Re:Fietsen die "anders" zijn...
Moderator:Beheerders
Het maakt gebruik van een interne gearbox (gebaseerd op de Shimano Nexus hub).
Frame, demper en achter hub zijn ontworpen door Milyard zelf.
Ketting loopt door de achterbrug heen waar hij gelijk gesmeerd wordt in een olie-bad, nice
Dus geen achter der. meer geen ketting die er af loopt, schakelen onder zware last of uit stilstand en geen ketting die langer of korter word tijdens het in en uit veren.
Om over de unieke achter demper maar niet te spreken
Lijkt me allemaal wel top !
Frame, demper en achter hub zijn ontworpen door Milyard zelf.
Ketting loopt door de achterbrug heen waar hij gelijk gesmeerd wordt in een olie-bad, nice

Dus geen achter der. meer geen ketting die er af loopt, schakelen onder zware last of uit stilstand en geen ketting die langer of korter word tijdens het in en uit veren.
Om over de unieke achter demper maar niet te spreken

Lijkt me allemaal wel top !
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
zeker wel top! vering is op die van een tank gebaseerd en met behulp van een verstrooide professor gemaakt.
Knappe kopjes in iedergeval die iets bestaands niet uit melken, maar gewoon iets nieuws verzinnen.
Ze hadden het al over iets revolutionairs. Wat betrefd die gearbox, wat ik uit het verhaal kon op maken hebben ze een manier verzonnen om het anders te doen laten schakelen. Als de andere fabriekanten als bijvoorbeeld Honda en nicolai, maar in iedergeval er moet al vanuit stilstand al te schakelen zijn.
Dan maar te bedenken dat dezelfde techneut van 2 yamaha blokken een groot blok heeft gemaakt. Echt vet, die gast heeft gewoon een dikke V12 motor motor. Filosofie achter deze mountainbike is om het ding te kunnen opvouwen en problemen te doen voorkomen als zijn zoon mee doet aan een DH race!
Knappe kopjes in iedergeval die iets bestaands niet uit melken, maar gewoon iets nieuws verzinnen.
Ze hadden het al over iets revolutionairs. Wat betrefd die gearbox, wat ik uit het verhaal kon op maken hebben ze een manier verzonnen om het anders te doen laten schakelen. Als de andere fabriekanten als bijvoorbeeld Honda en nicolai, maar in iedergeval er moet al vanuit stilstand al te schakelen zijn.
Dan maar te bedenken dat dezelfde techneut van 2 yamaha blokken een groot blok heeft gemaakt. Echt vet, die gast heeft gewoon een dikke V12 motor motor. Filosofie achter deze mountainbike is om het ding te kunnen opvouwen en problemen te doen voorkomen als zijn zoon mee doet aan een DH race!
No pain, no gain
Don't feed the Trolls
Don't feed the Trolls
hoe ik het me kan herineren is dat de demping en het veren plaats vindt met behulp van stikstof. Nu is het dempen op lucht niet echt baanbrekend. cane creek gebruikt het al, http://www.canecreek.com/cloud-nine-shock.html en ik dacht dat magura binnenkort ook met iets vergelijkbaars uitkomt.
Maar het is zeker wel knap om zelf je dh bike te bouwen tot en met de schokdemper.
Maar het is zeker wel knap om zelf je dh bike te bouwen tot en met de schokdemper.
mmmmh, de bedoeling lijkt me ervan dat de chainstay onveranderd blijft...DESL schreef:En deze dual shocker dan,
Best vet gedaan, maar of het nut er van opweegt tegen het meer gewicht
maarjah, als dat de bedoeling was is het wel een beetje geldverspilling geweest, gezien dat je ook een onveranderende chainstay kunt hebben met maar 1 shock....
bvb:

Laatst gewijzigd door s_v_e_n_n op za feb 02, 2008 7:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.