5Rot A-derraileur binne !!! nu met pics !!!
Moderator:Beheerders
-
- Berichten:3498
- Lid geworden op:zo sep 09, 2001 3:05 pm
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
T was missch allemaal een beetje waanzin ...
ben nu ook een beetje broke,,maar dat ligt niet echt hieraan
maar nu ik m heb ..ben ik er echt blij mee..alleen de kooi deed me al lachen
hij zal er zeker mooi op staan want hij past bij de QR van de ABP..
en op me saints na issie SHITmano loos..
en saints zijn heilig dussss niets kwalijk te nemen..
zit nu met een tijdelijke setup van de bike en twijfel 1btje m te posten..
kheb wel betere pics van de mech zelf zal ze zo posten als ik tijd heb op me werk vandaag...
ben nu ook een beetje broke,,maar dat ligt niet echt hieraan
maar nu ik m heb ..ben ik er echt blij mee..alleen de kooi deed me al lachen

hij zal er zeker mooi op staan want hij past bij de QR van de ABP..

en op me saints na issie SHITmano loos..
en saints zijn heilig dussss niets kwalijk te nemen..
zit nu met een tijdelijke setup van de bike en twijfel 1btje m te posten..
kheb wel betere pics van de mech zelf zal ze zo posten als ik tijd heb op me werk vandaag...
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
nou hier gaan we dan sorry voor de kwaliteit of manier waarop..
maar ben een biker geen fotograaf....
1 geen commentaar of de pics AUB.. bied dan aan om langs te komen met EOS 450D ofzow (geen grapje)..ipv mijn N95
2 ....er is geen 2 >








kijk de mount bolt gaat aan de cassette kant erin.. je stelt m met de inbus int midden vd link.
en stelt m zoals normaal met de 2 schroefjes aan de achterzijde (high/low)
de shifter swivelt naar beneden om te wisselen van op naar af schakelen..
ik heb nu een klein kabel probleem maar probeer vanaaf nog er wat van te maken
fully pics komen met de bike build mee in de post > show your ....
maar ben een biker geen fotograaf....

1 geen commentaar of de pics AUB.. bied dan aan om langs te komen met EOS 450D ofzow (geen grapje)..ipv mijn N95
2 ....er is geen 2 >









kijk de mount bolt gaat aan de cassette kant erin.. je stelt m met de inbus int midden vd link.
en stelt m zoals normaal met de 2 schroefjes aan de achterzijde (high/low)
de shifter swivelt naar beneden om te wisselen van op naar af schakelen..
ik heb nu een klein kabel probleem maar probeer vanaaf nog er wat van te maken
fully pics komen met de bike build mee in de post > show your ....

-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
Thanks.. nmiemand met een eos in Zholland.. zou zelf ook wel wat mooiere foto's willen ..
muthers componenten bouw meldde me een medium kooi..
maar hij lijkt iets langer te zijn..maar het ophang punt zit dan weer lager..
en staat ie weer iets hoger...
aangezien dit ding met de hand inelkaar wordt gezet en gemaakt is er
denk ik een betere controle op het anodisatie proces dat je dus niet verschillende kleuren shades krijg
zoals met andere producten helaas wel t geval is soms..
alhoewel de clamp voor de shifter iets afwijkt helaas..
ik vind de s bocht in de kooi echt mooi
en de messing part waar de stelschroef in gaat is met de hand gemaakt..
de shifter swivelt/draaid naar onder voor af/op schakelen
elk onderdeel is naar zijn smaak een kleur toegewezen niet teveel rot en niet te weinig ook
de setup is echt ff boeren fluitjes gedaan (puur om ff te kijken)
vanavond probeer ik er sereieus aandacht aan te besteden (nuchter)
ik weet nu ook iets beter wat te doen met de kabels..
ik gaf op 155cm bij bestelling deze zijn geleverd alleen .....
zijn connectie punten liggen dieper als standaard mech works..
maar deze kabel kan weer strakker langs het frame zonder loops..
will be continued......... 5
muthers componenten bouw meldde me een medium kooi..
maar hij lijkt iets langer te zijn..maar het ophang punt zit dan weer lager..
en staat ie weer iets hoger...
aangezien dit ding met de hand inelkaar wordt gezet en gemaakt is er
denk ik een betere controle op het anodisatie proces dat je dus niet verschillende kleuren shades krijg
zoals met andere producten helaas wel t geval is soms..
alhoewel de clamp voor de shifter iets afwijkt helaas..
ik vind de s bocht in de kooi echt mooi

