de mac van de biker?
Moderator:Beheerders
vista na een week terug gebracht naar de fnac wegens rommel.
Macbook 13" in de plaats. tja vooral veeeel prutsen om alles te vinden. goddammit.
zo werkt de outlook express van mn werk er voor geen meter op.
Kan iemand me helpen hoe je vlagjes zet bij n mail en hoe je mails in subfolders van je inbox sleept?
los van een hoop andere compatibiliteitsproblemen is t een goed computertje, maar helaas ben ik nog niet overtuigd van The Holy Macness. Photoshop al wa je wil, maar office draait gewoon beter op xp (niet op vista, dat klopt) en helaas heb ik office vaak nodig
hou de 'te koop' hier maar in de gaten.....
Macbook 13" in de plaats. tja vooral veeeel prutsen om alles te vinden. goddammit.
zo werkt de outlook express van mn werk er voor geen meter op.
Kan iemand me helpen hoe je vlagjes zet bij n mail en hoe je mails in subfolders van je inbox sleept?
los van een hoop andere compatibiliteitsproblemen is t een goed computertje, maar helaas ben ik nog niet overtuigd van The Holy Macness. Photoshop al wa je wil, maar office draait gewoon beter op xp (niet op vista, dat klopt) en helaas heb ik office vaak nodig
hou de 'te koop' hier maar in de gaten.....
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
Waarom wil je ook outlook express op een mac draaien? En daarbij: vlagjes bij je mail zijn IRRITANT (sorry voor het schreeuwen).
Ms Office moet je ook niet willen draaien (dit draait nl. niet native op een MB maar in emulatie mode), of je moet wachten tot Mac Office 2008 eind volgende maand uitkomt.
Wat je zou kunnen doen is proberen of OpenOffice (in beta stadium) of de X11 variant die ook draait lekker werkt, maar meestal is het alleen handig OO te gebruiken om docs te bekijken, aangezien de compatibiliteit niet super is als je bestanden edit met OO en dan weer op de Windows Office gaat bekijken.
Of je installeert VMware of Parallels om Windows in een virtuele machine te draaien, tegelijk met je OS-X. Al is dat niet de meest handige/vlotte manier.
Handige links:
Onmisbare software voor op je Mac
Oja, ik heb nu 2 jaar een Mac en ik gebruik mijn Windows machine ook nog vaak, maar het liefst doe ik alles op de Mac. Na 2 jaar is die nog net zo snel en alles werkt gewoon.
Ms Office moet je ook niet willen draaien (dit draait nl. niet native op een MB maar in emulatie mode), of je moet wachten tot Mac Office 2008 eind volgende maand uitkomt.
Wat je zou kunnen doen is proberen of OpenOffice (in beta stadium) of de X11 variant die ook draait lekker werkt, maar meestal is het alleen handig OO te gebruiken om docs te bekijken, aangezien de compatibiliteit niet super is als je bestanden edit met OO en dan weer op de Windows Office gaat bekijken.
Of je installeert VMware of Parallels om Windows in een virtuele machine te draaien, tegelijk met je OS-X. Al is dat niet de meest handige/vlotte manier.
Handige links:
Onmisbare software voor op je Mac
Oja, ik heb nu 2 jaar een Mac en ik gebruik mijn Windows machine ook nog vaak, maar het liefst doe ik alles op de Mac. Na 2 jaar is die nog net zo snel en alles werkt gewoon.
Mac al iets van 18 jaar, zou niet eens anders kunnen (noch willen, ben zelfs vies van windows mobile). Outlook Express dat is toch browser-based? Tenminste, meeste mac gebruikers die ik ken én met OE moeten werken, doen het op die manier. Niet ideaal, traag, maar werkt blijkbaar wel.
Office is idd crap op de mac, enige wat problemen oplevert trouwens. Zelf werk ik met iWorks van Apple zelfs, 100% compatible met alles wat collega's op win maken, al converteerd hij het wel naar eigen formaat (en moet ik het weer exporteren voor hun gebruik, maar voor een pakket dat 79 euro kost is dat een kleine opgave).
Welke compatibiliteitsproblemen heb je verder?
Office is idd crap op de mac, enige wat problemen oplevert trouwens. Zelf werk ik met iWorks van Apple zelfs, 100% compatible met alles wat collega's op win maken, al converteerd hij het wel naar eigen formaat (en moet ik het weer exporteren voor hun gebruik, maar voor een pakket dat 79 euro kost is dat een kleine opgave).
Welke compatibiliteitsproblemen heb je verder?
Hey Jean, wat voor problemen dan? Ik draai thuis nu al een dik half jaar Vista Ultimate zonder noemenswaardige problemen. Wel een eigen installatie en geen commerciële voorinstalllatie ...
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Vista:
Packard Bell in de fnac gekocht met home edition op. middenklassertje van 800€ met 2gb memory en de hele zwik.
die moest een HP vervangen van 2001. Met dezelfde office 03 erop doet de vista er langer over om excel te starten dan de ouwe bak..... Das een van de vele voorbeelden. Het ding spendeert de helft van zijn CPU resources aan exception popups! DVDtje erin: duurt een minuut voor t menuutje te krijgen. Wat moet dat geven na 3 jaar en wat installs erbij. Exit Vsita, enter MAC
MAC:
-outlook express is voorlopig onvermijdelijk voor t werk, net als office. Ik woon bijna in Excell op t moment! Moet eerlijk toegeven dat ik nog de tijd niet heb gehad om die werk server data adressen in de default mail tool van die mac te planten
-Grootste probleem zijn browserincompatibiliteiten van web based applicaties voor t werk: ik kan nix uploaden!
-officiële DVDs: ondertitels out of sync.
-inconsistenties met files (kijk via je documenten of via je user>documenten, en je ziet andere files....hier kan ik t vliegend groen van krijgen.
-Daarnaast verlies ik voorlopig gewoon teveel tijd met uitzoeken hoe iets werkt op n mac.
-Nog geen goeie prog gevonden om wmv's en mpg films te spelen. Dus ik kan bijna geen P0rn meer kijken!
T is ni slechter en zeker stabieler, maar had de overgang veeeeeeel kleiner ingeschat. Zal eens goed en lang nadenken over Iworks of office 08.
noem het beginners-ongeluk, maar ik vond nix mis met XP
Packard Bell in de fnac gekocht met home edition op. middenklassertje van 800€ met 2gb memory en de hele zwik.
die moest een HP vervangen van 2001. Met dezelfde office 03 erop doet de vista er langer over om excel te starten dan de ouwe bak..... Das een van de vele voorbeelden. Het ding spendeert de helft van zijn CPU resources aan exception popups! DVDtje erin: duurt een minuut voor t menuutje te krijgen. Wat moet dat geven na 3 jaar en wat installs erbij. Exit Vsita, enter MAC
MAC:
-outlook express is voorlopig onvermijdelijk voor t werk, net als office. Ik woon bijna in Excell op t moment! Moet eerlijk toegeven dat ik nog de tijd niet heb gehad om die werk server data adressen in de default mail tool van die mac te planten
-Grootste probleem zijn browserincompatibiliteiten van web based applicaties voor t werk: ik kan nix uploaden!
-officiële DVDs: ondertitels out of sync.
-inconsistenties met files (kijk via je documenten of via je user>documenten, en je ziet andere files....hier kan ik t vliegend groen van krijgen.
-Daarnaast verlies ik voorlopig gewoon teveel tijd met uitzoeken hoe iets werkt op n mac.
-Nog geen goeie prog gevonden om wmv's en mpg films te spelen. Dus ik kan bijna geen P0rn meer kijken!

T is ni slechter en zeker stabieler, maar had de overgang veeeeeeel kleiner ingeschat. Zal eens goed en lang nadenken over Iworks of office 08.
noem het beginners-ongeluk, maar ik vond nix mis met XP
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
ga maar meteen http://www.flip4mac.com/ installeren, is je laatste ergenis in elk geval weer opgelost 
Welke browser gebruik je?
Documenten of user>documenten is vreemd dat die niet dezelfde directories zijn. Heb je twee documenten folders op je machine staan?

Welke browser gebruik je?
Documenten of user>documenten is vreemd dat die niet dezelfde directories zijn. Heb je twee documenten folders op je machine staan?
Vista is inderdaad behoorlijk trager dan XP. Ik herinner me nog dat mijn systeem opstarte in 25 sec. Vista doet er zeker een minuut over. Ik vraag me af hoe mijn nieuwe systeem met XP zou draaien. Vista doet een veel groter beroep op je RAM en vereist minimaal 1 Gb meen ik. 2 gb is dus niet veel. Ik heb er ook Office (2003) op en dat werkt eigenlijk beter dan op mijn oude PC. Ik vind het voor de rest geen slecht programma (heb een Intel quad core 2,4ghz, 4 gb RAM). Ik weet niet of je ook een soort Mediacenter voor de Mac hebt maar dat vind ik eigenlijk best wel relaxed aan Vista (gebruik 'm als home cinema).
Those alien bastards are gonna pay for shooting up my ride!
computers zijn gewoon zwaar irritant. Vaak zo vol met fouten, errors,kinderziektes e.d. en ik praat over soft en hardware.
serieus ik vind het eigenlijk onacceptabel van zo'n algemeeen geaccepteerd product dat je er zoveel kennis van moet hebben om het aan de praat te houden. weet iemand van zn koffie zet apparaat het rendement, tijd dat hij op tempratuur is wat voor wormhoud spiraal er in zit e.d NEE! Waarom accepteren we het van een PC dan wel.
WTF he bouwen machines van honderden tonnen die computer gestuurd zijn die naar de maan vliegen en het jaren blijven doen een... betrouwbaar zijn.
de hele PC markt is verziekt door comercie en lust naar sneller en meer, zonder te focussen op betrouwbaarheid. waarom een onbetrouwbarevista op de markt brengen als je toch al een monopolie positie hebt.
mar goed we trappen er allemaal in, maar ik snap die computer geilheid niet.
serieus ik vind het eigenlijk onacceptabel van zo'n algemeeen geaccepteerd product dat je er zoveel kennis van moet hebben om het aan de praat te houden. weet iemand van zn koffie zet apparaat het rendement, tijd dat hij op tempratuur is wat voor wormhoud spiraal er in zit e.d NEE! Waarom accepteren we het van een PC dan wel.
WTF he bouwen machines van honderden tonnen die computer gestuurd zijn die naar de maan vliegen en het jaren blijven doen een... betrouwbaar zijn.
de hele PC markt is verziekt door comercie en lust naar sneller en meer, zonder te focussen op betrouwbaarheid. waarom een onbetrouwbarevista op de markt brengen als je toch al een monopolie positie hebt.
mar goed we trappen er allemaal in, maar ik snap die computer geilheid niet.
Vista vereist inderdaad véél resources, voornamelijk RAM. Met enkel IE7 (met constant 7-8 tabbladen) en Outlook draait mijn Pc continu op 60-70% van mijn geheugencapaciteit. Momenteel heb ik een 3,6Ghz Intel processor en 1Gb RAM. Eigenlijk is 2Gb een absoluut minimum. Bovendien speelt ook je VGA kaart een belangrijke rol in hoe je Vista ervaart op je PC, sommige grafische Vista features werken zelfs niet als je VGA kaart niet krachtig genoeg is.
Met Mac kan ik je absoluut niet helpen, ik ken er echt de ballen van. Wat Vista betreft heb ik zelf bij klanten ervaren dat er bij die commerciële voorinstallaties op Packard Bell en Fujitsu Siemens PC's/laptops veel brol tussenzit die nogal wat probleempjes, problemen, conflicten, conflictjes veroorzaakt. Zelf heb ik daar op mijn eigen PC's nooit iets van gemerkt, maar ik heb ook altijd een cleane installatie gedaan met een standaard installatieCD/DVD.
Met mijn huidige ervaring ben ik eigenlijk veel blijer met mijn Vista Ultimate dan met de XP Pro die ik ervoor had. En nog eigenlijk want heb nu een dual boot systeem, handig om af en toe nog met applicaties te werken die ik nog niet in Vista compatibele versie "gevonden" heb.
Met Mac kan ik je absoluut niet helpen, ik ken er echt de ballen van. Wat Vista betreft heb ik zelf bij klanten ervaren dat er bij die commerciële voorinstallaties op Packard Bell en Fujitsu Siemens PC's/laptops veel brol tussenzit die nogal wat probleempjes, problemen, conflicten, conflictjes veroorzaakt. Zelf heb ik daar op mijn eigen PC's nooit iets van gemerkt, maar ik heb ook altijd een cleane installatie gedaan met een standaard installatieCD/DVD.
Met mijn huidige ervaring ben ik eigenlijk veel blijer met mijn Vista Ultimate dan met de XP Pro die ik ervoor had. En nog eigenlijk want heb nu een dual boot systeem, handig om af en toe nog met applicaties te werken die ik nog niet in Vista compatibele versie "gevonden" heb.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
Wat kan Outlook express dan wat het mail tool van Apple niet kan wat essentieel is? Adresboek noem ik niet essentieel (die wordt vanzelf opgebouwd).De Jean schreef: -outlook express is voorlopig onvermijdelijk voor t werk, net als office. Ik woon bijna in Excell op t moment! Moet eerlijk toegeven dat ik nog de tijd niet heb gehad om die werk server data adressen in de default mail tool van die mac te planten
Ja, hier heb ik ook last van. Ik beheer een website die ik vanuit een webfolder kan benaderen. Werkt niet onder OSX, maar ook niet onder Vista! Alleen XP.De Jean schreef: -Grootste probleem zijn browserincompatibiliteiten van web based applicaties voor t werk: ik kan nix uploaden!

