Filthy Trails Guests, Pics, Vids & Freerideclinics
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
-
- Stainless Styles
Iedereen die vandaag gekomen is naar de filthy trails voor Ride With The Stars heeft naar mijn mening genoten van een schitterende dag, hebben heel wat rijders gebruik gemaakt van de beschikbaar gestelde bikes door Santa Cruz en Kona,een aardig gevuld stokbroodje warm vlees gegeten,een babbeltje kunnen maken met enkele pro's.
Bedankt aan alle vrijwilligers,die vandaag vroeg uit de veren zijn gekomen om de heren van O2Bikers en mij te helpen met het realiseren van deze geslaagde dag.
Hier alvast een aantal foto's van de dag

de rest vinden jullie weer op pinkbike
http://steelsprocket.pinkbike.com/album ... -O2Bikers/
Bedankt aan alle vrijwilligers,die vandaag vroeg uit de veren zijn gekomen om de heren van O2Bikers en mij te helpen met het realiseren van deze geslaagde dag.
Hier alvast een aantal foto's van de dag

de rest vinden jullie weer op pinkbike
http://steelsprocket.pinkbike.com/album ... -O2Bikers/
Bikepark The Filthy Trails
Website: www.filthytrails.be
E-mail: styles@filthytrails.be
www.facebook.com/filthytrails
mountainbike-freeride-downhill shop
www.singletrackbikeparts.be
Sorry hoor, ik vind dat jullie een grappig baantje hebben voor beginnende mtbers, maar ik zie er echt de lol niet van in.
Ik weet wel dat ik veel commentaar ga krijgen op deze reactie maar dat zegt veel over het level van de hele DH/FR scene in Nederland.
Alle 100000 fotos zijn allemaal even leuk en grappig maar na 2 fotos hadden ik (en vele met mij) het wel gezien.
Met alle respect voor jullie baantje, niemand anders durft t te zeggen dus doe ik t maar.
Ik vind t allemaal heel erg overdreven.
Ik weet wel dat ik veel commentaar ga krijgen op deze reactie maar dat zegt veel over het level van de hele DH/FR scene in Nederland.
Alle 100000 fotos zijn allemaal even leuk en grappig maar na 2 fotos hadden ik (en vele met mij) het wel gezien.
Met alle respect voor jullie baantje, niemand anders durft t te zeggen dus doe ik t maar.
SlapHappy
- Stainless Styles
De foto's worden gepost omdat de aanwezige rijders het wél leuk vinden,als ik iedere x de foto's van iedereen via de mail moet sturen ben ik wel even bezig.Door alle foto's te posten krijgt iedere rijder in iedergeval de kans om in het bezit te komen van foto's die zij graag willen hebben als herinnering en mij scheelt het ontzettend veel werk.2 van de redenen waarom die foto's gepost worden.kevinv10 schreef:Sorry hoor, ik vind dat jullie een grappig baantje hebben voor beginnende mtbers, maar ik zie er echt de lol niet van in.
Je mening en respect voor de trails waardeer ik, het is alleen jammer dat je al op voorhand gaat zeggen dat wanneer er reacties komen op je comment, dat iets zegt over het niveau van de FR/DH scene!
Tip: als je de volgende keer iets niet leuk vind dan moet je ermee stoppen(doen de meeste mensen) met andere woorden, als je na 2 foto's bekijken het al gezien hebt , stop dan met kijken en verspil geen energie aan het kijken naar de overige 99.998 foto's waar je wél van zegt dat je ze allemaal even leuk en grappig vind

Cheers!!!
nette reactie.
op zich snap ik ook wel dat mensen het leuk vinden,alles is mooi aangelegd en het is allemaal zeer toegankelijk maar tegelijkertijd komt dat de progressie van de sport ook niet echt ten goede.
en om de fotos heenkijken is een beetje lastig tegenwoordig want het zijn er nogal wat.
het lijkt wel of het tegenwoordig meer om de fotos gaat dan om het fietsen bij de meeste mensen...
op zich snap ik ook wel dat mensen het leuk vinden,alles is mooi aangelegd en het is allemaal zeer toegankelijk maar tegelijkertijd komt dat de progressie van de sport ook niet echt ten goede.
en om de fotos heenkijken is een beetje lastig tegenwoordig want het zijn er nogal wat.
het lijkt wel of het tegenwoordig meer om de fotos gaat dan om het fietsen bij de meeste mensen...
SlapHappy
Biken is voor mij ook meer dan alleen de lijnen rijden...kevinv10 schreef:Sorry hoor, ik vind dat jullie een grappig baantje hebben voor beginnende mtbers, maar ik zie er echt de lol niet van in.
Ik kan me evengoed amuseren op een dagje naar de Filthy Trails als een dag in de Alpen zitten....
Het gaat ook om de sfeer, nieuwe mensen leren kennen, lachen, rondhangen met je vrienden...
Ik wil altijd plezier hebben, waar ik ook ben. Het is maar waar je voor openstaat hé.
Verleden zaterdag naar Filthy geweest, snachts vertrokken naar Cote D'Azur voor 2 dagen, daarna 3 dagen Ardeche geweest, en zaterdag terug naar Filthy geweest.
Het was allemaal dolle pret, en daarvoor bike ik.
En ik ben ook blij als er eens een foto van mij gemaakt word, zo simpel is het.