en de messing part waar de stelschroef in gaat is met de hand gemaakt..
de shifter swivelt/draaid naar onder voor af/op schakelen
elk onderdeel is naar zijn smaak een kleur toegewezen niet teveel rot en niet te weinig ook

de setup is echt ff boeren fluitjes gedaan (puur om ff te kijken)
vanavond probeer ik er sereieus aandacht aan te besteden (nuchter)
ik weet nu ook iets beter wat te doen met de kabels..
ik gaf op 155cm bij bestelling deze zijn geleverd alleen .....
zijn connectie punten liggen dieper als standaard mech works..
maar deze kabel kan weer strakker langs het frame zonder loops..
will be continued......... 5

- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
whahahaha...
nou ja zo'n beetje wel... die patatjes daar gelaten..
en tja zo'n kruidenbuiltje geeft je een hoop fantasie met bouwen..
de cable routing is opgelost (tijdelijk) die gozer is echt netjes..
hij meldde me als ik er problemen mee heb dat ik langere kabels krijg gestuurd...no charge..
ik heb de routing ook gemeten op een medium frame dis een large..
maar als t stuur lager staat en iets korter is komt t wel goed hoop ik ..
nu lig PBike er effe uit dus volgende week anders maar pics..
heeft er iemand toevallig nog ergens van die kabel clipjes ligge ? (van die U clips..)
of die 3M patches met tie rap...?

en tja zo'n kruidenbuiltje geeft je een hoop fantasie met bouwen..
de cable routing is opgelost (tijdelijk) die gozer is echt netjes..
hij meldde me als ik er problemen mee heb dat ik langere kabels krijg gestuurd...no charge..

ik heb de routing ook gemeten op een medium frame dis een large..

maar als t stuur lager staat en iets korter is komt t wel goed hoop ik ..
nu lig PBike er effe uit dus volgende week anders maar pics..

heeft er iemand toevallig nog ergens van die kabel clipjes ligge ? (van die U clips..)
of die 3M patches met tie rap...?
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
rohloff is zwaarder dan 5 rot .. met 2 naven zekr weten..
en heb je ooit wel een een mooie rohloff gezien.. of iig een mooie shifter ervan ?
maar wel mud free operation dat dan weer wel..
zal het es wegen als t los is van de week.. shifter + mech.. 300gram ? of minder
wedden ?
ik zeg 300gr of minder

en heb je ooit wel een een mooie rohloff gezien.. of iig een mooie shifter ervan ?
maar wel mud free operation dat dan weer wel..
zal het es wegen als t los is van de week.. shifter + mech.. 300gram ? of minder
wedden ?
ik zeg 300gr of minder

-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
cyberhawk schreef:
ik zeg 300gr of minder
Heb je er al mee gereden,of gewoon mee geschakeld terwijl de fiets
nog ophangt?
Daar ben ik dan weer benieuwd naar.
Bijkomend voordeel is natuurlijk dat de bediening soepel blijft t.o.v.mechanische bediening,maar wat ik graag wil weten is de snelheid waarmee je schakelt.Is dat vergelijkbaar met XO (i.m.o.momenteel gewoon HET BESTE,maar daar gaat het hier niet om....)
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
- Berichten:3498
- Lid geworden op:zo sep 09, 2001 3:05 pm
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
67gram shifter + 182 voor de derrie = minder als 300gram totaal..
dus lichter als Xtr dacht ik..
(ik moet m nog even wegen.. nog niet gedaan // vergeten
)
maar licht issie zeker want ik geloofde t zelf ook even niet toen ik m binne kreeg..
(ik had wat probleempjes met de bouw.. en het weer was ook niet zo spetterend..
ik hoop dit weekend een beetje te kunne testen > en dan niet een rondje in de buurt bedoel ik
)
dus lichter als Xtr dacht ik..
(ik moet m nog even wegen.. nog niet gedaan // vergeten

maar licht issie zeker want ik geloofde t zelf ook even niet toen ik m binne kreeg..

(ik had wat probleempjes met de bouw.. en het weer was ook niet zo spetterend..
ik hoop dit weekend een beetje te kunne testen > en dan niet een rondje in de buurt bedoel ik

ie doet me een beetje denken aan de White Industries derailleur

die was oorspronkelijk ook hydraulisch, maar ze kregen hem nooit aan een competitieve prijs. Ik weet niet of er technisch nog tekorten aan waren.
Of ie mooi is, en zijn geld waard is en dergelijke: who cares, als Cyber er blij mee is, is het toch mooi? De Paul's in de tijd waren toch ook gewoon om in de vitrine te zetten.
Ik heb back in the day nog veeeeel geld uitgegeven aan carbon derailleurplaten CNC pulleywieltjes en zelfs een Machine Tech stuurpen. Functioneel kan je dat echt niet noemen. En ik zou nu terug veel geld uitgeven om die stuurpen terug te kopen.....


die was oorspronkelijk ook hydraulisch, maar ze kregen hem nooit aan een competitieve prijs. Ik weet niet of er technisch nog tekorten aan waren.
Of ie mooi is, en zijn geld waard is en dergelijke: who cares, als Cyber er blij mee is, is het toch mooi? De Paul's in de tijd waren toch ook gewoon om in de vitrine te zetten.
Ik heb back in the day nog veeeeel geld uitgegeven aan carbon derailleurplaten CNC pulleywieltjes en zelfs een Machine Tech stuurpen. Functioneel kan je dat echt niet noemen. En ik zou nu terug veel geld uitgeven om die stuurpen terug te kopen.....

you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
nou gisteren bij tekort aan omgeving maar een rondje in de stad gemaakt,,,
hij schakeld echt heeeeeel soepel..
als je je volle duim op de shifter drukt voel je intern de "klikjes" maar je hoort ze niet.
als je gewoon er langs strijkt schakeld hij elke keer een gear..
opschakelen is effe wenne omdat je de pad naar onderene moet drukken maar dat wende redelijk snel...
kon nog niet zo 123 doorschakelen op me achterwiel rijdend maar dat komt wel goed...
nu nog kijken hoe dit ding schakeld in terrein...of het dan nog controleerbaar is wat je schakeld..
een + is vooral dat hij al schakeld bij t begin van de "push" je wacht niet op klik of realease..
tis echt heel direct..drukke en hij gaat.. en tis echt een klein beetje voor een gear..
ik kan in 2 x drukken mn casette af en weer op..
(niet dat dat nou echt nuttig is maar wel cool geluidje..)
je hoort ook alleen de ketting voor de rest is
"my infidel silent !"
en ding weet ik wel dat dat trek fuel ex frame is gewoonweg GeiL...
edit : picjes..





hij schakeld echt heeeeeel soepel..
als je je volle duim op de shifter drukt voel je intern de "klikjes" maar je hoort ze niet.
als je gewoon er langs strijkt schakeld hij elke keer een gear..
opschakelen is effe wenne omdat je de pad naar onderene moet drukken maar dat wende redelijk snel...
kon nog niet zo 123 doorschakelen op me achterwiel rijdend maar dat komt wel goed...
nu nog kijken hoe dit ding schakeld in terrein...of het dan nog controleerbaar is wat je schakeld..
een + is vooral dat hij al schakeld bij t begin van de "push" je wacht niet op klik of realease..
tis echt heel direct..drukke en hij gaat.. en tis echt een klein beetje voor een gear..
ik kan in 2 x drukken mn casette af en weer op..

(niet dat dat nou echt nuttig is maar wel cool geluidje..)
je hoort ook alleen de ketting voor de rest is
"my infidel silent !"
en ding weet ik wel dat dat trek fuel ex frame is gewoonweg GeiL...

edit : picjes..