Dat zou toch echt niet moeten gebeuren. Ik neem aan dat je iDVD gebruikt.De Jean schreef: -officiële DVDs: ondertitels out of sync.
Ook hier snap ik niets van. Als je in je Documents kijkt, of je kijkt in /Users/<username>/Documents, je zou hetzelfde moeten zien.De Jean schreef: -inconsistenties met files (kijk via je documenten of via je user>documenten, en je ziet andere files....hier kan ik t vliegend groen van krijgen.
Tsja, over een half jaar wil je niets anders meerDe Jean schreef: -Daarnaast verlies ik voorlopig gewoon teveel tijd met uitzoeken hoe iets werkt op n

Tis al gezegd, VLC, Perian en flip4mac installeren.De Jean schreef: mac.
-Nog geen goeie prog gevonden om wmv's en mpg films te spelen. Dus ik kan bijna geen P0rn meer kijken!![]()
Haha, eigenlijk triest dat dit moet, uitgaande dat Windows het moet hebben van ondersteuning voor de oude software. Maar ik moet zeggen dat mijn Vista installatie in een VMware instantie best lekker draait op mijn Macbook. Ik heb Vista 1GB geheugen toebedeeld en dit voelt niet echt traag aan.Luc schreef:Met mijn huidige ervaring ben ik eigenlijk veel blijer met mijn Vista Ultimate dan met de XP Pro die ik ervoor had. En nog eigenlijk want heb nu een dual boot systeem, handig om af en toe nog met applicaties te werken die ik nog niet in Vista compatibele versie "gevonden" heb.
Lekker offtopic maar serieus, dat vind ik dus ook. Er zit zoveel spul op waar je wat mee kan maar eigenlijk nooit wat mee hoeft. Aan de andere kant is het ook wel zo praktisch als je bepaalde zaken kan instellen. Media Center daarentegen is idiotproof en vind ik een goeie stap van MS.-AAB- schreef:...
- Arnetteman
Dat is toevallig,
Net vandaag mijn eerste Mac gekocht, kom ik een overstappers naar Mac topic tegen op DP. VET!
Anyway, het was tijd voor wat nieuws maar geen Vista.
Laptop de deur uit, verkocht aan een arme student en een MacMini er voor in de plaats.
Ik moet zeggen, het is nu al een zeer waardige vervanger.
Strakke stijlen, werkt geweldig mooi en tja, wat wil je nog meer.
Helemaal te gek.
Dag Windows, welkom MAC!
Net vandaag mijn eerste Mac gekocht, kom ik een overstappers naar Mac topic tegen op DP. VET!
Anyway, het was tijd voor wat nieuws maar geen Vista.
Laptop de deur uit, verkocht aan een arme student en een MacMini er voor in de plaats.
Ik moet zeggen, het is nu al een zeer waardige vervanger.
Strakke stijlen, werkt geweldig mooi en tja, wat wil je nog meer.
Helemaal te gek.
Dag Windows, welkom MAC!
finder: gebruiker>ikke>FOLDERTJE daarin zit vanalles.zonoskar schreef:Ook hier snap ik niets van. Als je in je Documents kijkt, of je kijkt in /Users/<username>/Documents, je zou hetzelfde moeten zien.De Jean schreef: -inconsistenties met files (kijk via je documenten of via je user>documenten, en je ziet andere files....hier kan ik t vliegend groen van krijgen.
Ik heb FOLDERTJE naar mn dock gesleept. Lijkt me geen satanistische daad, maar ipv een hyperlink naar dat ene zelfde FOLDERTJE lijkt t er sterk op dat ie gewoon een kopie gemaakt heeft en ze dus out of syc zijn. Met als gevolg: inconsistente document versions, tandengeknars, gevloek en putje in muur en blauwe knokkels.
ze zeggen dat mac erg logisch is, maar met mijn zieke geest -grondig fubar van 20 jaar windows en andere geestesverneukende substanties- volg ik de logica niet altijd!