Foto gisteren gemaakt door Mellotski. (macaroniekaassaus)

Grtz
Tbx
Trailhunters.be
-
mogen beginnende freeriders het dan niet zwaar naar hun zin hebben? op een parcour dat beter bij hun aansluit? zonder dat ze de meest extreme stunts moeten uithalen? of kan je alleen plezier alleen als van het juist level in de FR/DH scene ben op een dito parcour?kevinv10 schreef:Sorry hoor, ik vind dat jullie een grappig baantje hebben voor beginnende mtbers, maar ik zie er echt de lol niet van in.
vraag me af hoe jij begonnen ben, en waar jij toen al mee tevree was... enkel het world cup dh parcour staand naast greg minaar, sam hill, etc... ?
of is je inlevingsvermogen gewoon zoek?
(trouwens, als de hele scene zo is, en jij niet, over wie zegt het dan wat?)
maar goed! IK heb me kostelijk vermaakt! leuke sfeer! andere rijders zien springen waar ik omheen rijd. aantal gezellige mensen gesproken. BBQ vlees geschanst. en lekker konas getest en een santa cruz... wat reed die laatste lekker zeg, niet normaal

ik ben ook erg blij met het grappige beginners baantje omdat het nog leuk is zo, enkele reis van 2 uur ipv 4uur voor winterberg. zo blijft het ook ook nog leuk om even een dagje te biken. al wonen sommige mensen schijnbaar naast alle parcours tegelijk... die luxe heb ik niet en moet het hiermee doen, maar ben blij met wat ik heb...
zie je volgende keer weer stylesss

Ik ben er 2 keer geweest en vondt het leuk maar ik ga er niet meer naar toe. Ik ben van mening dat het potentieel niet volledig wordt benut. Het is een terein met wat hoogteverschil waar ze legaal dingen kunnen aanleggen, maar vervolgens ligt het grootste deel van het parcours op een behoorlijk vlak stuk.
Maar het is zeker een mooie plek om kennis te maken met het fietsen. Maar erg uitdagend is het niet voor de enigszins gevorderde rijder. En het is natuurlijk ook maar afhankelijk van je interesses. Van mij hoeft al dat hout niet, maar andere mensen vinden het kennelijk leuk.
Ik denk dat er genoeg hoogteverschil is om een korte dh track alla winterberg aan te leggen. Dat zal nog steeds niet voldoen aan de eisen van kevinv10 verwacht ik maar het zal misschien al wel meer mensen trekken die het niet zo hebben op houte dingen.
Hoop dat dit beschouw wordt als opbouwende kritiek.
Maar het is zeker een mooie plek om kennis te maken met het fietsen. Maar erg uitdagend is het niet voor de enigszins gevorderde rijder. En het is natuurlijk ook maar afhankelijk van je interesses. Van mij hoeft al dat hout niet, maar andere mensen vinden het kennelijk leuk.
Ik denk dat er genoeg hoogteverschil is om een korte dh track alla winterberg aan te leggen. Dat zal nog steeds niet voldoen aan de eisen van kevinv10 verwacht ik maar het zal misschien al wel meer mensen trekken die het niet zo hebben op houte dingen.
kevinv10 schreef: op zich snap ik ook wel dat mensen het leuk vinden,alles is mooi aangelegd en het is allemaal zeer toegankelijk maar tegelijkertijd komt dat de progressie van de sport ook niet echt ten goede.

