wedergeboorte 4x bergschenhoek??!!

Alles over fourcross en race-georienteerde BMX fietsen.

Moderator:Beheerders

aappii
wedergeboorte 4x bergschenhoek??!!

Bericht door aappii » ma sep 29, 2008 2:32 pm

ik was er afgelopen zondag nog om gewoon over de mtb route te rijden. ik wist allang van het bestaan van de 4 x baan af, had er al boven gestaan, had ook al wat filmpjes gezien. maar waarom in hemelsnaam is de baan zo verwaarloosd geraakt. ik neem aan dat er toch ook wel meerdere 4x riders uit rotterdam of omstreken wonen?! miss een plan of meeting organiseren om hem weer in orde te krijgen??

edit:

zijn er miss mensen die de 4x baan nieuw leven willen inblazen?? miss kunnen we wat regelen met de gemeente of de mtb club
Laatst gewijzigd door aappii op di sep 30, 2008 3:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

lc4

Bericht door lc4 » ma sep 29, 2008 2:35 pm

Onder welke steen kom jij vandaan? 4X baan is al 2 jaar dicht, over en uit...

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » ma sep 29, 2008 3:14 pm

hoor wel stille geruchten van een wedergeboorte, maar weet verder geen details...

aappii

Bericht door aappii » ma sep 29, 2008 4:15 pm

ik bike pas 5 maanden ofzo :bandana: maar een wedergeboorte zou wel gek zijn ik wil wel meehelpen met scheppen hr zijn er anders nog meer mensen hier op het forum die in zijn voor een wedergeboorte van de 4x baan??

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma sep 29, 2008 4:34 pm

lc4 schreef:Onder welke steen kom jij vandaan? 4X baan is al 2 jaar dicht, over en uit...
heeeel tactvol :x

nut-case

Bericht door nut-case » di sep 30, 2008 12:47 pm

moet dat dan?
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di sep 30, 2008 1:44 pm

nah je komt uit breda heh.. ;)

tja als je t niet gewend ben.. mis je ook niets ..(hier)

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di sep 30, 2008 3:33 pm

aappii schreef:ik bike pas 5 maanden ofzo :bandana: maar een wedergeboorte zou wel gek zijn ik wil wel meehelpen met scheppen hr zijn er anders nog meer mensen hier op het forum die in zijn voor een wedergeboorte van de 4x baan??
Denk dat de mensen er wel voor in zijn, maar er is geen toestemming meer om daar te bouwen volgens mij. Dus dat is het grootste probleem. :ban:
Heeft de MTB club DirtyHill niet wat baantjes erbij gebouwd sinds de sluiting van SBF Bergschenhoek?

aappii

Bericht door aappii » di sep 30, 2008 3:39 pm

ja maar er moet niets gebouwd worden het is naar wat ik heb gezien alleen onderhoud... beetje het zand omschoppen en het onkruid ertussen vandaan pielen

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di sep 30, 2008 3:44 pm

Ik begrijp het niet helemaal denk. De laatste keer dat ik er was, was alles toch plat?
Hebben we het dan wel over dezelfde lokatie? Dus naast de ski borstel banen op het zelfde terein? Begin gewoon aan mezelf te twijfelen :lol: Volgens bedoel je de XC route.

Om verwaring te voorkomen, als je met je rug naar het houten hokkie(ski verhuur enz.) staat lag de oude 4X baan aan de rechterkant van de borstelbaan. Ik denk dat jij de S klim route van de XC loop bedoelt aan de linker kant van de borstelbaan.

http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&q= ... 5&t=h&z=18

De oude 4X staat zelfs nog op google maps...

aappii

Bericht door aappii » di sep 30, 2008 4:03 pm

hahaha ja ik weet wel het verschil tussen de 4x baan en de mtb route 8) en hij is echt niet plat. wel heel erg begroeid ik en een maatje hebben hem 2 bochten gelopen en daarna maar terug gegaan omdat de distels een beetje pijn begonnnen te doen :cry: maar hij zit er nog wel.
ik heb ook al een mailtje gestuurd naar dirty hill wat er nou de bedoeling is en of we het op eigen houtje mogen opknappen

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » di sep 30, 2008 4:13 pm

dat laatste "op je eigen houtje opknappen" gaat al zowiezo niet lukken en raad je het ook ten strengste af! De baan ligt op grond dat eigendom is van de Skibaan, dus je hebt zowiezo toestemming nodig.

Begrijp dat je graag iets wil doen, maar wacht even af voordat je iets gaat doen. Stel er zijn al mensen achter de schermen ermee bezig en jij gaat als een bezetende het onkruid weg halen, dan kan jij een negatieve invloed zijn op het process. Dus uiteindelijk werk je je zelf en anderen tegen en dat wil je denk ik niet.