Ofwel is t de leeftijd

wot? dat klopt voor geen kant! In de dock is trouwens best nasty, want de sortering kan mogelijk anders zijn. Gebruik zelf folders in de doc nooit, kan pas sinds leopard zit er nog niet helemaal in.De Jean schreef:finder: gebruiker>ikke>FOLDERTJE daarin zit vanalles.zonoskar schreef:Ook hier snap ik niets van. Als je in je Documents kijkt, of je kijkt in /Users/<username>/Documents, je zou hetzelfde moeten zien.De Jean schreef: -inconsistenties met files (kijk via je documenten of via je user>documenten, en je ziet andere files....hier kan ik t vliegend groen van krijgen.
Ik heb FOLDERTJE naar mn dock gesleept. Lijkt me geen satanistische daad, maar ipv een hyperlink naar dat ene zelfde FOLDERTJE lijkt t er sterk op dat ie gewoon een kopie gemaakt heeft en ze dus out of syc zijn. Met als gevolg: inconsistente document versions, tandengeknars, gevloek en putje in muur en blauwe knokkels.
ze zeggen dat mac erg logisch is, maar met mijn zieke geest -grondig fubar van 20 jaar windows en andere geestesverneukende substanties- volg ik de logica niet altijd!
Ofwel is t de leeftijd
ff off topic:
de reden dat je die hele meuk aan hardware nodig hebt die 2 tot 10 keer zo snel is dan je oude pc is dat je pc nu de hele rotzooi aan spy-software van microsoft moet meezeulen die er constant op toekijkt dat je toch maar geen illegale dingen aan het doen bent. Ik hoop mijn XP zo lang mogelijk te kunnen gebruiken.
mac and linux FTW !!!!
de reden dat je die hele meuk aan hardware nodig hebt die 2 tot 10 keer zo snel is dan je oude pc is dat je pc nu de hele rotzooi aan spy-software van microsoft moet meezeulen die er constant op toekijkt dat je toch maar geen illegale dingen aan het doen bent. Ik hoop mijn XP zo lang mogelijk te kunnen gebruiken.
mac and linux FTW !!!!
Vista is de grootste troep, ziet er allemaal leuk uit in het begin maar werkt voor geen meter. Hoeveel (stuur)programma's je wel niet moet patchen voordat het wordt ondersteund door Vista... Het slurpt ook net zoveel geheugen als dat een Hummer H1 brandstof slurpt, weg ermee dus! Bijna 1,5 jaar geleden Vista een kansje gegeven (voor de smarty pants: klopt, toen al ja!) maar heeft me niet kunnen overtuigen. En nee, het het betrof geen Beta maar de gewone Ultimate Retail versie.
Inmiddels al weer een hele tijd XP en werkt veel sneller. Mijn broer heeft zelf ook een Macbook en is er super tevreden mee. Als ik nooit een game zou willen spelen dan zou ik ook zeker voor Mac gaan! Het is ff wennen, maar daarna wil je niet meer anders (schijnt
). Sterkte!
Inmiddels al weer een hele tijd XP en werkt veel sneller. Mijn broer heeft zelf ook een Macbook en is er super tevreden mee. Als ik nooit een game zou willen spelen dan zou ik ook zeker voor Mac gaan! Het is ff wennen, maar daarna wil je niet meer anders (schijnt

Sinds anderhalf jaar gebruik ik ook een Macbook. Ik heb ook wat problemen gehad op de Mac. In het begin is het erg wennen, maar inmiddels wil ik ook niet meer anders. Outlook heb ik nooit een fijn programma gevonden, ik gebruik hotmail. Ook niet ideaal, maar wel overal te bereiken. Overigens doet de webversie van Outlook het weer wel.
Met office heb ik geen problemen, ik draai het office pakket voor Mac (2004). Dat is volledig compatible met de Windows versie.
Op dit moment heb ik Safari als webbrowser en Firefox als alternatief. Safari werkt in vrijwel alle gevallen, maar soms is het even schipperen tussen die twee. Met name het inloggen op het netwerk van school om aan de map "Mijn documenten" te komen.
Internet (Airport) is lekker stabiel en werkt zonder problemen. Op school was het wel weer een zoekwerk om op het draadloze netwerk te komen (beveiligingsprotocollen), maar dat is inmiddels ook opgelost.
Dus, voor mij ook geen windows meer.
mzzl
Gène
Met office heb ik geen problemen, ik draai het office pakket voor Mac (2004). Dat is volledig compatible met de Windows versie.
