Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.
Moderator:Beheerders
-
Markwin@dTb - Berichten:249
-
Contacteer:
New ride
Bericht
door Markwin@dTb » za sep 01, 2007 12:53 pm
Hej, heb net even mijn nieuwe fiets opgehaald.
Kona cowan 2007..

-
mr. mean
-
Contacteer:
Bericht
door mr. mean » za sep 01, 2007 1:15 pm
nice
en hoe rijdt ie?
grtzz carlos,
-
sampers
Bericht
door sampers » za sep 01, 2007 4:03 pm
mooi fiets!
dead straight to live wrong
-
-
Contacteer:
Bericht
door Markwin@dTb » zo sep 02, 2007 9:44 am
dankje,

en hij rijdt super

-
b-dirt
Bericht
door b-dirt » zo sep 02, 2007 12:28 pm
aleen even het stuur een beetje inkorten maar voor de rest mooie bike(miss single speed maken)is wat vetter en meer dirt/street
-
larzveenz - Berichten:861
-
Contacteer:
Bericht
door larzveenz » zo sep 02, 2007 2:10 pm
Wat ik dus niet snap bij dit soort fietsen (van bijna elk merk) dat ze er standaard een long cage-derailleur op zetten.

Singlespeed kun je doen idd, maar als je ook nog wat anders wilt, bv. 4X e.d. zou ik geared blijven rijden.

-
Cheeta - Berichten:667
Bericht
door Cheeta » zo sep 02, 2007 2:26 pm
Blijf het een mooie fiets vinden.
larzveenz schreef:Wat ik dus niet snap bij dit soort fietsen (van bijna elk merk) dat ze er standaard een long cage-derailleur op zetten.

Singlespeed kun je doen idd, maar als je ook nog wat anders wilt, bv. 4X e.d. zou ik geared blijven rijden.

Short cage derailleurs kom je alleen tegen in enkele duurdere groepen. Alternatief is de 'race' derailleur, alleen betekent dat ook automatisch een racecassette (shortcage racederailleur ondersteunt doorgaans maar tot ~27T). En de meeste werken houden toch vast aan 11-32 cassettes om het niet gelijk een waar is de lift of de shuttle-bike te maken.
Ombouwen met racederailleur en -cassette hoeft maar niet duur te zijn, zeker wanneer je de andere onderdelen er 'nieuw' afhaalt en verkoopt.
-
b-dirt
Bericht
door b-dirt » zo sep 02, 2007 5:11 pm
larzveenz schreef:Wat ik dus niet snap bij dit soort fietsen (van bijna elk merk) dat ze er standaard een long cage-derailleur op zetten.

gast 4x kan je ook rijden met ss doe ik ook wel eens en heb ook sbf gereden dus.en schakel jij als je vol adrenaline en spaning aan het rijden ben
ik niet want ik heb ook geared gerende
-
de G U R U
-
Contacteer:
Bericht
door de G U R U » zo sep 02, 2007 5:22 pm
stuur is smal zat
plus jij weet toch niet hoe breed hij zelf is?

-
Cheeta - Berichten:667
Bericht
door Cheeta » zo sep 02, 2007 6:10 pm
b-dirt schreef:gast 4x kan je ook rijden met ss doe ik ook wel eens en heb ook sbf gereden dus.
Kan natuurlijk, maar is afhankelijk van het parcous niet ideaal tot verre van ideaal. In Groningen zou het nog wel lukken, maar in Winterberg schakelde je op het eerste stuk doorgaans al 2x (in volle sprint onder vollast).
en schakel jij als je vol adrenaline en spaning aan het rijden ben
ik niet want ik heb ook geared gerende
Vooral in volle sprint onder vollast is haast tegennatuurlijk om te schakelen, maar uiteindelijk is het gewoon gewenning...
Zelfs weight-weenies als een Rinderknecht (of Prijkel) hebben tenminste nog een versnelling of vier...
-
Fry
Bericht
door Fry » ma sep 03, 2007 9:26 am
De voordelen van versnellingen wegen niet op tegen de nadelen, singlespeed moet je doen. En stop is met versnellingen gears te noemen, het is hier nog steeds een nederlandstalig forum. Alleen voor singlespeed is er geen gebruikelijk nederlands woord in deze context.
-
thomasmb - Berichten:2007
-
Contacteer:
Bericht
door thomasmb » ma sep 03, 2007 9:43 am
Fry schreef:De voordelen van versnellingen wegen niet op tegen de nadelen, singlespeed moet je doen. En stop is met versnellingen gears te noemen, het is hier nog steeds een nederlandstalig forum. Alleen voor singlespeed is er geen gebruikelijk nederlands woord in deze context.
Voor 4x gebruik is het echt pure bullshit wat je daar zegt. Probeer jij maar eens een paar 4x'ers op de berg af bij te houden met singlespeed ( tenzij je eenzware vertanding neemt maar daardoor kan je geen reet meer optrekken)
Ik zou hem geared houden zodat hij meer all-around is !
En nadelen ? Met een iets of wat deftige chainguide beland je derrie niet snel in je wiel , en daar ben je van voorzien !

Ook als je iets of wat van fietsen afwist kan je je derrie zelf ook makkelijk in 10sec. afstellen wanneer nodig !
-
Fry
Bericht
door Fry » ma sep 03, 2007 9:48 am
thomasmb schreef:Fry schreef:De voordelen van versnellingen wegen niet op tegen de nadelen, singlespeed moet je doen. En stop is met versnellingen gears te noemen, het is hier nog steeds een nederlandstalig forum. Alleen voor singlespeed is er geen gebruikelijk nederlands woord in deze context.
Voor 4x gebruik is het echt pure bullshit wat je daar zegt. Probeer jij maar eens een paar 4x'ers op de berg af bij te houden met singlespeed ( tenzij je eenzware vertanding neemt maar daardoor kan je geen reet meer optrekken)
Ik zou hem geared houden zodat hij meer all-around is !
En nadelen ? Met een iets of wat deftige chainguide beland je derrie niet snel in je wiel , en daar ben je van voorzien !

Ook als je iets of wat van fietsen afwist kan je je derrie zelf ook makkelijk in 10sec. afstellen wanneer nodig !
bullshit wat je zegt, ik kan wel degelijk mijn derailleur afstellen in 10sec
Laatst gewijzigd door
Fry op ma sep 03, 2007 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Trizz
-
Contacteer:
Bericht
door Trizz » ma sep 03, 2007 10:08 am
Gaan we nu weer ruzie lopen maken over ss en versnellingen??
Ik heb bijde een wielset met en zonder ss en rij toch bijna altijd met versnellingen!! Het is maar net waar je voorkeur voor is en is iets persoonlijks!!
Greetz Trizz.
Specialized Enduro
-
sampers
Bericht
door sampers » ma sep 03, 2007 2:29 pm
b-dirt schreef:aleen even het stuur een beetje inkorten maar voor de rest mooie bike(miss single speed maken)is wat vetter en meer dirt/street
is een fiets handelbaarder en dus beter met een korter (smaller) stuur?
ik ben zelf ook niet van de breedste maar heb wel een wijd stuur. zou ik mijn fiets nog meer onder controle hebben met een iets ingekort stuur?
voor welke aspecten onder het rijden is dit eigenlijk.
dead straight to live wrong
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » ma sep 03, 2007 2:58 pm
het rijdt iets wendbaarder, en het is beter voor tricks (vooral voor x-ups en barspins)
-
-
Contacteer:
Bericht
door Markwin@dTb » zo feb 03, 2008 5:13 pm
Ik wou zowiezo toch andere stuurset kopen.
Heb er nu een Brave Machine Monster stuurset opzitten,
en het stuur is ook aan beide kanten 1 cm ingekort.
En binnekort komt er ook ss op te liggen..

Kona Shonky jonge!
-
-
Contacteer:
Bericht
door Markwin@dTb » zo feb 03, 2008 5:18 pm
hier een foto van mij bike hoe die nou is.. nieuwe stuurset en de voorrem eraf
Kona Shonky jonge!