24 Mei - Nijmegen - (SingleSpeed) Marathon

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

willem12

Bericht door willem12 » zo mei 25, 2008 9:08 pm

Pfff,
Het kenmerk van de intelligente mens is het feit dat hij leert van fouten uit het verleden. Bij deze dus: ik rijd nooit meer 105km vals plat op een SS. Na 8km de 1e hoogtemeter. Ik had een verzet gekozen dat ik 22km kon spinnen. Na 60km zat ik precies op 21.9km/h gemiddeld; oftewel 3h lang spinnen. Geen ritme te vinden, alleen maar gaan, gaan, gaan. Laatste 30km waren wel leuker, maar toen was bij mij ook helaas het mooiste er wel weer af. Nooit meer over laten halen dus. Voor dit soort ritten zijn versnellingen uitgevonden. Toch nog die arme Sneeuwpop eraf gereden in de laatse heuvels :) maar ja, die heeft geen kruisband(en) meer.

Misschien had ik wel 53x13 moeten steken, had ik wel 2km moeten lopen, maar had ik de rest lekker snel kunnen fietsen. Wel een mooie oefening in mentale hardheid.

Maar het allerbeste waren toch de duizenden Nijmeegsche studentes die op elke kruising ons dapper de weg wezen.

@Pottser
Je staat op www.beeldnieuws.nl

@Ott
Bedankt voor de spoke-card, maar ondanks uitleg begrijp ik het nog steeds niet.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

ott

Bericht door ott » ma mei 26, 2008 8:39 am

Beetje of topic, maar even dan:

Bert: "Ernie, waarom heb je een banaan in je oor?" Ernie: "Om de olifanten weg te jagen!" Bert: " Maar hier zijn toch helemaal geen olifanten?" Ernie: " Moet je nagaan hoe goed het werkt."

De banaan in je oor is een metafoor voor een mechanisme in ons dat ervoor zorg dat we datgene wat we niet willen of kunnen horen ook niet horen.

Vergezocht ik weet het .......
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst

willem12

Bericht door willem12 » ma mei 26, 2008 10:09 am

@Ott
Nou heb ik toch 4 kinderen en eindeloos veel Sesamstraat gehoord in mijn leven, maar deze kende ik niet. Hij is goed & grappig. Bedankt.

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma mei 26, 2008 10:21 am

Verzet aanpassen aan de beoogde gemiddelde snelheid met gears ;-)
Wanneer de klims kort en stijl zijn, verzet daar minder voor aanpassen, omdat je inderdaad net zo snel kunt lopen.

Dat gezegd, zo'n eind off-road is sowieso een slecht plan, handig verzet of niet.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » do mei 29, 2008 3:07 pm

willem12 schreef: Na 8km de 1e hoogtemeter.
Hier kwam je mij al 1 keer voorbij vanwege een gebroken ketting :x
willem12 schreef: Voor dit soort ritten zijn versnellingen uitgevonden.
Heeft mij ook niet geholpen.... :cry:
willem12 schreef: Toch nog die arme Sneeuwpop eraf gereden in de laatse heuvels :) maar ja, die heeft geen kruisband(en) meer.
Hey hey, alles zit erop en eraan!!! ;)
willem12 schreef: Maar het allerbeste waren toch de duizenden Nijmeegsche studentes die op elke kruising ons dapper de weg wezen.
ZEKERRRRRRR....... 8) 8) 8)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mei 30, 2008 7:26 am

en als er al 1 stad is met lekkere studentes is het NMGN wel. Binnenkort weer zomerfeesten in NMGN... Los met de ponnie!!!
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

willem12

Bericht door willem12 » vr mei 30, 2008 7:47 am

didadunlop schreef:en als er al 1 stad is met lekkere studentes is het NMGN wel. Binnenkort weer zomerfeesten in NMGN... Los met de ponnie!!!
Lekker is 1 ding, maar zo wanhopig zijn toch ook weer niet ?

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr mei 30, 2008 12:09 pm

We hebben ook niet allemaal jouw leeftijd... :evil:

duszz......:D
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie