20 April - Kellerwald - 80km SingleSpeed Marathon

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

willem12

Bericht door willem12 » ma apr 21, 2008 10:56 am

Zo, nu iets langere reactie:

Om 3:45 ging de wekker, slecht idee, doe ik volgend jaar anders. Daan (Dader) stond voor de deur en snel op weg. Ik vind Daan een nette jongen, maar daar dacht de Deutsche Zoll iets anders over en iets na Unna mochten we aan de kant. Drogencontrolle, na vijf minuten mochten we door. Koffie en spokecard ophalen in Gilserberg en samen met de anderen verzamelen, achteraan het veld.

Na 3km kwam mijn linkercrank los. 100% eigen schuld, was gewoon vergeten de moeren aan te draaien. :cry: Ik was meteen de laatste in de strijd. Heerlijk rijders ingehaald, maar dat was eigenlijk niet eerlijk want ze waren allemaal te groot/dik/zwaar. Afdalingen waren heftig, de snelle waren te koud en de steile hadden teveel stenen; alles deed pijn in mijn lichaam, gelukkig zat er klimmetjes tussendoor.

Bij de pauzeplek stonden Tuig (Thijs) en Dida (Alexander). Thijs baalde, hij ging te langzaam (benen wilden niet) en Dida stond aan het bier en vermaakte zich opperbest. Thijs pakte mijn achterwiel en samen de laatstse heuvels op. Opeens hoor ik een enorme klap en Thijs staat stil, derailleur heeft zich in zijn wiel gedraait, slag in het wiel. Einde oefening. Hij heeft nog geprobeerd er een SingleSpeed van te maken, maar dat is niet gelukt.

Na 1e ronde even twee minuten naar de auto geweest, drinkbus omruilen en de astma-puf nemen tegen de koude lucht, max 3min verloren. In de weilanden een Duitse SingleSpeeder opgeraapt op een groene Voodo en met mooie kleurentattoo's op de kuiten. Veel te zwaar verzet en bijna overleden. Meteen daarna sloot Dida aan, die kon op de minder steile stukjes goed snelheid maken. Samen de eerste berg op gaan rijden. Toen het wat steiler werd hoorde ik brabants gemopper achter me en zette dus iets aan, het was immers een wedstrijd :)

Op het loopstuk van de tweede berg sloot opeens Mek-prut (Michiel ?/) aan, waar kwam die vandaan? Even bijgepraat en toen weer op de fiets zaten ging hij op het steile stuk vlak onder de top ervandoor. Meteen kwam Ramses Bekkenk over ons heen denderen, de winnaar van de 120km. Mek-Prut aarzelde geen moment en probeerde het wiel van Ramses te pakken en samen ramden ze omhoog. Zeer fraai om te zien, jammer dat ikzelf moest afstappen :(

Daarna werd alles wat minder. Minder steil, minder fit, minder flexibel de afdalingen af en minder ver de laatste steile klim op.

Vragen/Conclusies:
- Mijn gewichts/kracht ratio moet beter. Met het verzet wat ik 80km/2100hm kan draaien kom ik op het vlakke & vals plat amper vooruit.
- Moet ik nu het hele bovenlichaam gaan trainen om af te kunnen dalen met een carbonnen voorvork of koop ik een geveerde vork met goed lock-out zodat staand klimmen geen probleem is?
- Dader klaagde dat er zo weing SingleSpeed volk was....ik vond het wel meevallen, 100 SingleSpeeders en NL en 8 aan de start is niet slecht vergeleken met de gearies. Als je exclusief wil zijn moet je niet klagen :)
- Kellerwald blijft er altijd inhakken. Het is altijd te ver of te zwaar of te koud of te....
- SingleSpeed marathon rijden is een Mind-Game, waarbij je ook nog eens je eigen regels en normen stelt. Zelfs Daan (Dader) zat in de auto naar huis na te denken over een geared fiets....oftewel 4,5h gestorven door eigen keuzes.
- TBB kan heel behoorlijk marathons rijden !! Mooi man.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

willem12

Bericht door willem12 » ma apr 21, 2008 11:04 am

http://www.masch-foto.de/pictdb/pictdb/ ... D=17880086
Dader ?

De boef vraagt 8,90 E per foto......

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 21, 2008 11:31 am

8:90? Wat een rip off.. We zouden toch een leuk cd-tje krijgen als goodie?

