Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
Sven
BikeGuide '08: Consistent?
Bericht
door Sven » di jan 08, 2008 5:31 pm
Afgelopen week de bikeguide gekocht van Bike (Dld.)
Nu adverteren ze met enorm veel onderdelen (tot kabelstoppertjes van groot tot klein).
Maar ligt het nu aan mij of zijn er veel mainstream merken niet of niet volledig vernoemd?
Bv. Rockshox?
Bv. Manitou?
Etc, etc.
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » di jan 08, 2008 6:32 pm
Zoals het gaat met dit soort "special issues", moet er gewoon gedokt worden door de "adverteerders" om erin te komen. Sommige merken kiezen wellicht om niet alles te laten zien of het helemaal links te laten liggen.
dusssssssss©
-
Gène - Berichten:2371
Bericht
door Gène » di jan 08, 2008 7:17 pm
Vergeet ook niet dat de site van Manitou en Rockshox al sterk veroudert is. Waarschijnlijk is dat de reden waarom ze niet in de onderdelen lijst staan. Staat Sram er wel in?
(ik weet niet of de sites nog steeds veroudert zijn)
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
-
Erikje - Berichten:2037
Bericht
door Erikje » di jan 08, 2008 7:43 pm
Gène schreef:Vergeet ook niet dat de site van Manitou en Rockshox al sterk veroudert is. Waarschijnlijk is dat de reden waarom ze niet in de onderdelen lijst staan. Staat Sram er wel in?
(ik weet niet of de sites nog steeds veroudert zijn)
Nee joh, het is inderdaad zoals Boss al suggereert, je moet (erg dik) dokken om een pagina-tje te krijgen en ik kan mij goed voorstellen dat marketing geld van de toko's in commercieel lucratievere uitingen gedaan worden.
D'r moet bij Bike nog steeds elke dag brood worden gegeten.... en bij de fietsen-toko's trouwens ook.
Erikje
-
N I E L S - Berichten:3653
Bericht
door N I E L S » di jan 08, 2008 11:04 pm
Maar dat is toch een vreemde redenering gezien je zou zeggen dat de kosten voor dat soort merken eerder peanuts zijn dan tal onbekende Duitse merken. Trouwens, ik merkte het vorig jaar (of het jaar daarvoor?) dit verhaal ook op.
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
-
partyboj
Bericht
door partyboj » di jan 08, 2008 11:21 pm
Wat ik pas vreemd vind... dat je 10 euro moet betalen voor een catalogus!
Die zou je moeten krijgen. Ik koop toch hun producten?

Waarom moet ik dan ook nog betalen voor een boekje!
(Ook ik vind het overigens heel leuk om in dit boekje te bladeren...

)
-
Bericht
door Erikje » wo jan 09, 2008 7:39 am
N I E L S schreef:Maar dat is toch een vreemde redenering gezien je zou zeggen dat de kosten voor dat soort merken eerder peanuts zijn dan tal onbekende Duitse merken. Trouwens, ik merkte het vorig jaar (of het jaar daarvoor?) dit verhaal ook op.
Of je 10 pagina's moet kopen of 1 pagina scheelt nogal.
Iedere marketing department maakt zijn eigen afwegingen. De kleine Duitse merken zie je bijvoorbeeld niet ergens in Italië een hotel afhuren met 50 testbikes voor evenzoveel journalisten en mannetjes als Steelboy/DeKerfs om ze te vertroetelen, dus ze zullen wel iets moeten. De groten daarentegen doen dat wel. Daarbij komt dat die grote merken Europees gezien ook "maar" een afdeling zijn met een eigen marketing budget, dus daar zit ook niet altijd groot geld achter.
Erikje
-
BOSS
-
Contacteer:
Bericht
door BOSS » wo jan 09, 2008 8:48 am
Ik denk dat adverteerders 1000-2000 euro per pagina moeten neertellen, maar je bereikt dan wel DE doelgroep die je wilt bereiken.
dusssssss©
-
Bericht
door Erikje » wo jan 09, 2008 8:52 am
Ik denk dat je in die orde van grootte zeker moet denken, ergo, op z'n minst. En dan zou ik mij ook achter de oren krabben want die 10000 Euro wat je zeker kwijt bent levert niet op wat het moet opleveren, mensen kopen niet uit een Bikebijbel, mensen kopen vooral omdat er getest wordt in de bladen, dus daar moet je staan.
Erikje
-
didadunlop
Bericht
door didadunlop » wo jan 09, 2008 10:33 am
mannetjes als Steelboy/DeKerfs om ze te vertroetelen
gatverdamme....
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.