschien heb je hier iets aan: http://www.foxracingshox.com/fox_tech_c ... hox_en.pdf
ik heb zelf ok een dhx 4.0, en de pro pedal knop moet je met (maximaal 12) klikjes kunnen verdraaien, (zie manual), er lucht inpompen mag niks uit maken,je vergroot of verkleint alleen de opening die de hoeveelheid lucht regelt die naar de cilinder mag tijdens het trappen. waarschijnlijk zit de pro pedal knop vast door vuil of roest
, inspuiten met wd40 (kruipolie) laten intrekken en proberen dat hij loskomt.

ik heb zelf ok een dhx 4.0, en de pro pedal knop moet je met (maximaal 12) klikjes kunnen verdraaien, (zie manual), er lucht inpompen mag niks uit maken,je vergroot of verkleint alleen de opening die de hoeveelheid lucht regelt die naar de cilinder mag tijdens het trappen. waarschijnlijk zit de pro pedal knop vast door vuil of roest

ik heb even gekeken, dat van die gaatjes klopt, maar er zit geen inbusje in.X rider schreef:Aan de zijkant van deze knop zit toch ook een heel klein inbusschroefje??
(rondom deze knop zitten meerdere gaatjes en in 1 van die gaatjes zit een schroefje volgens mij).
heb hem even uit elkaar gehaald voor je: boven in de pro pedal knop zit een inbus, die moet je er uit draaien, LET OP; eerst de druk van de cilinder halen!!! (HP pomp er aan vast laten zitten). als de inbus er uit is, kan je de pro pedal knop er omhoog af trekken (zit om een asje met twee vlakke kanten), maar PAS OP! onder de pro pedal knop zitten twee kleine kogeltjes die op twee kleine veertjes rusten (zorgen voor de "klikjes").
NU weer wat lucht in de cilinder pompen, omdat anders je asje naar beneden zakt.
Als het goed is zit er vet om je asje, waardoor hij niet vast gaat zitten (ook de kogeltjes horen in een klein beetje vet te zitten/ blijven daardoor ook op hun plaats tijdens monteren).
Als er geen vet om het asje zit en/of hij er vuil uit ziet, is dat waarschijnlijk ook binnenin (geen vet; geen bescherming meer tegen indringen water en vuil), kan je proberen weer met wd40 los te weken, lukt dat niet dan moet je het resevoir uit elkaar draaien (of misschien beter; laten doen door de dealer ivm seals etc.),
verder kan ik je hier niet mee helpen, misschien zijn er andere sleutelateurs die al eens een fox shock oid uit elkaar gehaald hebben.....succes

Aangezien de demper toch al weer 2 jaar oud is en 2e hands is weet je niet wat er mee gebeurd. Is het dan niet verstandiger om hem op te sturen en hem te laten servicen???
Dan weet je iig dat hij weer 100% is.
Ik heb het hier ook wel eens gehad met een demper. De High Speed compressie knop was niet te verstellen. Knop eraf gehaald. Krijg je ook die kogeltjes en veertjes te zien. Maar was niets aan te doen. De demper moest terug!
Dan weet je iig dat hij weer 100% is.
Ik heb het hier ook wel eens gehad met een demper. De High Speed compressie knop was niet te verstellen. Knop eraf gehaald. Krijg je ook die kogeltjes en veertjes te zien. Maar was niets aan te doen. De demper moest terug!
ik weet niet of akkermans ervaring heeft met dhx dempers. Ik ben er een keer helemaal naartoe gereden om daar tot de ontdekking te komen dat hij dat type(was geen dhx maar een demper met talas) niet kende en dus niet kon servicen. Dus vraag het ff heel goed na van te voren.
reken er maar op dat je een eurotje of 100 kwijt bent.
http://www.tftunedshox.com/fox/foxcharges.htm
sabma is al een keer een demper van een vriend van me kwijt geraakt...
reken er maar op dat je een eurotje of 100 kwijt bent.
http://www.tftunedshox.com/fox/foxcharges.htm
sabma is al een keer een demper van een vriend van me kwijt geraakt...
ff navraag gedaan had het dus verkeerd van hem begrepen, het is minder ernstig dan ik dacht.Loeky schreef:en hoe hebben ze dat toen opgelost? Lijkt me niet meer dan redelijk dat er dan voor een vervanger wordt gezocht...Djamgils schreef:sabma is al een keer een demper van een vriend van me kwijt geraakt...
hij heeft een demper opgestuurd volgens sabma is die nooit aangekomen en hebben toen een nieuwe demper voor een leuk prijsje aangeboden.
of het is goede service van sabma dat ze een nieuwe demper aanbieden, of dit komt vaker voor en door een nieuwe demper te verkopen voor een extreem lage prijs geven ze hun fout toe.
Maar hoe dan ook zou ik hem eerder naar tim flooks of push sturen. Tenzij je bij sabma in de buurt woont en gewoon ff langs kunt rijden om te vragen wat er mis is met de pro pedal knop
sabma zou ik zeker niet doen. Mijn dhx is ooit gebroken na service bij sabma. En wel in de eerste 100m na service. Heb toen echt ruzie moeten maken. Hier hebben ze me toen een nieuwe gegeven. Dit wil dus ook duidelijk zeggen dat er bij hen toch iets niet juist was.
Tenzij je gewoon even kunt langs rijden.
Tenzij je gewoon even kunt langs rijden.
Bij mijn 5.0 Air mag er een 4mm inbus in de gaatjes van de bottom-out adjustment knop (zie handleiding). Met de hand is deze bijna niet rond te krijgen. Aangezien de propedal knop ook gaatjes in de zijkant heeft moet dat hier bij ook kunnen, zorg er wel voor dat je inbus goed past en forceer niks, als het niet gaat dan gaat het niet.
heb idd al geprobeerd om de knop los te draaien met die 4mm inbus. Het was eerder de inbus die bezweek dan dat de knop begon rond te draaien.
normaal gesproken moet je de ProPedal on the fly kunnen instellen, dus lijkt me raar dat dit helemaal met een 4mm sleutel gedaan moet worden.
Ik ga eerst eens een stukje rijden met de demper, misschien dat er dan iets gebeurt. Je weet maar nooit. Kan natuurlijk zijn dat de bike een hele tijd stil heeft gestaan.
normaal gesproken moet je de ProPedal on the fly kunnen instellen, dus lijkt me raar dat dit helemaal met een 4mm sleutel gedaan moet worden.
Ik ga eerst eens een stukje rijden met de demper, misschien dat er dan iets gebeurt. Je weet maar nooit. Kan natuurlijk zijn dat de bike een hele tijd stil heeft gestaan.