Vragen/Conclusies:
- Mijn gewichts/kracht ratio moet beter. Met het verzet wat ik 80km/2100hm kan draaien kom ik op het vlakke & vals plat amper vooruit. Ik mag wel wat lager gearen vor deze troep
- Moet ik nu het hele bovenlichaam gaan trainen om af te kunnen dalen met een carbonnen voorvork of koop ik een geveerde vork met goed lock-out zodat staand klimmen geen probleem is? Bovenlichaam trainen en losser op de fiets zitten heeft bij mij veel geholpen
- Dader klaagde dat er zo weing SingleSpeed volk was....ik vond het wel meevallen, 100 SingleSpeeders en NL en 8 aan de start is niet slecht vergeleken met de gearies. Als je exclusief wil zijn moet je niet klagen Idem
- Kellerwald blijft er altijd inhakken. Het is altijd te ver of te zwaar of te koud of te....
- SingleSpeed marathon rijden is een Mind-Game, waarbij je ook nog eens je eigen regels en normen stelt. Zelfs Daan (Dader) zat in de auto naar huis na te denken over een geared fiets....oftewel 4,5h gestorven door eigen keuzes. Mooie mind game, je ziet die berg en je weet hoeveel pijn het gaat doen en toch doorzetten. Daarom vind ik een biertje op de rustplek wel chillend. Gewoon dikke vinger naar alles wat naar competitiedrang riekt. Ik doe het voor mijn plezier..:D
- TBB kan heel behoorlijk marathons rijden !! Mooi man. Gozert niet meer gezien tussen start en finish dus zal wsl wel..

Mooiste van de rust was nog wel dat volgens mij niemand van de rustplek bemanning dacht dat ik de tweede ronde ging halen. Dus toen ik daar aankwam en vroeg of ze mijn biertje nog hadden staan was het dolle pret. Sta zelfs nog op de foto terwijl een duitse feuerwehr gozert een stuk chocolade aan me voeiert.

http://www.masch-foto.de/pictdb/pictdb/ ... D=17880009

Cést moi..:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma apr 21, 2008 1:25 pm

willem12 schreef:In de weilanden een Duitse SingleSpeeder opgeraapt op een groene Voodo en met mooie kleurentattoo's op de kuiten. Veel te zwaar verzet en bijna overleden.
Die gozer reed 32-19??? Dat is toch niet echt zwaar dacht ik zo... Wel mooie tattoo's idd.
willem12 schreef:- TBB kan heel behoorlijk marathons rijden !! Mooi man.
Dank je wel, ging idd gewoon erg naar het zin, wist helemaal niet wat ik moest verwachten, het was tenslotte mijn eerste keer...

TBB

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 21, 2008 2:02 pm

en nog een waar de sfeer er goed in zat:

http://www.masch-foto.de/pictdb/pictdb/ ... D=17880496

Ook TBB staat ergens op de foto terwijl ie de fotograaf probeert te slopen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

wictor

Bericht door wictor » ma apr 21, 2008 7:23 pm

didadunlop schreef:Gewoon dikke vinger naar alles wat naar competitiedrang riekt. Ik doe het voor mijn plezier..:D
En ik koers voor m'n pleizer ;) :bye:

To each his own man, zolang je maar lol hebt.

didadunlop

Bericht door didadunlop » ma apr 21, 2008 7:38 pm

Alsof je naar mij moet luisteren...:D

Boeit me ook niet zoveel wat de rest doet. Als je maar plezier hebt..:D Jij hebt een krat bier ervoor gekregen. Ik alleen een lousy petje..:D

willem12

Bericht door willem12 » ma apr 21, 2008 10:14 pm

Dit doe ik maar 1 keer :)

Waar naartoe ? Naar de 1e plek !!
Afbeelding

Hier naar toe !!
Afbeelding

Stug aan het werk
Afbeelding

Vrolijk
Afbeelding

Ingetogen vrolijk
Afbeelding

Uibundig vrolijk: Ik rijd hier voor de LOL
Afbeelding

Toen deed hij het nog....
Afbeelding

Wat is coooler, kijk ik nu wel of niet naar de fotograaf :)
Afbeelding

De winnaar, tevens laatste, van de Senioren 2 Singlespeed 80km
Afbeelding

De Duitser met kleurentattoo en groene Voodo
Afbeelding

Giant Man (van een ander forum )
Afbeelding

Bij de Giant Man hoort natuurlijk de Pink lady.
Afbeelding

Koning van Kellerwald, de mountainbiker zonder schaduw, Ramses Bekkenk.
Afbeelding

Het kan ook zonder www.masch-foto.de erop maar dat is dan 13*8,90 E en dat is een 1/2 On One Carbon voorvork !!!

dader

Bericht door dader » di apr 22, 2008 6:33 am

Cool Willem!
Ik vind de foto's ook leuk met Masch erop :)

mek~prut

Bericht door mek~prut » di apr 22, 2008 7:04 am

Vind mezelf hier toch knapper 8) In de achtergrond een voorwiel behorende aan de altijd insipirerende Dida, die mij overigens twee minuten voordat de foto werd genomen een lezig gaf over paarden en verschillende soorte draf of loop of ren (heb het niet op geschreven sorry) :arms: :lol:

Afbeelding
WAT JE MOEDER?! // www.singlespeed.nl/forum // touch the SKY.... give them HELL

didadunlop

Bericht door didadunlop » di apr 22, 2008 9:32 am

Chillen. Snap dat je dit maar 1 keer doet.

Wel duur die foto's. Vraag me af wie er daadwerkelijk betaalt voor zo'n foto.

ah das die Ramses. Die gast kwam idd voorbij vliegen tijdens mijn tweede rondje.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » di apr 22, 2008 6:23 pm

Zie die gasten op de achtergrond eens moeilijk kijken!

Afbeelding

:lol:
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Plaats reactie