schroefdraad BB trekken

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
fredo
schroefdraad BB trekken

Bericht door fredo » do mar 20, 2008 8:09 am

Deze week heb ik een frame ontvangen zonder schroefdraad in het bracket. Ondertussen al her en der gaan zien, maar geen enkele lbs wil/durft er draad in trekken. Is dit mogelijk om dit zelf te doen zonder te klungelen? Kan een draad natrektool ook de aanmaak van draad aan?

of is er toevallig iemand (met ervaring) in regio Gent-Antwerpen die dit voor mij kan doen?

thx

Luc

Bericht door Luc » do mar 20, 2008 9:51 am

Als het niet je bedoeling was om een frame zonder BB schroefdraad te hebben, en je hebt ook effectief geen frame zonder draad besteld, lijkt dit me gewoon een geval van verkeerde levering. Waaarom maak je het jezelf dan niet makkelijk en laat je het frame gewoon terugsturen en vraag je om een goed frame te leveren?
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

thomasmb
Contacteer:

Re: schroefdraad BB trekken

Bericht door thomasmb » do mar 20, 2008 9:56 am

fredo schreef:Deze week heb ik een frame ontvangen zonder schroefdraad in het bracket. Ondertussen al her en der gaan zien, maar geen enkele lbs wil/durft er draad in trekken. Is dit mogelijk om dit zelf te doen zonder te klungelen? Kan een draad natrektool ook de aanmaak van draad aan?

of is er toevallig iemand (met ervaring) in regio Gent-Antwerpen die dit voor mij kan doen?

thx
En welk frame is het btw ?
Want er zijn verscheidene frames ( in het dirt /dh gebied) waar er geen draad zit in het BB omdat deze zyn bedoelt voor bmx cranks.
Als dit het geval is kan je perfect met een adapter werken.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

fredo

Bericht door fredo » do mar 20, 2008 10:20 am

@Luc: dat was ook mijn eerste reactie. Het is een fout van de leverancier, dus hij moet eigenlijk voor een oplossing zorgen. We hebben hem al gecontacteerd en die kan voor een oplossing zorgen, maar dat zal weer gepaard gaan met wachten, wachten en wachten. Laat mij daar nu juist geen zin in hebben. Als zelf tappen geen goed idee blijkt te zijn, gaat ie zeker terug.

@thomas: Het frame is zeer zeker bedoeld om draad in te tappen.

Luc

Bericht door Luc » do mar 20, 2008 11:08 am

Het wachten lijkt me toch de moeite waard. Er is een groot verschil tussen bestaande schroefdraad opfrissen/natrekken en nieuwe draad tappen. Ik vind het begrijpelijk dat je geen LBS vind die daaraan wil beginnen.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

TomG

Bericht door TomG » do mar 20, 2008 3:25 pm

Ik zeg terug sturen. Nasnijden is niet het zelfde als tappen. Om draad in een compleet lege shell te krijgen heb je meestal 3 verschillende tappen nodig, en die heeft je LBS niet.

Je beste kans is een frame bouwer, maar het zou me niet verbazen als zelfs die een bottombracket shell inc. draad geleverd krijgen.

Misschien dat steelhead er iets over kan zeggen?

fredo

Bericht door fredo » do mar 20, 2008 7:19 pm

Het probleem heeft zichzelf ondertss al opgelost (mss iets te snel gepanikeerd): het frame wordt vervangen door een ander met schroefdraad. Als alles wat meezit, moet ie er over 2 weken al zijn. Fabrikant was er blijkbaar zelf niet over te spreken...

Plaats reactie