Voor de oud Zweden gangers onder ons
Moderators:JJ, Beheerders
-
Ik zag daar bij een gast een SS-er met 2 kettingwielen en 2 tandwielen. Er kon niet geschakeld worden maar er was een zwaar en een licht verzet mogelijk. Wie kan mij er daar meer over vertellen.
Zit over zoiets te denken als ik Duchenne Heroes ga rijden in september. Moet dan met een licht verzet de Ardennense heuvel meekunnen bestijgen en met dat zware verzet op de afdalingen kunnen knallen.
Is dit uberhaupt een goed plan (afgezien van DH per SS-er, dat is per defenitie natuurlijk achterlijk, dat weet ik ook wel)?
Welke verzetten mogelijk etc. etc. etc.
TBB
Zit over zoiets te denken als ik Duchenne Heroes ga rijden in september. Moet dan met een licht verzet de Ardennense heuvel meekunnen bestijgen en met dat zware verzet op de afdalingen kunnen knallen.
Is dit uberhaupt een goed plan (afgezien van DH per SS-er, dat is per defenitie natuurlijk achterlijk, dat weet ik ook wel)?
TBB
Re: Voor de oud Zweden gangers onder ons
Tall Boy Bram schreef:Ik zag daar bij een gast een SS-er met 2 kettingwielen en 2 tandwielen. Er kon niet geschakeld worden maar er was een zwaar en een licht verzet mogelijk. Wie kan mij er daar meer over vertellen.
TBB
tjah.. of je monteert gewoon zo'n apparaatje achter aan je frame.
Hoe heten ze ook weer....

... ohja... derailleur!

Je zou hier eens kunnen kijken,White,te krijgen bij een van die oud Zweden gangers onder ons.
Was het niet op die Retrotec van die maat van Curtis Inglis?
Was het niet op die Retrotec van die maat van Curtis Inglis?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
Dekerfs, jij was niet in Zweden, jij moet je mond houden!
TBB
TBB
Laatst gewijzigd door Tall Boy Bram op di feb 05, 2008 10:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jij durft wel tegen kleine mannetjes he?Tall Boy Bram schreef:Jij was niet in Zweden, jij moet je mond houden!
TBB
Laatst gewijzigd door Het TUIG op wo feb 06, 2008 11:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het TUIG schreef:Je zou hier eens kunnen kijken,White,te krijgen bij een van die oud Zweden gangers onder ons.
Goiemoggel!Tall Boy Bram schreef: Ik zie dat huisdealer JJ dit lekker ook in de handel heeft
Thanks,
TBB

-
Idd, dingle.ott schreef:dinglespeed googelen of op mtbr.com kijken, miss. is dat iets voor je (verkrijgbaar bij surley trouwens
Je houdt kettingspanningverschillen (door ketting hoek tov lijn BB-achteras), maar als je aantal tanden kettingblad+krans gelijk houdt, is aantal kettingschalmpjes dat ook.
vb :
34x18 (goed voor cross in NL)
38x14 (ruim genoeg voor temporijden op de weg met noppenbanden)
In het zwaarste verzet zal de ketting strakker staan, plus of min verschillen in tandwielstijl en slijtage.
Singlespeed kun je het niet meer noemen.
Ik heb weleens zoiets gedaan, je kon de ketting zonder achterwiel verwijderen met geweld "schakelen". Tijdens het fietsen wordt lastiger. Ketting van het voorblad af schoppen kan wel alvast, eind van het snelle stuk bvd.
Handigste is als je een spanner gebruikt. iets dat breed genoeg is voor 2 kransen, of zelf-stellend werkt.
Heb zelf een tijdje rond gerden met 32/17 en 36/15 met de EBB dan ketting spannen.
hoop gedoe
Ik wou ook het commuten met dezelfde fiets doen om niet telkens van geo te veranderen,
Ik zou je eerder aanraden 1to6 te gaan (dat past op een sinslespeed naaf) maar ja dat is een stuk weg van je doel om alles singlespeed te doen

Ik wou ook het commuten met dezelfde fiets doen om niet telkens van geo te veranderen,
Ik zou je eerder aanraden 1to6 te gaan (dat past op een sinslespeed naaf) maar ja dat is een stuk weg van je doel om alles singlespeed te doen

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst