Magura Martha SL

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Pamscalpel
Magura Martha SL

Bericht door Pamscalpel » ma jan 14, 2008 5:08 pm

Zijn er mensen die ervaring met Martha SL. Ze zitten standaard op mijn nieuwe bike en twijfel of ik ze moet laten zitten of vervangen!
In de diverse bladen hoor je uiteenlopende verhalen, zouden zeker in modderige omstandigheden nogal wat storingen in de achterrem geven!
Graag jullie mening!
Denk er over om ze te laten vervangen door Hope Mini Pro light?

Sven

Bericht door Sven » ma jan 14, 2008 9:40 pm

Yez, checks in.
Ik heb ze op mijn fiets, wat wil je precies weten?

Met de EBC-remblokken (blauw) werken ze in de winter prima. Iedere schijfrem slijt in de modder / zand / water-combi wat harder, maar daarvoor kies je ook.
Ik ben nog altijd (na 3 jaar) nog altijd dik tevreden over de remmetjes...

De nieuwe modellen hebben ook een her-designed hendel, waardoor er ook geen olieverlies meer bestaat.
Ik vind ze gewoon goed, maar het alternatief wat je aangeeft zijn ook heel fijne remmen!

phill_rotorman

Re: Magura Martha SL

Bericht door phill_rotorman » di feb 05, 2008 10:25 am

Ik heb in de jaren een aantal merken schijven gehad - shimano, hayes, formula, magura - en ik moet zeggen dat de MArta SL het allerbeste rem is die ik ooit heb gereden. Met 160 v+a heb ik ruim genoeg kracht voor de steile bergafdalingen hier in Madrid, en ze deden het prima in de modder toen ik nog in NL woonde. Al in al, een super rem. Ik zou ze zelf nooit wegdoen, en als ze op je fiets zitten, hou ze er maar lekker en kijk wat je op den duur vindt.

Pamscalpel schreef:Zijn er mensen die ervaring met Martha SL. Ze zitten standaard op mijn nieuwe bike en twijfel of ik ze moet laten zitten of vervangen!
In de diverse bladen hoor je uiteenlopende verhalen, zouden zeker in modderige omstandigheden nogal wat storingen in de achterrem geven!
Graag jullie mening!
Denk er over om ze te laten vervangen door Hope Mini Pro light?
Phillip Lucas
International Sales Manager
Rotor Bike Components

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » wo feb 06, 2008 2:28 pm

Als ik deze keuze zou moeten maken, zou ik voor de Hope's gaan (als vervangen niet teveel geld kost, natuurlijk). Ik heb een tijdje met Marta SL gereden, maar kreeg vaak lucht in de leidingen (nooit op de kop zetten die fiets) en had moeite met goed ontluchten. Marta's zijn niet meer de beste IMO, bestaan ook alweer een tijdje. Ben zelf ook erg tevreden over Formula Oro overigens.

Plaats reactie