Nicolas Vouilloz weer terug naar Bos engineering!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Trekrules
Nicolas Vouilloz weer terug naar Bos engineering!

Bericht door Trekrules » za jan 26, 2008 3:00 pm

Nicolas Vouilloz returns to BOS
A family reunited once more ...

Their association is still in our memory and the quality of their work together helped define downhill racing, not to mention their five World Championship and three World Cup titles. Today, Nicolas Vouilloz and Olivier Bossard face a new challenge together: to develop the new range of BOS forks and rear shocks.

Nicolas Vouilloz and Olivier Bossard started working together
in 1997 at the heart of Team Sunn. Back then, Nicolas
was already the fastest rider on the planet, but from his French team he saw the potential of going still further in the search for perfection. Of course, over the last three years, Sunn themselves have revolutionised the discipline with ultra-sophisticated factory bikes designed by Olivier Bossard.
Then, Nicolas set up on his own and called upon OlivierÂ’s new company to design and bring to market his own downhill
bike.
V Process became one of BOS EngineeringÂ’s first customers. It was only when the most titled mountain bike racer in history retired that a different opportunity came along. After winning one last title in 2002, Vouilloz moved to cars. Although BOS is also very involved in rally, the two menÂ’s paths stayed parallel, each working with a different team.

In 2005, BOS dipped its toes back into mountain biking with the launch of its first fork upgrade kits, then with a new rear shock in 2007. Nico also appeared in a couple of downhill marathons, then there was talk of returning to top level short course downhill, which led to him taking part in the World Cup. But, although many were already dreaming about a new collaboration, their paths still didnÂ’t cross ...

Then, at last, the inevitable finally happened!

A few weeks ago, Nico got his old 2002 BOS factory forks and shocks out from the back of his garage and tinkered about with them to see if they would go on his Lapierre just as an experiment. Even with five-year old oil and their old-school geometry, they both worked ...better than the 2007 mass-produced stuff!

A couple of phone calls later and the answer was clear: BOS decided to commit strongly to mountain biking, to produce a downhill fork which will be followed by other models.
Nicolas is still passionate about mountain biking and R&D, and wants to get involved ... so the teamÂ’s back together again, not for a re-run but to take on a new challenge:
to give the public a range of suspension to match the best that the BOS/Vouilloz team have produced in the past.

Nicolas will be the official BOS test rider for at least three years to come. His involvement wonÂ’t just be to promote the image, he knows that his task is to eliminate fractions of a second at the helm of a real two-wheeled F1 machine. To produce high-performance suspension at this level but still accessible to amateur riders is a massive challenge. Nicolas will be closely involved with BOS in the development of the whole range of BOS products, working with Olivier Bossard and Arnaud Jacob, the head of R&D at BOS and long-time friend of Olivier and Nico from the Sunn days.
http://www.bos-engineering.com/enpages/news.html
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

hubertje

Bericht door hubertje » za jan 26, 2008 7:37 pm

Nah!
En om daar weerwerk aan te bieden, komen de shivers en dorado's terug. Want die prullen werken toch nog steeds het best, alle 888s en Travisjes ten spijt.

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di jan 29, 2008 9:25 pm

Heb je weleens de engelse schrijf en stijlfouten geteld op die site ?
Dat is echt ongekend knap om in elke zin zoveel fouten neer te planten.
Werk aan de winkel voor Foejloos
E

kevinv10

Bericht door kevinv10 » di jan 29, 2008 9:45 pm

hubertje schreef:Nah!
En om daar weerwerk aan te bieden, komen de shivers en dorado's terug. Want die prullen werken toch nog steeds het best, alle 888s en Travisjes ten spijt.
Heb jij een dorado en shiver gehad?
Ik wel, en behalve de demping van de dorado valt er van alletwee die vorken weinig positiefs te melden.
888s en Travissen zijn sowieso niet veel soeps.
Vraag me af waar je je mening op basseerd...
SlapHappy

crazy canuck
Contacteer:

Bericht door crazy canuck » wo jan 30, 2008 12:54 am

qua taalfouten vindt ik dat het echt heel goed meevalt. ik heb al veel ergers gelezen.

wat ik me hier afvraag is hoeveel mensen ooit al van nico vouilloz gehoord hebben. ik denk dat je er nog neig van zou verschieten hoe weinig mensen de waarschijnlijk beste DH'er ooit niet kennen.