Dus eerst informatie verzamelen en dan pas iets gaan doen.. hou ons iedergeval even op de hoogte van de dingen die te horen krijgt.. Blijft intressant..

b-dirt

Bericht door b-dirt » di sep 30, 2008 5:23 pm

ja idd ik rij er elke dag langs er zijn duidelijk 2 bochten te zien ;) alleen ik het nog begroeider dan de kralingsebos :lol: maar er zijn idd geruchten dat er in de toekomst weer wat komt,weet niet waneer maar er komt weer iets

Timmos

Bericht door Timmos » di sep 30, 2008 6:24 pm

zou mooi zijn als er iets van gemaakt kan worden :D nu maar hopen erop.

aappii

Bericht door aappii » wo okt 01, 2008 9:22 pm

update:

ik heb dus contact opgenomen met dirty hill, die zegt dus dat de baan er nooit legaal gelegen heeft maar dr gewoon neer geprakt door stichting bike festival(sbf) toen de grond nog van de skibaan eigenaar was en toen de skibaan werd overgenomen heeft de nieuwe eigenaar het stuk wat hij niet gebruikte(de 4 x baan) weer terug gegeven aan het recreatieschap. het recreatie schap heeft dit gedeeltelijk weer geegaliseerd omdat ze te diep hadden gegraven en dus eigenlijk in het afval zaten :frusty:
anyways ik ga nou proberen contact op te nemen met het recreatieschap om zo meer informatie te winnen. als jullie nog ideeen hebben hoor ik ze graag oii :thumbsup:

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » do okt 02, 2008 11:56 am

@Aappii: dat wisten we al, maar toch bedankt voor het delen. Eigenlijk zou Jos van SBF weer even tot leven moeten komen. Hij zou reeds al in gesprek zijn met de verschillende partijen, weet alleen niet of dit klopt.

dus Jossie where you @?

royal DIGGER

Bericht door royal DIGGER » do okt 02, 2008 12:33 pm

Je kan het beste een aanvraag doen bij gemeente Rotterdam.
Via het schap krijg je niets voor elkaar.
suc6
Laatst gewijzigd door royal DIGGER op ma feb 16, 2009 11:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
als je niet kan graven ga dan ook niet dirten

Timmos

Bericht door Timmos » do okt 02, 2008 1:19 pm

vraag het idd de gemeente. werk je punten ff uit zodat je een beter gesprek kan voeren. Vertel wat je wild en waarom.

Hun kunnen de rest wel vertellen;)

Hoop op goed antwoord

JoZZie

;)

Bericht door JoZZie » do okt 02, 2008 5:28 pm

dudes!

das lang gelden! ik zat voor de gein is ff te kijken wat er hier nog gebeurde en of er nog wedstrijdjes zijn in Groningen. Maar ik zie dat er nog steeds interesse is in de baan in bergschenhoek!

aappii. wat ben je van plan? wat wil je gaan doen? deel het ons? bij het schap is het 2 jaar geleden niet gelukt, toen heb ik nog een mooie brief gekregen dat er in hun schap zoiets niet meer mogelijk is.

misschien is er ondertussen wat verandert, let me know!

gemeente is denk ik wel de beste ingang.

LTRZ

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » do okt 02, 2008 5:55 pm

Jozzie :o goed om je weer te zien gozah!

Hoorde via Viktor dat jij weer kriebels gekregen had en al iets aan het regelen zou zijn? Zal misschien niet helemaal kloppen, maar hoop dat kriebels er wel zijn!

4X in Nederland is gewoon DOOD en moet weer herboren worden. Dus een leuke werkgroep samenstellen en knallen met z'n allen. Misschien wel leuk om weer bij de roots te beginnen, gewoon lekker Dual Crossen :angelnot:

Denk dat er grote groep nogsteeds sip is over Bergschenhoek. Er is GEEN NK geweest dit jaar of iets wat erop leek, dat kan gewoon niet :ban:

Riders United :evil:

Cheers Sjors

royal DIGGER

Bericht door royal DIGGER » do okt 02, 2008 6:40 pm

aappii schreef:ja maar er moet niets gebouwd worden het is naar wat ik heb gezien alleen onderhoud... beetje het zand omschoppen en het onkruid ertussen vandaan pielen
Er liggen idd op de oude baan 2 nieuwe kombochten, ik heb het idee dat Paul van de skibaan op die plek een soort boardercross baan is begonnen aan te leggen, maar dat het nooit is afgemaakt. Misschien mag hij ook niets doen op die plek van het schap.
aappii maak een mooi plan en ga ermee naar de gemeente zou ik zeggen
:thumbsup: :thumbsup:
als je niet kan graven ga dan ook niet dirten

mr.Monster

Bericht door mr.Monster » do okt 02, 2008 7:09 pm

dual/fourcross weer tot leven brengen in zuid holland :o
vet!

net toen ik mn rijbewijs gehaalt had en mn fourcrosser klaar was ging de baan dicht..

hope it will be back!
NSbikes surge - echo pure 09 - dobermann pinscher
Racebike monster - Banshee rune - Zonenschein Zypher worldcup dh - santa cruz jackal
RIDE MORE!

Trekrules

Bericht door Trekrules » do okt 02, 2008 8:24 pm

als het er weer komt ga ik zeker die kant op :D .Nu maar hopen op het beste
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

aappii

Bericht door aappii » vr okt 03, 2008 10:28 pm

hey jongens top dat ik zoveel feed back krijg van jullie, vindt het ook fijn dat jullie met ideeen komen. ik heb er alleen nog niet zoveel mee gedaan en dat zal ik de komende week ook niet doen vanwege familiare omstandigheden, hopelijk hebben jullie hier begrip voor.

grtz

Muru

Bericht door Muru » za okt 04, 2008 3:33 pm

Als ik nog ergens bij zou kunnen helpen of in de toekomst Pm me :D :o Lijkt me super tof om (weer) een fourcross baan in de buurt te hebben. Hij is eigelijk dichtgegaan voordat ik me egt bezig ging houden met het fietsen..

Plaats reactie