Filthy trails (onderanderen) is toch een ideale kweekvijver voor de volgende generatie
jonge bikers die hierdoor waarschijnlijk juist aangemoedigd worden om zich verder te ontwikkelen (progressie)!
Ik weet niet hoe oud jij bent kevin, maar ik wou dat er toen ik begon met biken meer van dit soort initiatieven waren.
Of zie ik het verkeerd ?
En nee dit is niet om af te zeiken !
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
Eensch, maar daar heb ik ook geen kritiek op.Tbx schreef:Biken is voor mij ook meer dan alleen de lijnen rijden...
Ik kan me evengoed amuseren op een dagje naar de Filthy Trails als een dag in de Alpen zitten....
Het gaat ook om de sfeer, nieuwe mensen leren kennen, lachen, rondhangen met je vrienden...
Ik vind slechts dat er ruimte is voor een kritische noot temidde alle (in mijn ogen) overdreven aandacht voor een baantje dat eigenlijk niet heel erg spectaculair is.
Het is leuk dat er iets is voor de beginnende freerider maar ik vind dit meer weg hebben van een XC trail dan een freeride achtig gebeuren.
Ik ben nu 28, toen ik begon gingen we mss de eerste keer naar Willingen (de oude freeride rijden) maar daarna was t gewoon naar Todtnau, BWB, Bischofsmais, Portes Du Solei enz. en natuurlijk kan je in t begin niet mee met de snelle jongens maar ik denk dat je zo veel sneller progressie maakt dan op een paar dropjes van een halve meter.
SlapHappy
Ik ben nu 28, toen ik begon gingen we mss de eerste keer naar Willingen (de oude freeride rijden) maar daarna was t gewoon naar Todtnau, BWB, Bischofsmais, Portes Du Solei enz. en natuurlijk kan je in t begin niet mee met de snelle jongens maar ik denk dat je zo veel sneller progressie maakt dan op een paar dropjes van een halve meter.[/quote]
dat zou ik ook heel graag willen maar er blijft nog altijd een probleem, vervoer, ik ben ongeveer de enige in mijn buurt die deze sport doet en ik heb daarbij zelf geen auto dus moet vader mee en als die niet verder als een uurtje wil rijden 1 x in de maand gaat het toch moeilijk worden om toch nog iets in de buurt te vinden waar nog enigszins een beetje kunt biken
dat zou ik ook heel graag willen maar er blijft nog altijd een probleem, vervoer, ik ben ongeveer de enige in mijn buurt die deze sport doet en ik heb daarbij zelf geen auto dus moet vader mee en als die niet verder als een uurtje wil rijden 1 x in de maand gaat het toch moeilijk worden om toch nog iets in de buurt te vinden waar nog enigszins een beetje kunt biken
Mja precies. Ik snap het probleem niet zo... als je vindt dat het teveel aandacht krijgt, dan bouw/promoot een andere plek of iets dergelijks. Blijkbaar zijn de FT toch erg populair en dat zegt genoeg lijkt me. Zoals sommige hier zeggen, als je er niks meer aanvindt of nooit iets vond, dan ga je er gewoon niet meer na toe. Het is toch logisch dat een minder ver gevorde enthousiast wordt van zo'n baan en een ervaren rijder (neem ik aan dan) het allemaal erg overdreven vindt. Maar tegelijker tijd kun je je dat dan toch ook wel voorstellen, of vond je er zelf ook al niks aan toen je voor de eerste keer een flinke drop maakte?DESL schreef:kevinv10 schreef: op zich snap ik ook wel dat mensen het leuk vinden,alles is mooi aangelegd en het is allemaal zeer toegankelijk maar tegelijkertijd komt dat de progressie van de sport ook niet echt ten goede.Het komt de progressie van de sport toch juist ten goede als iets mooi is aangelegd en zeer toegankelijk (laagdrempelig) is voor mensen die het nog moeten leren, (leren=voortgang=progressie).

Dat je weet dat je veel commentaar gaat krijgen op die opmerking zegt meer over dat je al weet dat het een "scheve" opmerking is dan iets anders, maarja je moet het ook maar durven aankaarten als je zoiets vindt.

- Apocalypse
- Stainless Styles
Even iets over "het potentieel word niet volledig benut"Djamgils schreef:Ik ben er 2 keer geweest en vondt het leuk maar ik ga er niet meer naar toe. Ik ben van mening dat het potentieel niet volledig wordt benut. Het is een terein met wat hoogteverschil waar ze legaal dingen kunnen aanleggen, maar vervolgens ligt het grootste deel van het parcours op een behoorlijk vlak stuk.
om een lang verhaal kort te maken, als ik het potentieel niet had gezien dan was ik er nooit begonnen, maar goed, vóór het overleg met de terreinbeheerder ben ik het hele terrein afgegaan voor potentiële spots, na die allemaal opgeschreven te hebben ben ik naar de terreinbeheerder gegaan, waar gelijk al alle spots die ik in gedachten had werden afgewezen, behalve de tweede terril en het middelste gedeelte van het bos waar we nu zitten.
Ik weet dat links en rechts van de trails ook twee stukken bos liggen die veel meer afdaling hebben, denk je niet dat we aan die stukken hebben gedacht? Als ik daar toestemming voor had gekregen had ik daar zeer zeker gebruik van gemaakt en wanneer ik daar toestemming voor krijg zal ik dat zeker doen.
Er zijn heel wat mensen die op de hoogte zijn van de plannen die ik nog heb en die weten wat er nog aan staat te komen.
Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.

Greets