Op dit moment heb ik Safari als webbrowser en Firefox als alternatief. Safari werkt in vrijwel alle gevallen, maar soms is het even schipperen tussen die twee. Met name het inloggen op het netwerk van school om aan de map "Mijn documenten" te komen.
Internet (Airport) is lekker stabiel en werkt zonder problemen. Op school was het wel weer een zoekwerk om op het draadloze netwerk te komen (beveiligingsprotocollen), maar dat is inmiddels ook opgelost.
Dus, voor mij ook geen windows meer.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Werkmatig werk ik met XP, thuis met de Mac. (al een jaar of 8 deze combi)
En ik verkies de Mac.
Programma wat nagenoeg alle bestanden afspeelt op de Mac is VLC, even googlen.
www.macmiep.nl voor handig tips en trucs voor de mac
www.macfreak.nl voor een mac forum
www.onemorething.nl voor nog een mac forum
Mac agenda synchroniseren met Outlook, www.plaxo.com
Sleep ikke folder naar de dock vanuit de harde schijf en niet vanuit de finder.
klik op je ikke map in de dock en houdt de muisknop even vast, en tada daar is de inhoud van je folder. laat de muisknop los en je loopt zo door je ikke folder.
oja vergeet het Windows denken achter een Mac. Dan snap je de Mac inderdaad niet. Denk niet en het lukt.
En ik verkies de Mac.
Programma wat nagenoeg alle bestanden afspeelt op de Mac is VLC, even googlen.
www.macmiep.nl voor handig tips en trucs voor de mac
www.macfreak.nl voor een mac forum
www.onemorething.nl voor nog een mac forum
Mac agenda synchroniseren met Outlook, www.plaxo.com
Sleep ikke folder naar de dock vanuit de harde schijf en niet vanuit de finder.
klik op je ikke map in de dock en houdt de muisknop even vast, en tada daar is de inhoud van je folder. laat de muisknop los en je loopt zo door je ikke folder.
oja vergeet het Windows denken achter een Mac. Dan snap je de Mac inderdaad niet. Denk niet en het lukt.
Ik werk er nog niet zo heel lang mee maar ik heb nog geen bijzondere stuurprogramma's nodig gehad. Sterker nog, alle stuurprogramma's up to date houden is makkelijker met Vista dan XP.Loeky schreef:...
Ook is het zo dat Vista niet zozeer veel geheugen gebruikt, eerder dat XP weinig gebruikt. Geheugen wat je hebt maar niet gebruikt is zonde en dat doet XP (zelfde verhaal zoals mensen vaak denken over veerweg). Of Vista langzamer is gebruik is is heel afhankelijk van je systeem, vooral het opstarten duurt langer maar de gedachte erachter is dat meer en meer mensen hun systeem in de slaapstand zetten.
bull, geheugen dat je hebt moet je hebben om zware applicaties te gebruiken zoals bv 3D tekenprogramma's, of gewoon google earth, msn en firefox tegelijkertijd en eventueel nog paar programma's. Je stuurprogramma zoals vista of XP moet zo licht mogelijk zijn. Bovendien is een groot deel van de meuk die met vista ingeladen wordt overbodige rommel die je toch niet nodig hebt. Natuurlijk kan je door registertweaks en services uitschakelen nog één en ander redden maar volledig lichtgewicht gaan, zie ik niet zitten als je 1 gig ram nodig hebt gewoon om te booten.N I E L S schreef:Ik werk er nog niet zo heel lang mee maar ik heb nog geen bijzondere stuurprogramma's nodig gehad. Sterker nog, alle stuurprogramma's up to date houden is makkelijker met Vista dan XP.Loeky schreef:...
Ook is het zo dat Vista niet zozeer veel geheugen gebruikt, eerder dat XP weinig gebruikt. Geheugen wat je hebt maar niet gebruikt is zonde en dat doet XP (zelfde verhaal zoals mensen vaak denken over veerweg). Of Vista langzamer is gebruik is is heel afhankelijk van je systeem, vooral het opstarten duurt langer maar de gedachte erachter is dat meer en meer mensen hun systeem in de slaapstand zetten.
1 GB om te booten? Mijn Vista gebruikt ca 420 MB na het booten. Wat voor crap start jij allemaal op dan? Mijn Mac gebruikt trouwens bijna 700 MB na het booten, dus Vista doet het op dat gebied zelfs beter (niet dat dat er toe doet overigens
)
Geheugen is er om te gebruiken, liever dat, dan het van disk laden zou ik zeggen.

Geheugen is er om te gebruiken, liever dat, dan het van disk laden zou ik zeggen.