wedergeboorte 4x bergschenhoek??!!
Moderator:Beheerders
ik was er afgelopen zondag nog om gewoon over de mtb route te rijden. ik wist allang van het bestaan van de 4 x baan af, had er al boven gestaan, had ook al wat filmpjes gezien. maar waarom in hemelsnaam is de baan zo verwaarloosd geraakt. ik neem aan dat er toch ook wel meerdere 4x riders uit rotterdam of omstreken wonen?! miss een plan of meeting organiseren om hem weer in orde te krijgen??
edit:
zijn er miss mensen die de 4x baan nieuw leven willen inblazen?? miss kunnen we wat regelen met de gemeente of de mtb club
edit:
zijn er miss mensen die de 4x baan nieuw leven willen inblazen?? miss kunnen we wat regelen met de gemeente of de mtb club
Laatst gewijzigd door aappii op di sep 30, 2008 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Denk dat de mensen er wel voor in zijn, maar er is geen toestemming meer om daar te bouwen volgens mij. Dus dat is het grootste probleem.aappii schreef:ik bike pas 5 maanden ofzomaar een wedergeboorte zou wel gek zijn ik wil wel meehelpen met scheppen hr zijn er anders nog meer mensen hier op het forum die in zijn voor een wedergeboorte van de 4x baan??

Heeft de MTB club DirtyHill niet wat baantjes erbij gebouwd sinds de sluiting van SBF Bergschenhoek?
Ik begrijp het niet helemaal denk. De laatste keer dat ik er was, was alles toch plat?
Hebben we het dan wel over dezelfde lokatie? Dus naast de ski borstel banen op het zelfde terein? Begin gewoon aan mezelf te twijfelen
Volgens bedoel je de XC route.
Om verwaring te voorkomen, als je met je rug naar het houten hokkie(ski verhuur enz.) staat lag de oude 4X baan aan de rechterkant van de borstelbaan. Ik denk dat jij de S klim route van de XC loop bedoelt aan de linker kant van de borstelbaan.
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&q= ... 5&t=h&z=18
De oude 4X staat zelfs nog op google maps...
Hebben we het dan wel over dezelfde lokatie? Dus naast de ski borstel banen op het zelfde terein? Begin gewoon aan mezelf te twijfelen

Om verwaring te voorkomen, als je met je rug naar het houten hokkie(ski verhuur enz.) staat lag de oude 4X baan aan de rechterkant van de borstelbaan. Ik denk dat jij de S klim route van de XC loop bedoelt aan de linker kant van de borstelbaan.
http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&q= ... 5&t=h&z=18
De oude 4X staat zelfs nog op google maps...
hahaha ja ik weet wel het verschil tussen de 4x baan en de mtb route
en hij is echt niet plat. wel heel erg begroeid ik en een maatje hebben hem 2 bochten gelopen en daarna maar terug gegaan omdat de distels een beetje pijn begonnnen te doen
maar hij zit er nog wel.
ik heb ook al een mailtje gestuurd naar dirty hill wat er nou de bedoeling is en of we het op eigen houtje mogen opknappen

ik heb ook al een mailtje gestuurd naar dirty hill wat er nou de bedoeling is en of we het op eigen houtje mogen opknappen
dat laatste "op je eigen houtje opknappen" gaat al zowiezo niet lukken en raad je het ook ten strengste af! De baan ligt op grond dat eigendom is van de Skibaan, dus je hebt zowiezo toestemming nodig.
Begrijp dat je graag iets wil doen, maar wacht even af voordat je iets gaat doen. Stel er zijn al mensen achter de schermen ermee bezig en jij gaat als een bezetende het onkruid weg halen, dan kan jij een negatieve invloed zijn op het process. Dus uiteindelijk werk je je zelf en anderen tegen en dat wil je denk ik niet.
Dus eerst informatie verzamelen en dan pas iets gaan doen.. hou ons iedergeval even op de hoogte van de dingen die te horen krijgt.. Blijft intressant..
Begrijp dat je graag iets wil doen, maar wacht even af voordat je iets gaat doen. Stel er zijn al mensen achter de schermen ermee bezig en jij gaat als een bezetende het onkruid weg halen, dan kan jij een negatieve invloed zijn op het process. Dus uiteindelijk werk je je zelf en anderen tegen en dat wil je denk ik niet.
Dus eerst informatie verzamelen en dan pas iets gaan doen.. hou ons iedergeval even op de hoogte van de dingen die te horen krijgt.. Blijft intressant..
update:
ik heb dus contact opgenomen met dirty hill, die zegt dus dat de baan er nooit legaal gelegen heeft maar dr gewoon neer geprakt door stichting bike festival(sbf) toen de grond nog van de skibaan eigenaar was en toen de skibaan werd overgenomen heeft de nieuwe eigenaar het stuk wat hij niet gebruikte(de 4 x baan) weer terug gegeven aan het recreatieschap. het recreatie schap heeft dit gedeeltelijk weer geegaliseerd omdat ze te diep hadden gegraven en dus eigenlijk in het afval zaten
anyways ik ga nou proberen contact op te nemen met het recreatieschap om zo meer informatie te winnen. als jullie nog ideeen hebben hoor ik ze graag oii
ik heb dus contact opgenomen met dirty hill, die zegt dus dat de baan er nooit legaal gelegen heeft maar dr gewoon neer geprakt door stichting bike festival(sbf) toen de grond nog van de skibaan eigenaar was en toen de skibaan werd overgenomen heeft de nieuwe eigenaar het stuk wat hij niet gebruikte(de 4 x baan) weer terug gegeven aan het recreatieschap. het recreatie schap heeft dit gedeeltelijk weer geegaliseerd omdat ze te diep hadden gegraven en dus eigenlijk in het afval zaten

