Nieuw seizoen @ Bikepark Winterberg
Moderator:Beheerders
[quote="Sneeck"]Start is ge-asfalteerd en tot de 2de bocht is alleen bmx-niveau hobbels. Voor diegene met niet-dirt/ 4x bike's enorm saai en je moet fkn hard bijtrappen om genoeg vaart voor de enorme tafel's die na de 2de bocht liggen te kunnen springen. Die liggen er nog gewoon, erg uit balans .quote]
Wellicht ff je MEGA-vering anders instellen = minder sag + snellere rebound.
Die knoppen zitten er niks voor niks op!
Of een beetje uitveren kort na de take-off?
En uit het zadel zodat je een beetje fatsoenlijk kan aanzetten?
Mijn mede-4X-ers verbazen zich keer op keer erover dat de gemiddelde FR-er gewoon midden op de tafels ploffen. -Boink!-
Ipv. alles mooi clearen...
Mijn mede-4X-ers verbazen zich keer op keer erover dat de gemiddelde FR-er gewoon midden op de tafels ploffen. -Boink!-
RIDERS READY?
-
- Contacteer:
M@lphy schreef:Bwa is relatief.Sneeck schreef:Start is ge-asfalteerd en tot de 2de bocht is alleen bmx-niveau hobbels. Voor diegene met niet-dirt/ 4x bike's enorm saai en je moet fkn hard bijtrappen om genoeg vaart voor de enorme tafel's die na de 2de bocht liggen te kunnen springen. Die liggen er nog gewoon, erg uit balans .quote]
Vandaag met men izumi geweest en ik sprong elke berg in heel de 4x ...
Kwestie van de flow erin te houde.
Gistere en vandaag echt vies druk geweest +- 30 min. aan de lift wachten.
De nieuwe continental track is leuk voor 5min maar dan stopt het + de toplaag was zacht als boter.
De downhill is al mooi " naar de zak gereden" maar dat maakt het wat leuker :p
In de laatste S-bocht van de downhill is ern u ook de mogelykheid om een drop te nemen waardoor je rechts in de onderste bocht kan landen ; best vet.
De 7m drop was dicht voorbije 2dagen maar ik tril serieus op men beentjes als ik er boven op sta.
Dat bedoelde ik meer met "bmx-achtige" hobbels. Laag, kort en technisch. Vergeleken met de tafels die na de 2de bocht liggen zit er weinig balans meer in. Ok, je kan het een uitdaging vinden, maar persoonlijk vondt ik de oude start toch leuker.
Afijn, over 30 minuten mogen we weer los
Met een beetje geluk is het niet al te druk vandaag(yeah right..)
Afijn, over 30 minuten mogen we weer los

er liggen korte secties van 3 tot 4 bulten oplopend naar het midden en dan aflopend..dit 4 keer en dan ben je in de 2de bocht .veel manual werk dusCheeta schreef:Maar wat ligt er nu precies op het eerste en tweede stuk, Wicked DJ had ergens in februari wel foto's maar daar was niet al te veel uit te halen mede omdat ze nog bezig waren...
En is het weer vooral 'spring-maar-raak' of wordt techniek echt beloond?
-kona cowan ds
-kona stuff
-bmc team elite xc, veel hope..
-kona stuff
-bmc team elite xc, veel hope..
- driezzz_dirter
Gek hé kijk eens wie er onderaan in de rij voor de oude lift staan? Vaak 9/10 downhiller's. Dat nieuwe conti-track gebeuren moet net je ding zijn, maar probeer eens lol te hebben met een 18+ kilo wegend monster op een dirt/ flowlijn. En dan nog, veel mensen met wel de geschikte bike vinden het nik's en gaan het oude spul rijden.schnitzer schreef:die nieuwe lift sucks BIG,nog altijd teveel volk aan de DH.
maar lang leve Willingen daar is het met de nieuwe lift vetcoolkickemassasamazing
en de DH ligt er goe bij.
Van mij mogen ze de track ook wel uitbreiden, bv. naar link's het bos in. Kan je echt een hele mooie trail maken die voor iedereen leuk is, misschien dat de wachttijden dan wel minder worden. Zelf vindt ik de flowshore en conti-track wel vet, halve dag op rondgesprongen

gister weer een dag naar winterberg geweest
nu was er niks te doen, geen rij beneden, de halve lift was zelfs leeg
dus kon lekker mn ding doen en wat runs maken op de dh,
en mn maat die er voorde eerste keer was de rest even laten zien
ik ga egt niet meer in het weekend, zo door de week is een veel beter idee
mzzlz

nu was er niks te doen, geen rij beneden, de halve lift was zelfs leeg

dus kon lekker mn ding doen en wat runs maken op de dh,
en mn maat die er voorde eerste keer was de rest even laten zien
ik ga egt niet meer in het weekend, zo door de week is een veel beter idee

mzzlz