Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
- didadunlop
Ik zou ook duidelijk voor de prime gaan.
Je verliest wel 1 instelmogelijheid (zoom) maar daar hoef je dus ook niet meer over na te denken, zoals BOSS al zegt. Van te voren nadenken en dan veel frames trekken.
Ikzelf heb op mijn analoge Fm2 een 50 mm 1.2 en een 100 mm1.9 en die zijn echt bloedjesnel.
Ben nu toch langzaam aan het kijken naar digitaal. Vooral nu er veel prosumers op de tweedehandsmarkt komen.
Maar niks blijft zo leuk als in je eigen doka Zw/w afdrukken en klooien met doordrukken/ophalen/contrasten etc. Dat is meer een gevoel en iets wat digitaal nooit zal kunnen.
Je verliest wel 1 instelmogelijheid (zoom) maar daar hoef je dus ook niet meer over na te denken, zoals BOSS al zegt. Van te voren nadenken en dan veel frames trekken.
Ikzelf heb op mijn analoge Fm2 een 50 mm 1.2 en een 100 mm1.9 en die zijn echt bloedjesnel.
Ben nu toch langzaam aan het kijken naar digitaal. Vooral nu er veel prosumers op de tweedehandsmarkt komen.
Maar niks blijft zo leuk als in je eigen doka Zw/w afdrukken en klooien met doordrukken/ophalen/contrasten etc. Dat is meer een gevoel en iets wat digitaal nooit zal kunnen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
het is een iets oudere Nikkor 35-70 f2.8 geworden, vader van de 28-70 f2.8 en grootvader van de 24-70 f2.8. Is een ontzettend scherpe lens, zeer degelijke constructie, en heeft me tweedehands amper 300euro gekost, incl. 6maand garantie. Ik verlies dan wel het 24-35 stuk, maargoed. Een 24-70 kan ik mij nu toch niet veroorloven (zowel finalcieel als qwa gebruik), en deze heeft waarschijnlijk een betere herverkoopwaarde dan een sigma of een tamron.
Ik ben niet voor de primes gegaan, omdat ik zoals ik zei een 50mm op analoog/fullframe wil, dus een 35mm op DX. de sigma 30mm 1.4 is niet bruikbaar op FF, en kostte meer als de 35-70, en een nikkor 35mm f2.0 is evenduur, iets sneller maar weer minder veelzijdig.
Ik ben niet voor de primes gegaan, omdat ik zoals ik zei een 50mm op analoog/fullframe wil, dus een 35mm op DX. de sigma 30mm 1.4 is niet bruikbaar op FF, en kostte meer als de 35-70, en een nikkor 35mm f2.0 is evenduur, iets sneller maar weer minder veelzijdig.
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
-
Vandaag m'n nieuwe speeltje binnen.....naast een 1DS m2 nu ook een 40D + grip voor de sportdingetjes en als back up.
Eerste indruk;
-snel, vergeleken met de 1DS
-redelijk solide
-grip hangt er nog steeds lullig onder, net alsof het niet compatibel is.
-groot venster
-lekkere buffer, 75 op jpg large met 6bps
-minder AF-punten...dat ga ik missen
-zoeker is goed ruim
-m'n 200 F/2.8 is opeens een 320 F/2.8
-m'n 85 F/1.8 is opeens een 135 F/1.8......daar ga ik veel plezier aan beleven
-de hogere iso waardes zijn echt heel erg goed bruikbaar.
hieronder wat 100% crops op verschillende iso waardes;
100 iso
400 iso
1600 iso
3200 iso
Bij 400 zie je nauwelijks verschil met 100 en ook 800 is nog prima bruikbaar, 1600 krijg wat ruis maar is prima te gebruiken en zelfs 3200 is nog zeer acceptabel.........dat was ooit wel anders......toen hield het bij 800 al wel zo'n beetje op.
hieperdepiep..........
Eerste indruk;
-snel, vergeleken met de 1DS
-redelijk solide
-grip hangt er nog steeds lullig onder, net alsof het niet compatibel is.
-groot venster
-lekkere buffer, 75 op jpg large met 6bps
-minder AF-punten...dat ga ik missen
-zoeker is goed ruim
-m'n 200 F/2.8 is opeens een 320 F/2.8
-m'n 85 F/1.8 is opeens een 135 F/1.8......daar ga ik veel plezier aan beleven
-de hogere iso waardes zijn echt heel erg goed bruikbaar.
hieronder wat 100% crops op verschillende iso waardes;
100 iso
400 iso
1600 iso
3200 iso
Bij 400 zie je nauwelijks verschil met 100 en ook 800 is nog prima bruikbaar, 1600 krijg wat ruis maar is prima te gebruiken en zelfs 3200 is nog zeer acceptabel.........dat was ooit wel anders......toen hield het bij 800 al wel zo'n beetje op.
hieperdepiep..........
Hoe hoger de Iso waarde, des de hoger kan je de rijder laten springen.
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
Musicsoul schreef:Zo dat is een oudje![]()
over oudjes en canons gesproken, omdat mijn vader z'n AV-1 kuren begon te vertonen (wil af en toe niet trekken, totaal onvoorspelbaar/inconsistent), heb vandaag een Canon AE-1 bijgekocht. met 50mm 1.8 voor 40euro. en ik heb nog een 35mm 2.8 en een 135mm 3.5 liggen ook.Musicsoul schreef:ook al schiet ik zelf met canon
altijd leuk om nog een analoog toestel te hebben, je trekt echt volledig anders foto's vind ik. steekt een rolletje Ilford HP5 400 zwart-wit film in.
scherpte moet je wel op 100% crop zien maargoed, heb ik nog niet echt getest. verder is het wel even wennen, na bijna een jaar of zo enkel met een groothoek schieten met een bijna onbeperkte DOF moet je trug meer gaan letten waar je op scherpstelt.Musicsoul schreef:ok, ben wel benieuwd naar de scherpte
qua bokeh zit het wel goed, dunkt mij.

- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
nu moet ik wel zeggen dat ik die foto nogal verscherpt heb. (unsharp mask)zonoskar schreef:Hmm, ik vind de bokeh in die plaat niet echt mooi, nogal harde randen bij de OOF highlights. Misschien is dit met een andere lens nog erger, maar dan is het IMHO niet echt een goed voorbeeld.
Deze heb ik niet vercherpt (denk ik...)

Dat kan wel kloppen. Die kerel ziet er zelf ook niet al te scherp uit...
Hoe nemen de edele fotogravers hier een DLSR met 2 lenzen en kleine accessoires mee op fietsreis? stuurtas?
rugzak is geen optie (te zwaar met camelbak)
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
Aangezien ik redelijk geweldig ben, heeft ik nu een rug zak van die Lowepro, waar één : een camelback in past en twee
2 cameras (en geen speelgoed spullen zoals ullie
) een groothoek, ne 50, 2 flashen en ne 70-200
ik kan daar gewoon die fiets mee rijden en op de crossmotor mee rondsjokken
http://products.lowepro.com/product/Com ... 923,16.htm
2 cameras (en geen speelgoed spullen zoals ullie

zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
buh geen idee
ik kreig dat ook maar
maar het grappige is wel dat deze zak (en niet mezelf) gewoon te koop is bij AS adventure) voor de beste preis in die belgie
ik kreig dat ook maar
maar het grappige is wel dat deze zak (en niet mezelf) gewoon te koop is bij AS adventure) voor de beste preis in die belgie
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
Best Plons,
Mag ik zo vrei zijn u enkele tips te vragen voor MX fotografie?
gebruik flash: Ja/neen?
indien ja: op/af camera?
welke lens: 10-20 / 35-70 2.8 / tamron 18-200
Ik ga deze zondag naar Gemert, in Holland. Heb al wel beetje ervaring met Downhillfoto's, en wat meer met Dirt/street fotografie, maar dit is de eerste keer MX fotografie.
Ik ga deze zondag naar Gemert, in Holland. Heb al wel beetje ervaring met Downhillfoto's, en wat meer met Dirt/street fotografie, maar dit is de eerste keer MX fotografie.
Ik ben zondag ook in Gemert, zowat het kutste parkoer van de benelux om fotos te maken, maar ik heb mijn verplichtingen daar dus tis van te moeten, had veel liever op mijn velo gezetenDrooze @ DirtE19 schreef:Best Plons,
Ja, geef mij uw adres zodat ik een factuur kan sturen
Ja, maar soms noodzakelijk soms gewoon als effect
Op de camera bij de normale lensen, naast de camera bij groothoek (trukje geleerd van de Paparrazi, en het helpt)
Sinds vorig weekend heeft ik pocket wizards, maar ik moet die dingen nog testen, dus dat gaat een hoop geklommel worden
300 vast 2.8
70-200 2.8
17-35 2.8
Fisheye
50 1.2
1x canon D1 mark II, 2 x II N
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
enne valt dat mee zo na een uur of vijf zes met da spel op uwe rug?Plons schreef:Aangezien ik redelijk geweldig ben, heeft ik nu een rug zak van die Lowepro, waar één : een camelback in past en twee
2 cameras (en geen speelgoed spullen zoals ullie) een groothoek, ne 50, 2 flashen en ne 70-200
Ik begijp natuurlijk als je al zo n geweldig lichaam mag meedragen dat zo n rugzak niet meer zo erg is, maar dat ligft bij mij wel anders. Ik heb al een knoert van een ego mee te zeulen
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
ik heb eens een fotosessie moeten doen van 7 uur in Spa op de fiets en ge kunt er mischien niet mega technisch mee rijden maar die spullen van Lowepro zijn zeer ergonomisch gebouwd en vallen heel goed mee om heel de dag mee rond te sleuren
Een man als u, zo gebouwd, kan rustig 4 van die zakken dragen zonder problemen
Een man als u, zo gebouwd, kan rustig 4 van die zakken dragen zonder problemen
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
als Plons zegt dat het goed spul......dan geloof ik dat
Dus valt morgen deze bij mij op de mat.
Goed voor de huisvesting van 2 bodies, 4 lenzen, 2 flitsers en nog genoeg spullen om 3 weken uit kamperen te gaan.
Zal een heule verbetering zijn tov van Photo trekker, die overigens te koop is.....
dussssssss©

Dus valt morgen deze bij mij op de mat.
Goed voor de huisvesting van 2 bodies, 4 lenzen, 2 flitsers en nog genoeg spullen om 3 weken uit kamperen te gaan.
Zal een heule verbetering zijn tov van Photo trekker, die overigens te koop is.....
dussssssss©
t is me allemaal wat te groot.
denk dat ik toch een gewone tas koop en die occasioneel in de rugzak steek. Ik heb een goed daypack met frameke tegen t zweet en camelbak. En ik neem niet meer mee dan een K10D, 16-45 en 50-200 met extra batt en pol filter. kan dus bijna in mn broekzak, dus vlotjes in de daypack.
Heb ik teveel tijd op DP gespendeerd dat ik zo gierig geworden ben?
denk dat ik toch een gewone tas koop en die occasioneel in de rugzak steek. Ik heb een goed daypack met frameke tegen t zweet en camelbak. En ik neem niet meer mee dan een K10D, 16-45 en 50-200 met extra batt en pol filter. kan dus bijna in mn broekzak, dus vlotjes in de daypack.
Heb ik teveel tijd op DP gespendeerd dat ik zo gierig geworden ben?