Derailleur vraagjes
Moderator:Beheerders
-
Hallo,
Ik heb een tijdje terug een Trek 930 Singletrack (met stare vork) op de kop getikt.
Prima fiets, maar ik zou er toch wat aan willen veranderen.
Daarom heb ik wat vraagjes:
1. De voor derailleur vindt ik overbodig, dus die moet eraf. Maar hoe haal ik die voor derailleur eraf?
Het deel waar de ketting door gaat is volledig dicht, maar het lijkt erop dat het dicht geklemt zit in een gatje. Ketting ga ik niet losdoen, denk wel dat het simpeler gaat.
2. Vanachter staat er een Acera Shimano derailleur, deze wordt geschakeld door een twister. Nu wil ik deze twister vervangen door een trigger (7versnellingen).
Kan iemand mij zeggen welke trigger(s) erop passen?
Is het ook zelf te vervangen of beter door de LBS?
Alvast bedankt
Peter M
Ik heb een tijdje terug een Trek 930 Singletrack (met stare vork) op de kop getikt.
Prima fiets, maar ik zou er toch wat aan willen veranderen.
Daarom heb ik wat vraagjes:
1. De voor derailleur vindt ik overbodig, dus die moet eraf. Maar hoe haal ik die voor derailleur eraf?
Het deel waar de ketting door gaat is volledig dicht, maar het lijkt erop dat het dicht geklemt zit in een gatje. Ketting ga ik niet losdoen, denk wel dat het simpeler gaat.
2. Vanachter staat er een Acera Shimano derailleur, deze wordt geschakeld door een twister. Nu wil ik deze twister vervangen door een trigger (7versnellingen).
Kan iemand mij zeggen welke trigger(s) erop passen?
Is het ook zelf te vervangen of beter door de LBS?
Alvast bedankt
Peter M
-
-
je kunt ook een betonschaar gebruiken
de draaishifter kun je vervangen door een shimano trigger shifter alleen zal het niet heel makkelijk zijn om nog een 7 speed shifter te vinden denk ik
als je er verstand van hebt kun je dit zelf doen maar mischien is het beter om het te laten doen!
suc6 in ieder geval

de draaishifter kun je vervangen door een shimano trigger shifter alleen zal het niet heel makkelijk zijn om nog een 7 speed shifter te vinden denk ik

als je er verstand van hebt kun je dit zelf doen maar mischien is het beter om het te laten doen!
suc6 in ieder geval
hoezo?
-
je kan evengoed een 8 speed shifter gebruikenHOPPAH schreef:je kunt ook een betonschaar gebruiken![]()
de draaishifter kun je vervangen door een shimano trigger shifter alleen zal het niet heel makkelijk zijn om nog een 7 speed shifter te vinden denk ik![]()
suc6 in ieder geval
je hebt dan wel 1 klikje over maar dat werkt perfect als je achterder goed is afgesteld
de tandwielen van een 7 en 8speed hebben dezelfde spatie tussen de tandwielen in
9 speed shifter kan je niet gebruiken omdat de tandwielen onderling korter tegen elkaar staan
-
-
Zou deze werken op mijn Acera achter versnelling?
http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/D ... ::246.html
Peter M
http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/D ... ::246.html
Peter M