Fietswerkplaats thuis
Moderator:Beheerders
Ik zit thuis met een beetje een plaatsprobleem, ik heb een 6 tal fietsen en die staan momenteel op elkaar gepakt in de garage want die garage is gevuld met allerlei rommel van mijn ouders. Nu had ik graag een vrij grote ruimte gehad om mijn fietsen in op te bergen en eraan te werken. Onze tuin is heel groot dus ik zou er misschien kunnen een tuinhuisje in plaatsen. Die uit hout zijn heel erg duur (2500 euro voor een deftig exemplaar), maar daar zijn ramen in voor goeie lichtinval. Een andere optie is een groot metalen tuinhuis dat je al hebt voor 500 euro nieuw. Nadeel hiervan zijn geen ramen, of je zou zelf een gat moeten eruit snijden en staal isoleert nauwelijks dus je zit wel uit wind en regen maar het is even koud binnen als buiten. Voordeel dan weer van een hok uit gegalvaniseerd staal, is dat je het nooit hoeft te behandelen wat je met hout wel moet doen tegen regen en verwering. Nu vind ik op kapaza en 2dehands wel zeer scherp geprijsde occasie houten tuinhuisjes, maar daar zit dan weer het nadeel dat je die elders moet gaan afbreken en bij je thuis weer opbouwen daar waar een metalen tuinhok in enkele uurtjes rechtstaat. Zelf een hok in elkaar flansen met gevonden materiaal, zie ik niet echt zitten want de kwaliteit zal nooit zijn wat het moet zijn.
Wat zouden jullie doen of hebben jullie reeds gedaan?
Wat zouden jullie doen of hebben jullie reeds gedaan?
DIY huisje kopen voor een paar honderd euro, paar blikjes verf en een dagje met wat maten zo'n huisje in elkaar gooien. Big deal, waarom zou je in godsnaam 2,5k voor een houten tuinhuisje neerleggen?
Stalen huisje is leuk en aardig maar zonder isolatie heb je d'r nik's aan als het koud is. En in de zomer smelten je bike's weg omdat het net een oven is...
Waar je ook rekening mee moet houden, hoe goed kan je het huisje op slot zetten?
Stalen huisje is leuk en aardig maar zonder isolatie heb je d'r nik's aan als het koud is. En in de zomer smelten je bike's weg omdat het net een oven is...
Waar je ook rekening mee moet houden, hoe goed kan je het huisje op slot zetten?
als je echt plaats zat hebt en de looks maken niet veel uit
op 2dehands.be en van die sites vind je ook al wel eens oude vrachtwagen aanhangers voor weinig (lees om en bij de 1000 euri) dat is wel een heel gedrocht maar plek zat om er nog een chill plaatsje bij te bouwen
ramen en deuren staan er snel in en moest het niet geisoleerd zijn haal je je gewoon wat isomo of iets dergelijks, kost niet zo veel normaal... en de buitenkant kan je nog altijd bruin verven
dan lijkt het op hout 
op 2dehands.be en van die sites vind je ook al wel eens oude vrachtwagen aanhangers voor weinig (lees om en bij de 1000 euri) dat is wel een heel gedrocht maar plek zat om er nog een chill plaatsje bij te bouwen

Vergeet ook niet na te gaan of je een vergunning nodig hebt voor het plaatsen van een tuinhuisje. Ik weet niet hoe dat precies zit, maar sommige gemeentes doen nogal moeilijk.
Wat betreft een houten huisje, we hebben zo'n ding in de tuin staan. Echt ideaal is dat ook niet. In de zomer wordt het er ook warm in en in de winter net zo koud.
mzzl
Gène
Wat betreft een houten huisje, we hebben zo'n ding in de tuin staan. Echt ideaal is dat ook niet. In de zomer wordt het er ook warm in en in de winter net zo koud.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
- didadunlop
Mbt to vergunningen kan ik mensen het beste verwijzen naar www.vrom.nl/bouwvergunningen_online en www.vrom.nl/gidsbouwregelgeving/vergunningen.htm
Hierin kan je middels een stappenplan makkelijk kijken of iets eventueel bouwvergunningsvrij is. Als het niet bouwvergunningsvrij is moet je bij de gemeente langs om te vragen wat de grenzen van het bestemmingsplan zijn.
Mijn vak is bouwvergunningen/handhaving van illegale bouw etc. Dus als er vragen zijn kan je altijd even PM-en.
Goedkoop is duur koop. Je kan wel een goedkope zoeken. Maar dan zal je wel goed moeten schuren en verven.
Hierin kan je middels een stappenplan makkelijk kijken of iets eventueel bouwvergunningsvrij is. Als het niet bouwvergunningsvrij is moet je bij de gemeente langs om te vragen wat de grenzen van het bestemmingsplan zijn.
Mijn vak is bouwvergunningen/handhaving van illegale bouw etc. Dus als er vragen zijn kan je altijd even PM-en.