anyways ik ga nou proberen contact op te nemen met het recreatieschap om zo meer informatie te winnen. als jullie nog ideeen hebben hoor ik ze graag oii

-
Je kan het beste een aanvraag doen bij gemeente Rotterdam.
Via het schap krijg je niets voor elkaar.
suc6
Via het schap krijg je niets voor elkaar.
suc6
Laatst gewijzigd door royal DIGGER op ma feb 16, 2009 11:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
als je niet kan graven ga dan ook niet dirten
;)
dudes!
das lang gelden! ik zat voor de gein is ff te kijken wat er hier nog gebeurde en of er nog wedstrijdjes zijn in Groningen. Maar ik zie dat er nog steeds interesse is in de baan in bergschenhoek!
aappii. wat ben je van plan? wat wil je gaan doen? deel het ons? bij het schap is het 2 jaar geleden niet gelukt, toen heb ik nog een mooie brief gekregen dat er in hun schap zoiets niet meer mogelijk is.
misschien is er ondertussen wat verandert, let me know!
gemeente is denk ik wel de beste ingang.
LTRZ
das lang gelden! ik zat voor de gein is ff te kijken wat er hier nog gebeurde en of er nog wedstrijdjes zijn in Groningen. Maar ik zie dat er nog steeds interesse is in de baan in bergschenhoek!
aappii. wat ben je van plan? wat wil je gaan doen? deel het ons? bij het schap is het 2 jaar geleden niet gelukt, toen heb ik nog een mooie brief gekregen dat er in hun schap zoiets niet meer mogelijk is.
misschien is er ondertussen wat verandert, let me know!
gemeente is denk ik wel de beste ingang.
LTRZ
Jozzie
goed om je weer te zien gozah!
Hoorde via Viktor dat jij weer kriebels gekregen had en al iets aan het regelen zou zijn? Zal misschien niet helemaal kloppen, maar hoop dat kriebels er wel zijn!
4X in Nederland is gewoon DOOD en moet weer herboren worden. Dus een leuke werkgroep samenstellen en knallen met z'n allen. Misschien wel leuk om weer bij de roots te beginnen, gewoon lekker Dual Crossen
Denk dat er grote groep nogsteeds sip is over Bergschenhoek. Er is GEEN NK geweest dit jaar of iets wat erop leek, dat kan gewoon niet
Riders United
Cheers Sjors

Hoorde via Viktor dat jij weer kriebels gekregen had en al iets aan het regelen zou zijn? Zal misschien niet helemaal kloppen, maar hoop dat kriebels er wel zijn!
4X in Nederland is gewoon DOOD en moet weer herboren worden. Dus een leuke werkgroep samenstellen en knallen met z'n allen. Misschien wel leuk om weer bij de roots te beginnen, gewoon lekker Dual Crossen

Denk dat er grote groep nogsteeds sip is over Bergschenhoek. Er is GEEN NK geweest dit jaar of iets wat erop leek, dat kan gewoon niet

Riders United

Cheers Sjors
-
Er liggen idd op de oude baan 2 nieuwe kombochten, ik heb het idee dat Paul van de skibaan op die plek een soort boardercross baan is begonnen aan te leggen, maar dat het nooit is afgemaakt. Misschien mag hij ook niets doen op die plek van het schap.aappii schreef:ja maar er moet niets gebouwd worden het is naar wat ik heb gezien alleen onderhoud... beetje het zand omschoppen en het onkruid ertussen vandaan pielen
aappii maak een mooi plan en ga ermee naar de gemeente zou ik zeggen

als je niet kan graven ga dan ook niet dirten
- mr.Monster
dual/fourcross weer tot leven brengen in zuid holland 
vet!
net toen ik mn rijbewijs gehaalt had en mn fourcrosser klaar was ging de baan dicht..
hope it will be back!

vet!
net toen ik mn rijbewijs gehaalt had en mn fourcrosser klaar was ging de baan dicht..
hope it will be back!
NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!