maarja back on topic. mijn broer heeft zo nog een SUNN radical plus staan met originele achtervering van toen ze nog samenwerkten. die fiets is ...... weet ik veel hoeveel jaar oud maar die achtervering is nu nogaltijd top!

ik kijk ernaar uit wat ervan komt.

hubertje

Bericht door hubertje » vr feb 01, 2008 10:09 am

Ik wel, en behalve de demping van de dorado valt er van alletwee die vorken weinig positiefs te melden.
Dorado niet, maar damn, de shiver is de beste DH vork die ooit op aarde rondgebold heeft :evil:

kevinv10

Bericht door kevinv10 » vr feb 01, 2008 10:27 am

hubertje schreef:
Dorado niet, maar damn, de shiver is de beste DH vork die ooit op aarde rondgebold heeft :evil:
Bewijst maar weers eens hoe weinig je er van weet.
Maakt helemaal niet uit hoor dat je er weinig van weet hoor, daar heeft niemand last van, maar ga dan geen andere mensen allerlei onzin wijsmaken.
SlapHappy

DESL

Bericht door DESL » za feb 02, 2008 10:04 am

crazy canuck schreef:wat ik me hier afvraag is hoeveel mensen ooit al van nico vouilloz gehoord hebben. ik denk dat je er nog neig van zou verschieten hoe weinig mensen de waarschijnlijk beste DH'er ooit niet kennen.
Denk je, en waar baseer je dit op als ik vragen mag?
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----

Don

Bericht door Don » di feb 05, 2008 11:27 am

DESL schreef:
crazy canuck schreef:wat ik me hier afvraag is hoeveel mensen ooit al van nico vouilloz gehoord hebben. ik denk dat je er nog neig van zou verschieten hoe weinig mensen de waarschijnlijk beste DH'er ooit niet kennen.
Denk je, en waar baseer je dit op als ik vragen mag?
Omdat de meeste mensen nog niet eens konden praten (en beter was dat zo gebleven) toen Nico heerste in de wereld der MTB.
Zondagsrijder

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » di feb 05, 2008 12:47 pm

Back on topic please, het gaat over Nico en de samenwerking met BOS, niet over welke vork nu het beste is.

kevinv10

Bericht door kevinv10 » di feb 05, 2008 2:17 pm

Ruben schreef:Back on topic please, het gaat over Nico en de samenwerking met BOS, niet over welke vork nu het beste is.
Laatste post daarover is van 4 dagen geleden.
Jullie streven je doel een "beetje" voorbij.
SlapHappy

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » di feb 05, 2008 4:18 pm

Dus na vier dagen moet het topic maar vrijgegeven worden om het off-topic met onzin vol te zetten? Lijkt me niet. Dus back on topic of een slot erop. Stuur voor verdere vragen/opmerkingen hierover een bericht naar de beheerders.

kevinv10

Bericht door kevinv10 » di feb 05, 2008 4:57 pm

Ruben schreef:Dus na vier dagen moet het topic maar vrijgegeven worden om het off-topic met onzin vol te zetten? Lijkt me niet. Dus back on topic of een slot erop. Stuur voor verdere vragen/opmerkingen hierover een bericht naar de beheerders.
Off topic onzin?
Denk dat de meeste meer last hebben van jullie belachelijk zero tolerance off topic beleid.
Zoals ik al eerder aangaf zijn er om deze rede al veel mensen niet meer aktief op dp en zit je hier nog met een stel ouwe zeuren in spandex en een paar 15jarige...
Maar goed, tis jouw site he, doe ermee wat je wil.
SlapHappy

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » di feb 05, 2008 5:05 pm

kevinv10 schreef:Off topic onzin?
Denk dat de meeste meer last hebben van jullie belachelijk zero tolerance off topic beleid.
Zoals ik al eerder aangaf zijn er om deze rede al veel mensen niet meer aktief op dp en zit je hier nog met een stel ouwe zeuren in spandex en een paar 15jarige...
Maar goed, tis jouw site he, doe ermee wat je wil.
Zo zie ik dat niet en dat is jouw mening, ik zal je een prive bericht sturen en dan hebben we het er wel over. Slot erop dan maar.

Gesloten