yves schreef:die bmxér was gewoon een klasse apart , al leg je een half supercross parcours neer ( en die zijn heftig) dan springt ie nog alles en iedereen voorbij en is het voor het merendeel van de deelnemers niet meer haalbaar om te rijden..
Maar doorgaans is Scherpen toch nog een klasse aparter, qua techniek zit daar IMHO ook nog een wereld tussen (kracht is weer een ander verhaal).....
arnetteman schreef:Weet je dat dat eigenlijk het probleem een beetje is?
De een wil het lekker ruig, de ander wil een biljartlaken.
Toch denk ik persoonlijk dat het langzamenhand wel de ruigere kant op gaat/moet.
Kijk maar eens naar de WC en WK parcoursen, rock gardens van heb ik jou daar.
Nou daar kan volgens mij geen cruisertje tegenop.
Je hebt niet per definitie rock gardens en ontzettend ruig terrein nodig om een BMX een nadeel te bezorgen, zelfs op een biljart laken zou dat moeten lukken:
a) 99.9% van de BMX'en hebben geen versnellingen en zijn dientengevolge in een kleiner snelheidsbereik echt in hun element...
b) een BMX remt... uh niet in vergelijking met een MTB met fatsoenlijke schijfremmen.
Dat goed uitbuiten zou al redelijk efficient moeten zijn om mensen van gelijke fitheid met een MTB een significant voordeel te verschaffen en voor de Otto Normalverbraucher ook een stuk aangenamer dan een rock garden van World Cup niveau, met een slap aftreksel krijg je jongens van dat kaliber toch niet onder de indruk IMHO...