Goedkoop is duur koop. Je kan wel een goedkope zoeken. Maar dan zal je wel goed moeten schuren en verven.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Fry zit in belgië! Dat is enigzins anders (dat is meer mijn vakgebied dus
)
De meeste plaatsen in België laten tuinhuizen toe, er is voor dat soort zaken de "kleine bouwvergunning" een zeer beperkt dossiertje met wat eenvoudige plannen en klaar is kees.
Ik moet wel toevoegen dat je dan beter de garage kan uitmesten en die innemen en met het geld van de garagesale kan je weer bikes kopen
Want zo een tuinhuis is en blijft altijd een doorn in het oog (zeker van mij als architect!)
Greetz
bettes

De meeste plaatsen in België laten tuinhuizen toe, er is voor dat soort zaken de "kleine bouwvergunning" een zeer beperkt dossiertje met wat eenvoudige plannen en klaar is kees.
Ik moet wel toevoegen dat je dan beter de garage kan uitmesten en die innemen en met het geld van de garagesale kan je weer bikes kopen

Greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
- didadunlop
ach so. Belgie weet ik idd niks van.
je tip van garage uitmesten is altijd wel een goede. tevens praktisch inrichten. maar dat is een vak apart.
Ik heb in mijn berging (2 bij 3) 3 fietsen staan, plus nog voldoende ruimte om te sleutelen en een groot opbergrek voor parts/kampeerspullen etc. Binnenkort komt de Big Dummy erbij en dan wordt het weer herschikken en misschien wat fietsen ophangen. Tevens kan er wel een buiten slapen.
je tip van garage uitmesten is altijd wel een goede. tevens praktisch inrichten. maar dat is een vak apart.
Ik heb in mijn berging (2 bij 3) 3 fietsen staan, plus nog voldoende ruimte om te sleutelen en een groot opbergrek voor parts/kampeerspullen etc. Binnenkort komt de Big Dummy erbij en dan wordt het weer herschikken en misschien wat fietsen ophangen. Tevens kan er wel een buiten slapen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Die rommel in de garage is niet van mij, maar van mijn ouders, ik kan daar dus niet zomaar even een garage sale gaan houden.
In principe kan je gewoon een tuinhuisje zetten geloof ik, als je onder een aantal vierkante meter blijft, hoef je het zelfs niet te melden, dit hangt uiteraard van omgeving tot omgeving af, in een residentiele wijk maakt dit veel uit, ik woon lintbebouwingsgewijs langs een expressweg, mijn buurman is gaan informeren voor zijn tuinhuis bij de gemeente en hoefde niks te melden.
Momenteel lijkt me dus zo een metalen tuinhuisje van 3 of 4 op 3 of 4 het beste, dan kan ik nog met goedkope isomo het ding isoleren, en eventueel houten planken ertegen monteren langs zodat het metaal niet in rechtstreeks contact met de zon staat in de zomer. Op die manier is de dragende constructie staal en hoef je je geen zorgen te maken over impregneren van het hout van tijd tot tijd. Ook houtworm hoef je je geen zorgen over te maken, roest eigenlijk ook niet want zo een zink coating beschermt het staal voor heel lange tijd.
In principe kan je gewoon een tuinhuisje zetten geloof ik, als je onder een aantal vierkante meter blijft, hoef je het zelfs niet te melden, dit hangt uiteraard van omgeving tot omgeving af, in een residentiele wijk maakt dit veel uit, ik woon lintbebouwingsgewijs langs een expressweg, mijn buurman is gaan informeren voor zijn tuinhuis bij de gemeente en hoefde niks te melden.
Momenteel lijkt me dus zo een metalen tuinhuisje van 3 of 4 op 3 of 4 het beste, dan kan ik nog met goedkope isomo het ding isoleren, en eventueel houten planken ertegen monteren langs zodat het metaal niet in rechtstreeks contact met de zon staat in de zomer. Op die manier is de dragende constructie staal en hoef je je geen zorgen te maken over impregneren van het hout van tijd tot tijd. Ook houtworm hoef je je geen zorgen over te maken, roest eigenlijk ook niet want zo een zink coating beschermt het staal voor heel lange tijd.
die 6 bikes hebben over een periode van 20 jaar mss 3000 euro alles bij elkaar gekost, dus zo stevig zit ik er niet in hoor.mokumpje schreef:Als je pappa en mamma nu een hele grote tuin hebben en jij je een 6 tal bikes kunt veroorloven dan zal zo'n tuinhuisje van 2500 euro ook geen probleem meer zijn of niet dan?
Of je vraagt je ouders of ze die zooi van hun in dat nog te bouwen tuinhuisje gooien.
Probleem opgelost en sucses!!
WTF? ja hoor, ik ga even als 22 jarige student een eigen flat voor 700 per maand gaan huren, volgende oplossing graag! Met 20 jaar bedoel ik dat de oudste fiets een stadsfiets is die mijn pa toen kocht en die ik nu gebruik om van her naar der te crossen.mokumpje schreef:Sorry, maar als jij al 20 jaar fietsen verzameld dan wordt het toch eens tijd voor een flatje misschien of zo....en is daarbij het probleem ook opgelost.
-
- Contacteer:
www.zeikers-united.commokumpje schreef:Ga je schamen man!! Je bent een student en hebt de luxe om thuis te kunnen blijven wonen waarbij je al geld genoeg uitspaart en dan nog jammeren om een werkplaats? WTF??!!!
student = betalen voor school, heel weinig geld verdienen op jaarbasis, geen eigen woonst, ...mokumpje schreef:Ga je schamen man!! Je bent een student en hebt de luxe om thuis te kunnen blijven wonen waarbij je al geld genoeg uitspaart en dan nog jammeren om een werkplaats? WTF??!!!
De luxe om thuis te wonen??? Alle andere studenten die ik ken wonen ofwel thuis of huren een kot(=studentenkamer) dat dan betaald wordt door de ouders. Ik weet niet welk beeld je hebt van een student, maar het zijn niet allemaal knappe wijven die na hun lessen bakken geld verdienen als prostituee of stripper.
IK zie het probleem niet. Kan me best voorstellen dat hij graag met fietsen bezig is en dat hij plaats wilt om dat te doen en hier om een oplossing komt vragen. Ik heb thuis de chanse dat ik daar veel plaats voor heb.
En om thuis te kunnen wonen terwijl je studeert en dat je ouders daarvoor betalen is idd een luxe maar die luxe hebben de meeste studenten eh.
Het beste wat hij in dit geval kan doen is de garage bij hem thuis proberen op te ruimen en mss dat er enkele fietsen de deur uit kunnen zodat hij wat meer plaats overheeft.
Veel succes nog met je werkplaats en aan de zeikers... GET A LIFE
Grtz To All,
Wannes
En om thuis te kunnen wonen terwijl je studeert en dat je ouders daarvoor betalen is idd een luxe maar die luxe hebben de meeste studenten eh.
Het beste wat hij in dit geval kan doen is de garage bij hem thuis proberen op te ruimen en mss dat er enkele fietsen de deur uit kunnen zodat hij wat meer plaats overheeft.
Veel succes nog met je werkplaats en aan de zeikers... GET A LIFE

Grtz To All,
Wannes
Ik lach me echt kapot om jou, minderjarigethomasmb schreef:www.zeikers-united.commokumpje schreef:Ga je schamen man!! Je bent een student en hebt de luxe om thuis te kunnen blijven wonen waarbij je al geld genoeg uitspaart en dan nog jammeren om een werkplaats? WTF??!!!
Ik zal je luxeprobleem niet meer in de weg staan.Fry schreef:student = betalen voor school, heel weinig geld verdienen op jaarbasis, geen eigen woonst, ...mokumpje schreef:Ga je schamen man!! Je bent een student en hebt de luxe om thuis te kunnen blijven wonen waarbij je al geld genoeg uitspaart en dan nog jammeren om een werkplaats? WTF??!!!
De luxe om thuis te wonen??? Alle andere studenten die ik ken wonen ofwel thuis of huren een kot(=studentenkamer) dat dan betaald wordt door de ouders. Ik weet niet welk beeld je hebt van een student, maar het zijn niet allemaal knappe wijven die na hun lessen bakken geld verdienen als prostituee of stripper.
En eh, je hoeft mij niet uit te leggen hoe duur het is om buiten de deur te studeren.Ik heb vaak zat op een houtje zitten bijten vanwege hoge vaste lasten. En als je bang bent om je handen vuil te maken, heb niet veel meer keuze om je geld te verdienen als prostituee of stripper.
Kerel als je niks zinnigs te zeggen hebt, zeg dan helemaal niks in dit topic ok? Als ik een werkplaats wil voor mijn fietsen omdat ik ze moeilijk op mijn slaapkamer kan zetten, dan is dat voor mij geen luxeprobleem, maar een serieus probleem.mokumpje schreef:Ik zal je luxeprobleem niet meer in de weg staan.Fry schreef:student = betalen voor school, heel weinig geld verdienen op jaarbasis, geen eigen woonst, ...mokumpje schreef:Ga je schamen man!! Je bent een student en hebt de luxe om thuis te kunnen blijven wonen waarbij je al geld genoeg uitspaart en dan nog jammeren om een werkplaats? WTF??!!!
En eh, je hoeft mij niet uit te leggen hoe duur het is om buiten de deur te studeren.Ik heb vaak zat op een houtje zitten bijten vanwege hoge vaste lasten. En als je bang bent om je handen vuil te maken, heb niet veel meer keuze om je geld te verdienen als prostituee of stripper.